Μες στο μυαλό σου

1 Min Read

Ανοίγεις τον υπολογιστή. Οι διαφημίσεις και οι πληροφορίες που πετιούνται μπροστά σου, σου δίνουν ακριβώς αυτό που ψάχνεις. Πληροφορίες και διαφήμιση για δωμάτια στην Πάρο, εισιτήριο για τη Ρώμη, ιατρικές υπηρεσίες. Μες στο μυαλό σου είναι. Τέλειο ή ανατριχιαστικό;

Η αλληλεπίδραση σου με το περιεχόμενο του διαδικτύου και των social media μοιάζει μεγάλη. Έχεις πια κι εσύ την ευκαιρία να συνδιαμορφώσεις, να πεις την άποψή σου, να μην τρως μόνο κουτόχορτο, ρε αδερφέ. Γι’ αυτό πιάνεις και χτυπάς αλύπητα το πληκτρολόγιο. Και ω του θαύματος, βλέπεις ότι έχεις δίκιο. Μέσα στον …αθώο κόσμο του διαδικτύου, βρίσκεις όλες τις αποδείξεις γι’ αυτό που λες. Έχεις απόλυτο δίκιο. Το λέει και το Ίντερνετ.

Αυτό που δεν εξηγεί το Ίντερνετ είναι η διαδικασία με την οποία η Google σε οδηγεί στο να ψάχνεις αυτό που θέλεις να βρεις, περιορίζοντας το πεδίο των επιλογών σου στις προτιμήσεις σου. “Τα μέσα ενημέρωσης δεν σου λένε τι να σκεφτείς, αλλά πως να σκεφτείς για κάθε θέμα” λέει η κλασική θεωρία του καθορισμού της ημερήσιας θεματολογίας. Κοντά σε αυτή έρχεται να προστεθεί και η διαπίστωση ότι πλέον τα μέσα σε οδηγούν να ψάχνεις αυτό που θέλουν να βρεις. Ακόμα και αποδείξεις για εξωγήινη ζωή.

Μοιραστείτε την είδηση