Επιτέλους… φως στον ορίζοντα για το αεροδρόμιο «Φίλιππος» της Κοζάνης αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αποφάσισε να επεκτείνει το ωράριο ενισχύοντας ήδη το προσωπικό με δυο άτομα. Η ΥΠΑ απέσπασε δυο εργαζόμενους για τρεις μήνες και εδώ και δέκα μέρες «έπιασαν δουλειά» και εκπαιδεύονται για να «μάθουν» την περιοχή. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Χ» η ΥΠΑ έχει ήδη δρομολογήσει την απόσπαση και άλλων υπαλλήλων που θα έρθουν να ενισχύσουν τους υπάρχοντες ή να τους αντικαταστήσουν.
Η σχετική αεροπορική οδηγία (NOTAM) που αναμένεται να εκδοθεί από ώρα σε ώρα, θα ενημερώνει πως το αεροδρόμιο «Φίλιππος» της Κοζάνης διευρύνει το ωράριο λειτουργίας του από την ανατολή έως την δύση του ηλίου, κάτι που ζητούσε επίμονα η Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών EGNATIA AVIATION προκειμένου να «ανοίξει τα φτερά της» και να μην… απογειωθεί από την περιοχή που τόσο χρειάζεται επενδύσεις.
Τι σημαίνει η επέκταση ωραρίου
Η επέκταση ωραρίου του αεροδρομίου είναι άκρως σημαντική για την δραστηριότητα της γενικής και όχι μόνο αεροπορίας. Όσον αφορά στην πρώτη κατηγορία, αυτό σημαίνει πως πλέον οι εκπαιδευτικές πτήσεις θα μπορούν να γίνονται καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας από την στιγμή που θα ανατείλει έως να δύσει ο ήλιος. Αυτό σημαίνει πως η πτητική δραστηριότητα της EGNATIA AVIATION πολλαπλασιάζεται και από περίπου 40 ώρες πτήσεων την εβδομάδα θα αγγίξει τις 67 ώρες και τα επίπεδα της δραστηριότητας του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας (69 ώρες την εβδομάδα).
Ταυτόχρονα οι εκπαιδευόμενοι που έφυγαν για την Καβάλα θα επιστρέψουν στην Κοζάνη (όταν αρθεί το lockdown) και πλέον η διοίκηση της εταιρείας ξεκινά τις διαδικασίες για τον ερχομό νέας σειράς στην βάση της Κοζάνης, διαδικασίες που είχαν παγώσει λόγω της αβεβαιότητας που υπήρχε. Άρα τα έξι «διαμάντια» αεροσκάφη Diamond που βρίσκονται στον «Φίλιππο» θα πετούν στην καλύτερη περίπτωση 15,8 ώρες την ημέρα το καλοκαίρι (22 Ιουνίου) και στην χειρότερη 9,8 ώρες την ημέρα τον χειμώνα (22 Δεκεμβρίου).
Να σημειωθεί πως η πρόταση της ΥΠΑ ήταν το ωράριο να επεκταθεί στις δέκα ώρες λειτουργίας αλλά κατ’ απαίτηση του Διοικητή Γεωργίου Δριτσάκου η απόφαση είναι για δώδεκα ώρες. Στην υλοποίηση αυτής της απόφασης συνέβαλλε τα μέγιστα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης ο οποίος πίεσε αρκετά την Διοίκηση της υπηρεσίας η οποία αναγκάστηκε να προχωρήσει στην απόσπαση του προσωπικού. Επίσης το έδαφος είχε καλλιεργήσει ο Βουλευτής της ΝΔ Κοζάνης Γιώργος Αμανατίδης με επαφές του στο Υπουργείο Μεταφορών με την Κυβέρνηση να πιέζεται και από τις ερωτήσεις που έγιναν στην Βουλή από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Καλλιόπη Βέττα, το ΚΙΝΑΛ, και την Ελληνική Λύση.
Σωκράτης Μουτίδης