Η εξέλιξη των διαδικασιών για τους ελέγχους και τις μελέτες για τη Γέφυρα των Σερβίων είναι σε σωστό δρόμο αλλά απαιτείται κάποια επιτάχυνση. Του μηχανικού Χάρη Βαρδάκα

6 Min Read
 Με την αφορμή  του δημοσιεύματος  του αγαπητού μου φίλου Χάρη  Γκοβεδάρου Π.Μ.  γιά την Γέφυρα των  Σερβίων   θα ήθελα να   ενημερωθεί  ο κόσμος γιά το  που βρίσκονται σήμερα οι διαδικασίες  γιά  την  Γέφυρα :
Κατ άρχήν  ως πρός το δημοσίευμα :
Αν παρατηρήσετε   η Περιφέρεια  έβαλε  κώνους δεξιά και αριστερά  σε  όλο το μήκος  της Υψηλής Γέφυρας των Σερβίων  γι αυτόν  ακριβώς τον λόγο να μην πατούν οι ρόδες των αυτοκινήτων  στους προβόλους,  [ “εξώστες” ],  της Γέφυρας .
Οι πρόβολοι έχουν πλάτος κάτι λιγότερο από 3 μ, Τα πεζοδρόμια έχουν  Βπλάτος 2 μέτρα  και οι κώνοι μπήκαν περίπου 0,80 μ  παραμέσα.  Οσον αφορά στη απόσταση που πρέπει  να τηρούν μεταξύ τους τα μεγάλα
φορτηγά υπάρχει σήμανση της τροχαίας που ίσως κάποιο οδηγοί δεν  τηρούν.  Οσον αφορά στις μικρές αποστάσεις μεταξύ των   ΙΧ από  στατικής απόψεως  δεν υπάρχει πρόβλημα. Καλόν είναι  να κάνει  ελέγχους η Τροχαία.
         Οσον αφορά στην εξέλιξη των διαδικασιών :
        Απο την πρώτη ημέρα της θητείας του ο Περ/χης Γ. Κασαπίδης  έδειξε  υψηλό ενδιαφέρον και έκανε πλήθος ενεργειών , ήτοι :
         Κάλεσε τον διακεκριμένο Κοζανίτη Καθ. του Πολυτεχνείου Θεσ/κης   Γιώργο Μάνο  Π.Μ. ο οποίος στις 6-12-2019 , ήτοι άμεσα , κατέθεσε ,  πολυσέλιδο  Υπόμνημα [9 σελ], με το τι ενέργειες , μελέτες, μετρήσεις  που πρέπει να γίνουν  γιά την γέφυρα .
          Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή  εδόθησαν  στην Περιφέρεια 74.000 ε και η αρμοδιότητα να κάνει διαγωνισμό και να προσλάβει  Τεχνικό  Σύμβουλο  ο οποίος θα κάνει μιά σειρά ελέγχων  και στην  Βσυνέχεια θα βοηθήσει τις Τεχν. Υπηρεσίες της Περιφέρειας να  Βπροκηρυχθούν τμηματικά μελέτες  γιά εξειδικευμένους ελέγχους και στην συνέχεια μελέτες τυχόν επισκευών, συντήρησης και ενισχύσεων  όπου και εάν χρειασθεί.
Τον  Ιανουάριο 2020 προσφέρθηκε η ΔΕΗ και έκανε με  εξειδικευμένους Τοπογράφους  ( κ. Ιω Καρνάρης ) και σύγχρονες μεθόδους μιά σειρά μετρήσεων και αποτυπώσεων της γέφυρας που παρέδωσε στην Υπηρεσία, ( εργασία αμισθί).
Στις 3 -2-2020 έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο  εκτενής συζήτηση με τον Καθ.  Καραμπίνη Π.Μ. του Πολυτεχνείου της Ξάνθης  και  τον  Αν. Καθ. Στέργιο Μητούλη Π.Μ. του Παν . Surrey της Αγγλίας   και άλλους.
 Στήν συνέχεια εκλήθη να προσφέρει η ΕΓΝΑΤΙΑ  ΟΔΟΣ ΑΕ την βοήθεια  της η οποία  ανταποκρίθηκε άμεσα  και πρόθυμα  διά του κ. Παν Πανέτσου  Π.Μ. Υπ/ντού Γεφυρών με την έγκριση του Προέδρου της και του ΔΣ .
 Σημειωτέον οτι η ΕΓΝΑΤΙΑ  ΟΔΟΣ ΑΕ  έχει μιά τεράστια εμπειρία σε  γέφυρες. ‘ Εχει την αρμοδιότητα σε 1850  γέφυρες .’ Εχει κάνει πλήθος μελετών και δημοσιεύσεων  και μάλιστα νομίζω οτι είμαστε τυχεροί που η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την γέφυρα,  και μάλιστα  αμισθί.
 Ο Περ/χης κ. Γ .Κασαπίδης  υπέγραψε  Απόφαση  τον Ιούλιο 2020  Συγκρότησης Ομάδας Παρακολούθησης όλων των ενεργειών, μελετών  μετρήσεων κλπ  ειδικά  γιά την Γέφυρα Σερβίων αλλά και γιά όλες τις Γέφυρες της Δυτ. Μακεδονίας στην οποία μετέχει το Πολυτεχνείο Θεσ/κης διά του στενού συνεργάτη του Καθ. Γ. Μάνου   Δρ. Κων. Κατάκαλου Επίκ. Καθ. ΠΣΑΠΘ.  ,  το ΤΕΕ/Τ.ΔΥΤ. ΜΑΚ  και η Τεχν. Υπηρεσία.
 Νομίζω οτι πρέπει ως Κοζανίτες  και Δυτικομακεδόνες να είμαστε ευγνώμονες γιά το έντονο ενδιαφέρον και την έμπρακτη υποστήριξη από τους κ. Γ.Μάνο και κ. Κατάκαλο αλλά και το Πολυτεχνείο Θεσ/κης .
Ηδη κατέθεσαν μιά σειρά προτάσεων στην Περιφέρεια γιά την εξέλιξη των  ελέγχων και μελετών.
 Το καλοκαίρι οι Τεχν. Υπηρεσίες κατόπιν  επίπονων διαδικασιών  και ενεργειών  πρός τα αρμόδια Υπουργεία  εξέδωσαν τις σχετικές  άδειες και  τοποθέτησαν  φωτεινούς σηματοδότες που θα είναι προσωρινοί.
Κατόπιν   πολλών συσκέψεων με τον Περιφερειάρχη, τον κ. Πανέτσο,  (ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ ), την Τεχν. Υπηρεσία και άλλων αρμοδίων ανέλαβε την πρωτοβουλία  η ΕΓΝΑΤΙΑ  ΑΕ και αφού έκανε μιά σειρά αναλύσεων και υπολογισμών με τα  δεδομένα της γέφυρας συνέταξε και υπέβαλε ένα πρόγραμμα στατικής δοκιμαστικής φόρτισης με παράλληλη ενοργάνωση γιά  μετρήσεις , τα συμπεράσματα της οποίας θα βοηθήσουν στην αξιολόγηση αν είναι απαραίτητη η φωτεινή σηματοδότηση ή οχι.
 Αυτές όμως οι φορτίσεις – μετρήσεις μάλλον θα ενταχθούν στους  ελέγχους που θα πρέπει κάνει ο Τεχν. Συμβουλος .
 Ηδή τον Σεπτέμβριο έγινε ο διαγωνισμός γιά τον Τεχν. Σύμβουλο και αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες  ώστε να υπογραφή  η  Σύμβαση   και να αναλάβει.
Σημειωτέον οτι δεν μπορούν από νομικής απόψεως να αναλάβουν  το ρόλο του Τεχν. Συμβούλου  ούτε το Πολυτεχνείο ούτε η ΕΓΝΑΤΙΑ  ΑΕ.
 Κατόπιν όλων των ανωτέρω  θεωρώ ότι βρισκόμαστε  σε καλό δρόμο, οτι  πρέπει να αισθανόμαστε  ΑΣΦΑΛΕΙΣ  γιά την ποιότητα των μελετών και  μετρήσεων γιατί  δίπλα συνεχώς  , σε κάθε βήμα θα είναι το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ  ΘΕΣ/ΚΗΣ  αλλά και παράλληλα θα έχουμε την στήριξη και βοήθεια της  ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ  με την τεράστια εμπειρία της.
 Πρέπει όμως να επιταχυνθούν όλες οι σχετικές εργασίες  και να  βοηθηθούν οι Τεχν. Υπηρεσίες  στην κατεύθυνση αυτή.
   Εν κατακλείδι  θα πρέπει να αναγνωρίσουμε και όλες τις αναρίθμητες  ενέργειες και προσπάθειες που έκανε  ο Περ/χης  Γ. Κασαπίδης,  τι παραπάνω  έπρεπε  να κάνει ?
                       Χάρης  Βαρδάκας
                             Πολ. Μηχ.
                               Κοζάνη
Μοιραστείτε την είδηση