Το Πανεπιστήμιο και οι πόροι

1 Min Read

Σταδιακά, η έλλειψη πόρων στον ελληνικό Πανεπιστήμιο οδηγεί σε μια πελατοκεντρική (customer-based) κουλτούρα που ανθεί χρόνια τώρα σε φοιτητομάνες χώρες όπως η Μ. Βρετανία, αλλά στην Ελλάδα υπήρξε επί μακρόν θέμα ταμπού.
Η πελατοκεντρική κουλτούρα έχει τα αρνητικά και τα θετικά της. Στα πρώτα προφανώς συγκαταλέγεται ότι για να μάθεις πρέπει να πληρώσεις και μάλιστα αδρά. Στα θετικά της ότι μοιραία προκειμένου να πρωταγωνιστήσει ένα ίδρυμα και να είναι ανταγωνιστικό θα πρέπει να «τρέχει προγράμματα», να βρίσκεται ψηλά στις σχετικές λίστες κατάταξεις και να έχει πολύ κόσμο στην έρευνα.
Προφανώς, όλοι προτιμούμε ένα πανεπιστήμιο πολύ καλό και δωρεάν, όπου όλα θα δουλεύουν ρολόι. Επειδή, όμως, μόνο το ανοιχτό πανεπιστήμιο μπορεί να γίνει καλό πανεπιστήμιο, ιδιαίτερα τα περιφερειακά ιδρύματα πρέπει τάχιστα να συντονιστούν και να εναρμονιστουν με τη νέα κουλτούρα.
Αυτό θα τα βοηθήσει να ενισχύσουν τη θέση και το ρόλο τους και να καταφέρουν να βρουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Για μια Περιφέρεια, μάλιστα, όπως η Δυτική Μακεδονία που βρίσκεται σε κομβικό σημείο σε σχέση με τα σύνορα, η διασυνοριακή προοπτική μπορεί να ανοίξει νέες προοπτικές.

Μοιραστείτε την είδηση