Ότι δώσεις εκείνο παίρνεις

1 Min Read

Είναι γνωστή η παροιμία «ότι δώσεις, εκείνο παίρνεις». Ισχύει για όλα όσα θεώρησες ευκαιρία, βιάστηκες να αγοράσεις γιατί ήταν τα φθηνότερα και εν τέλει βγήκαν ελαττωματικά.
Το ίδιο ισχύει και για την ενημέρωση. Το «τσάμπα» είναι εχθρός. Άρχισαν να το καταλαβαίνουν για τα καλά, οι μεγάλοι πάροχοι ειδήσεων, τύπου Buzzfeed, που άρχισαν να απολύουν κατά δεκάδες το προσωπικό τους.
Μέχρι τώρα και σε αντίθεση με την πολιτική που ακολουθούσαν οι έγκυρες μεγάλες εφημερίδες, όπως η New York Times, εκείνοι πίστευαν ότι η δωρεάν διάθεση και προώθηση της πληροφορίας, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι η απάντηση. Μέχρι που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άλλαξαν τον τρόπο λειτουργίας τους και αποφάσισαν να μην διαμοιράζουν το υλικό των ενημερωτικών ιστοτόπων.
Από την άλλη, οι εφημερίδες που έμειναν πιστές στη συνδρομητική λογική, paywall, είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται, γιατί σιγά-σιγά το κοινό άρχισε επιτέλους να καταλαβαίνει ότι η σοβαρή δουλειά θα πρέπει να αμείβεται, για να γίνει ακόμα πιο σοβαρή και ακόμα πιο αξιόπιστη.
Οι επαγγελματίες της ενημέρωσης, παραμένουν επαγγελματίες σε όλη αυτή την κρίσιμη περίοδο, αποδεικνύοντας ότι ο πολυθρύλητος εκδημοκρατισμός μέσα από τα κοινωνικά μέσα είναι μια μεγάλη πρόκληση που έχει και μεγάλα ρίσκα.

Ιωάννα

Μοιραστείτε την είδηση