Του Σωκράτη Μουτίδη

Η πρώτη και χειροπιαστή διέξοδος της περιοχής λόγω απολιγνιτοποίησης, η Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματικών Πιλότων Αερογραμμών Egnatia Aviation, φαίνεται πως αφέθηκε στην τύχη των ιδιοκτητών της, με την στήριξη των αυτοδιοικητικών και των βουλευτών της ΠΕ Κοζάνης να μένει σε θεωρητικό επίπεδο. Υποχρέωση των παραπάνω είναι να δημιουργούν και να συντηρούν όλο εκείνο το επιχειρηματικό περιβάλλον και την υποδομή που απαιτείται για να προσελκύσουν επενδύσεις στην περιοχή. Την ώρα που η Egnatia Aviation εδώ και δυο χρόνια δείχνει τον δρόμο, προβλήματα στο αεροδρόμιο «Φίλιππος» της δίνουν άδεια ..απογείωσης από την Κοζάνη.

Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του αεροδρομίου δεν έχει γίνει λόγω του ότι κανείς υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν επιθυμεί να μετακομίσει στην Κοζάνη για να ενισχύσει το υπάρχον προσωπικό το οποίο ομολογουμένως «σοκαρίστηκε» με την κατακόρυφη αύξηση των εκπαιδευτικών πτήσεων. Τόσο η Egnatia Aviation όσο και το αεροδρόμιο Κοζάνης ζητούν επίμονα προσωπικό, οι μεν για να επεκτείνουν την δραστηριότητά τους και να πετούν στην βάση της Κοζάνης 140 μαθητές και οι δε για να επιμεριστεί ο όγκος εργασίας τους. Το «σοκ» αυτό της αυξημένης πτητικής δραστηριότητας οδήγησε και σε απότομες «προσγειώσεις» από «υπερβάλλον ζήλο» με αποκορύφωμα την στάση εργασίας που είχαν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο η οποία τελικά δεν έγινε ποτέ. Η ασφάλεια των πτήσεων και η τήρηση του αεροπορικού κανονισμού είναι πρωταρχικός στόχος και οι εργαζόμενοι του «Φίλιππου» κάνουν ότι μπορούν για να συνεχιστεί αυτό.

Αυτή την στιγμή το αεροδρόμιο της Κοζάνης διαθέτει τρεις υπαλλήλους με ειδικότητα στις «τηλεπικοινωνίες» οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν την κίνηση. Ταυτόχρονα απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου είναι και οι οδηγοί του πυροσβεστικού οχήματος που είναι δυο. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, για να λειτουργεί το αεροδρόμιο 18 ώρες την ημέρα, 365 μέρες τον χρόνο για να καλυφθούν οι βάρδιες απαιτούνται 6 υπάλληλοι σε κάθε θέση. Με τους αριθμούς αυτούς να φαίνονται ουτοπικοί, η Egnatia Aviation έχει ήδη μειώσει τον όγκο των δραστηριοτήτων της στην Κοζάνη και έχει μεταφέρει περίπου 20 μαθητές στην βάση της Καβάλας για εκπαίδευση αφού το αεροδρόμιο δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Ο προγραμματισμός για νέα σειρά εκπαιδευόμενων δεν συμπεριλαμβάνει την Κοζάνη και λόγω της αβεβαιότητας με τον COVID-19 και λόγω της στασιμότητας που επικρατεί στο θέμα του αεροδρομίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Χ» κυβερνητικοί βουλευτές έχουν δεσμευτεί να παρέμβουν στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για να βρεθεί λύση και να αποφασιστεί η μεταφορά προσωπικού της ΥΠΑ από άλλα αεροδρόμια στην Κοζάνη. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι δεσμεύσεις από τον Δήμο Κοζάνης και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αφού μετά τα όσα ακούστηκαν πως η Egnatia Aviation σκέφτεται να αποχωρήσει από την περιοχή, οι αιρετοί «πήραν φωτιά».

Να σημειωθεί πως η επένδυση της Egnatia Aviation στην Κοζάνη μέχρι σήμερα αγγίζει τις 700 χιλιάδες ευρώ. Ο αρχικός προγραμματισμός της εταιρίας ήταν να ξεπεράσει το 1 εκ. ευρώ με την κατασκευή κτιρίου στο αεροδρόμιο «Φίλιππος», ενοικίαση επιπλέον διαμερισμάτων και κατοικιών για σπουδαστές και προσωπικό, νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη του κλάδου της εκπαίδευσης στα αεροπορικά επαγγέλματα (μηχανικοί αεροσκαφών, αεροσυνοδοί κ.α.).