ΕΟΣ Κοζανης: Εξόρμηση στην κορυφή και στις λίμνες Φλέγγα

2 Min Read

Βάλια Κάλντα. Ένας τόπος μυθικός. Ένας βασικός λόγος για να αγαπήσεις το βουνό και την ορειβασία. «Ζεστή Κοιλάδα» που για να λέμε την αλήθεια, δεν είναι καθόλου μα καθόλου ζεστή, αφού θεωρείται μια από τις ψυχρότερες περιοχές της χώρας.

Ο χωματόδρομος που ξεκινά από τη θέση «Τίζα» λίγο μετά το Περιβόλι Γρεβενών, συνεχίζει βατός για 18 χλμ περίπου μέχρι τον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού.

Βρισκόμαστε στο κέντρο της κοιλάδας, πάνω από το Αρκουδόρεμα.

Απτόητοι ξεκινάμε για τον σκοπό της εξόρμησής μας, την κορυφή Φλέγγα (υψ. 2157 μ.)και τις αλπικές λίμνες στη ρίζα της κορυφής.

Πορεία τρεισήμισι περίπου ωρών μέχρι την κορυφή, σε ένα από τα υποβλητικότερα τοπία του ελλαδικού χώρου. Ακολουθώντας αρχικά πορεία παράλληλη με το ρέμα, στη συνέχεια το διασχίζουμε, και στρίβουμε αριστερά μέχρι την αρχή του μονοπατιού που σημαδεύεται με ξύλινη πινακίδα.

Ανηφορίζουμε μέσα σε πυκνό δάσος μαυρόπευκων. Εντυπωσιακά δέντρα ύψους δεκάδων μέτρων με κορμούς ευθυτενείς, πολλοί με τα σημάδια των κεραυνών πάνω τους, άλλοι ξεροί και απογυμνωμένοι, ξασπρισμένοι από τα χιόνια και τις βροχές.

Στην πορεία μας συναντάμε τρείς πηγές, στην τελευταία της διαδρομής γεμίζουμε τα παγούρια και συνεχίζουμε ανηφορικά. Δεξιά μας το Αυγό (υψ. 2177 μ.). Η πορεία συνεχίζεται σε αμιγές δάσος οξιάς παράλληλα με το ρέμα του Αρκουδόλακου μέχρι τα αλπικά λιβάδια, στα 1850 μέτρα.

Για να φτάσουμε στις λίμνες πρέπει να ανεβούμε στην αριστερή ράχη, ανάμεσα στα ρόμπολα. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά μέχρι την κορυφή Φλέγγας (υψ. 2157 μ.). Στη συνέχεια κατηφορίζουμε και φτάνουμε στο δεύτερο προορισμό μας στις λίμνες. Σε υψόμετρο 1960 μέτρων η πρώτη, τροφοδοτεί με νερά τη δεύτερη, είκοσι μέτρα χαμηλότερα. Λίμνες βιότοποι του αλπικού τρίτωνα και της κιτρινοβομβυκίνας (είδος πολύ μικρού βάτραχου).

Η κατάληξη στις βάθρες της Βάλια Κάλντα, με τα δροσερά νερά τους!

Άλλη μια όμορφη διαδρομή με τον ΕΟΣ Κοζάνης και με καταπληκτική παρέα έλαβε τέλος!

ΕΟΣ Κοζάνης, Κυριακή 6 Σεπτέμβρη 2020.