Το προβλήματα δεν λύνονται με τις απαγορεύσεις

2 Min Read

Κανένα πρόβλημα δεν λύθηκε ποτέ με απαγόρευση. Ίσα-ίσα που όλοι γνωρίζουμε ότι το απαγορευμένο μετατρέπεται σε μεγάλο πόθο.
Αυτή τη φορά ο λόγος είναι για τα κινητά τηλέφωνα και την απαγόρευση χρήσης τους από τους μαθητές στα σχολεία. Ναι, φυσικά δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από κινητά τηλέφωνα που χτυπούν ή δονούνται την ώρα του μαθήματος και μαθητές που σερφάρουν στο Ίντερνετ, όταν οι καθηγητές τους μιλούν.
Οι παραπάνω, όμως, συμπεριφορές δεν αντιμετωπίζονται με την απαγόρευση ενός μέσου που αποτελεί «παράθυρο στον κόσμο», αλλά με αυτό που ονομάζουμε παιδεία στα μέσα (media literacy) και ψηφιακή αγωγή.
Όπως και με τόσα άλλα πράγματα που φέρνει η τεχνολογία, έτσι θα πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με τα κινητά, τις ταμπλέτες, τα laptops, τα smart watches και ότι άλλο. Είναι απαραίτητο να εκπαιδευτούμε, μικροί και μεγάλοι, ώστε η τεχνολογία να μην διαταράσσει τη δική μας ζωή, αλλά ούτε και τη ζωή των γύρω μας.
Στο βιβλίο του «Ο Αλγόριθμος της Σοφίας: Για χρήστες εξυπνότερους από τις συσκευές τους» που εκδόθηκε μόλις πριν λίγες μέρες την Κριτική, ο Μανώλης Ανδριωτάκης επιχειρεί μέσα από έναν ζωντανό διάλογο να αναδείξει τις σημαντικότερες προκλήσεις που θέτει σήμερα το διαδίκτυο και τα social media στους χρήστες και να συνθέσει έναν πρωτότυπο “αλγόριθμο”, με αποφάσεις που μπορεί καθένας να πάρει ώστε να πλοηγηθεί έξυπνα μέσα στον αχανή on-line ωκεανό.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους, αλλά ειδικότερα σε γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες της επικοινωνίας και εφήβους που επιθυμούν να κάνουν τη χρήση τους πιο συνειδητή κι αποτελεσματική. Προτείνω να το διαβάσετε.
Ιωάννα

Μοιραστείτε την είδηση