Πρόσφατα σε ένα επαγγελματικό μου ταξίδι είχα την ευκαιρία να γνωρίσω

μια πόλη, μια επιχείρηση, μια περιφέρεια και μια διασυνοριακή ευρωπαϊκή περιοχή (Πίλσεν, Τσεχία) /

 

Η αίσθηση του επαγγελματία επισκέπτη (όχι του επισκέπτη τουρίστα),

για τη δύναμη που δίνει ο όμιλος της ζυθοποιίας Pilsen προς την πόλη,

αλλά και το αντίστροφο,

ο τρόπος που η πόλη και οι δημότες της υποστηρίζουν το καταπληκτικό brand της επιχείρησης της ζυθοποιίας Pilsen Urquell είναι μοναδική /

 

Επιχειρηματικότητα και απασχόληση,

Γαστρονομία και παράδοση,

Αθλητισμός και πολιτισμός,

Ανάπτυξη και ποιότητα ζωής,

όλα τέμνονται με κάποιο μαγικό τρόπο με την ζυθοποιία Pilsen Urquell /

 

Κάποιοι πίστεψαν πως η διασύνδεση του μεγάλου επιχειρηματικού ομίλου

με τους δημότες της πόλης και τον ίδιο το Δήμο του Πίλσεν,

είναι ο καλύτερος τρόπος για να κεφαλαιοποιηθεί

η τεράστια απήχηση της μπύρας τύπου Pilsen στον τόπο που ανακαλύφθηκε και παράγεται …

 

Κάποιοι υποστήριξαν την επιχειρηματική ανάπτυξη προσβλέποντας σε ανταποδοτικά οφέλη προς τη τοπική κοινωνία, και δεν έκαναν λάθος /

η πόλη κατακλύζεται από επισκέπτες όλο το χρόνο που αναζητά το μυστικό της επιτυχίας που ξεκινά από ένα ποτήρι μπύρα και μόνο … 

 

Η Άλλη Όψη:

κάπου πιο νότια στην Ευρώπη,

σε μια κάπως μικρότερη πόλη στα νότια Βαλκάνια,

κάποιοι ακόμη αδυνατούν να βοηθήσουν τον τόπο τους

για να βρει το δρόμο του προς τη διασύνδεση της αγοράς, των επιχειρηματιών και των επαγγελματιών

με την τοπική αυτοδιοίκηση,

η οποία κενή από γνώσεις, έμπνευση, στελέχωση και προσανατολισμό

παρακολουθεί αμήχανα μαζί με τους εκπροσώπους του κεντρικού κράτους

τη βύθιση στην αφάνεια, την απραξία και τους δείκτες ανάπτυξης /

 

κάποιοι δεν γνωρίζουν πως να κάνουν κάτι για να βοηθήσουν την πόλη και την περιοχή να σταματήσει να μικραίνει,

δεν γνωρίζουν πως να προσεγγίσουν ποιοτικά την υγιή επιχειρηματικότητα

και να τη διασυνδέσουν με την μακροχρόνια εμπορική κουλτούρα και την εργατικότητα πολλών από τα παιδιά της που παραμένουν και δημιουργούν εδώ /

 

κι αν ίσως κάπως υποπτεύονται ότι κάτι μπορούν να κάνουν,

εξαντλούν όλη τους τη δημιουργικότητα στις εκδηλώσεις του τύπου «Κερνάμε (μεταξύ μας) Ελλάδα»

και στη συμμετοχή ανήμπορων εκπροσώπων τους να ψελλίσουν έστω και μια λέξη στα αγγλικά

σε «Εκθέσεις του Εξωτερικού» για την «Προώθηση της Προβολής» του τόπου μας …

 

επειδή όντως νομίζω ότι αρκετοί από εμάς,

#zoumeallou

 

επιτέλους, κάποιος να οραματιστεί, να συμβουλευτεί και να σχεδιάσει κάτι λίγο πιο μεγάλο,

να συνεργαστεί ακούγοντας καταρχήν προσεκτικά τους πετυχημένους επιχειρηματίες,

να βρει διαδικασίες για να διασυνδεθούνε αυτοί με την ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής με ανταποδοτικό φυσικά τρόπο,

να σταματήσει να τους ζητάει χορηγίες για τα μπλουζάκια στα Sourd Games και στα Λασσάνεια,

να σταματήσει να φθονεί την επιτυχία και την Αριστεία,

να την αναγνωρίσει και να την κάνει συμμέτοχο της στην προσπάθεια για ανάκαμψη …

 

είναι καιρός να μπει το νερό στο αυλάκι

και η Κοζάνη να προσπαθήσει κυρίως μέσω της επιχειρηματικότητας 

να γίνει μια

Πόλη Άλφα Άλφα,

όπως η διάσημη πλέον βιομηχανία στα προϊόντα ζύμης που πέτυχε αυτό που κάποιοι αδυνατούν καν να διανοηθούν, τη φυγή στο αύριο …

 

κύριοι της Alpha,

«υιοθετείστε» την πόλη σας με κάποιο τρόπο

για να βοηθήσετε κι εσείς να σας ακολουθήσει  στην Αριστεία …

(respect)