Εκατοντάδες είναι οι συμπολίτες μας όλων των ηλικιών, που καθημερινά επιλέγουν την άθληση για τον ελεύθερο τους χρόνο και ειδικά το περπάτημα. Ο στίβος του ΔΑΚ και το Στρατιωτικό γήπεδο, αποτελούν καθημερινά πόλο έλξης ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που περπατούν και εκτός γηπέδων, όπως στο δρόμο για Άργιλο αλλά και στον ψηλό Αηλιά.
Απευθυνθήκαμε στον γιατρό –παθολόγο Σταύρο Γιαννακίδη, ο οποίος μας ανέπτυξε τα οφέλη της καθημερινής γυμναστικής αλλά και όλα όσα θα πρέπει να ξέρουν όσοι επιλέγουν το περπάτημα.
« Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η άσκηση, το τρέξιμο, το τζόκιν και το γρήγορο περπάτημα βοηθούν στην πρόληψη βαρέων ασθενειών όπως είναι ο καρκίνος. Συγκεκριμένα στις γυναίκες η άσκηση βοηθάει στην αύξηση των οιστρογόνων με αποτέλεσμα τη μείωση των πιθανοτήτων προσβολής από το καρκίνο του μαστού. Το τρέξιμο είναι επίσης το όπλο της πρόληψης και της αντιμετώπισης της παχυσαρκίας και της παιδικής , του διαβήτη τύπου 1 και 2 με τέραστια οφέλη και στους ασθενείς οι οποίοι πάσχουν απο καρδιακά-αναπνευστικά νοσήματα (κυρίως καρδιαγγειακές παθήσεις), της δυσλιπιδαιμίας (αύξηση λιπιδίων στον οργανισμό) και της αρτηριακής υπέρτασης».
Όπως τονίζει ο κ. Γιαννακίδης η άσκηση λύνει και παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος. «Οι αθλητές συνήθως δε πάσχουν από οστεοπόρωση και άλλα νοσήματα, λόγω της βοήθειας της άσκησης στην αύξηση της οστικής μάζας . Για αυτό συστήνουμε σε όλους και κυρίως στις ευπαθείς ομάδες ανεξάρτητου ηλικίας, να αθλούνται σε καθημερινή βάση ή τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα, με αναγωγή 30 λεπτά την ημέρα».
Όσον αφορά τις ευπαθείς ομάδες και τους ηλικιωμένους, το περπάτημα είναι ικανοποιητικό σε καθημερινή βάση μέχρι και 5-6 φορές την εβδομάδα έως και 3-4 χμ την ώρα, με ειδικό πρόγραμμα από το γιατρό τους το οποίο θα καθορίζει τη διάρκεια της άσκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον κ. Γιαννακίδη, η άσκηση έκτος από τη σωματική υγεία έχει και επίδραση στην ψυχική υγεία των αθλούμενων.


« Η άθληση προσδίδει στον οργανισμό οφέλη ισορροπίας. Έχουν υπάρξει πάρα πολλές περιπτώσεις ανθρώπων με κατάθλιψη οι οποίοι ωφελήθηκαν ενώ υπήρξαν και πολλοί που θεραπεύτηκαν, διότι βγαίνοντας έξω, στην ύπαιθρο, στα δέντρα και στη φύση αυτό είχε ως συνέπεια την αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων. Είναι και και μια ευκαιρία για να δημιουργήσει κάνεις νέους φίλους , άρα η κοινωνικότητα των ατόμων πολλαπλασιάζεται και τα οφέλη είναι ακόμα περισσότερα. Μελέτες επίσης έχουν δείξει ότι η άθληση καλλιεργεί τη διανοητική λειτουργία του ατόμου, βελτιώνοντας τη παρατηρητικότητα του, τη συγκέντρωση του, και τη προσοχή του. Βελτιώνονται και οι νοητικές λειτουργίες του εγκεφάλου με αποτέλεσμα καλύτερα αντανακλαστικά, ειδικά στη Τρίτη ηλικία».
Ο κ. Γιαννακίδης κλείνοντας συμβουλεύει όλους να βρουν, τρόπο και χρόνο για να γυμνάζονται, αν όχι σε καθημερινή βάση, σίγουρα σε εβδομαδιαία βάση 3 έως 5 φορές, αποφεύγοντας υπέρμετρες καταστάσεις και δραστηριότητες έτσι ώστε τα οφέλη που αναφέραμε να είναι μακροχρόνια για να μπορέσουν να έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής και μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.
Γ.Τ.