Η επένδυση που «πέταξε» από την Κοζάνη και αναπτύσσεται στην Καβάλα
Μια πολύ σημαντική ημέρα ήταν το Σάββατο 2 Απριλίου για την Egnatia Aviation, την πέμπτη μεγαλύτερη σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών πιλότων αερογραμμών της Ευρώπης, η οποία μέχρι πριν λίγες χρησιμοποιούσε ως δεύτερη βάση της την Κοζάνη. Το Σάββατο η εταιρεία σε συνέντευξη τύπου που έγινε σε ξενοδοχείο της Καβάλας, παρουσίασε το σχέδιο της για την ανάπτυξη του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα, το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα καταστήσει την Egnatia Aviation την πρώτη σχολή εκπαίδευσης πιλότων της Ευρώπης που θα διαθέτει «δικό της» αεροδρόμιο.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που η εταιρεία κυνηγούσε πολλά χρόνια τώρα αλλά δεν προχωρούσε λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων που είχαν να κάνουν με λεπτομέρειες του «δημοσίου». Μέρος του συγκεκριμένου σχεδίου θα υλοποιούνταν στην Κοζάνη και στο αεροδρόμιο «Φίλιππος» αν όμως τα πράγματα δεν πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο που είχε ως αποτέλεσμα την «απογείωση» της Egnatia από την Κοζάνη λίγες μέρες πριν.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο που παρουσιάστηκε
Η επένδυση που παρουσιάστηκε περιλαμβάνει:
Νέο εκπαιδευτικό κέντρο, 6.000 τετραγωνικά μέτρα εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, πρόβλεψη επέκτασης και σε δεύτερο κτίριο, νέος υπερσύγχρονος πύργος ελέγχου διαχειριζόμενος από πιστοποιημένο προσωπικό της εταιρείας και με αίθουσα υποδοχής, κτίρια και χώροι φιλοξενίας εκπαιδευόμενων και χώροι εστίασης και αναψυχής (κοιτώνες, καφετέρια, εστιατόριο, καθαριστήριο κ.α.), αναβάθμιση όλου του χώρου του αεροδρομίου με νέους τροχόδρομους, βελτίωση του διαδρόμου αποπροσγείωσης, φωτισμό, χώρους στάθμευσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων, επισκευαστική ζώνη, υπόστεγα συντήρησης. Το ύψος της επένδυσης αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ και ο χρόνος ολοκλήρωσης της συνολικής
επένδυσης υπολογίζεται στα 6 χρόνια. Ωστόσο από το καλοκαίρι του 2022 το αεροδρόμιο θα ξεκινήσει την λειτουργία του.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα θα μπορούν να εκπαιδεύονται περισσότεροι από 400 πιλότοι τον χρόνο. Το προσωπικό που θα απασχολείται θα είναι περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι με τον άμεσο και έμμεσο κύκλο εργασιών αν υπολογίζεται σε περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Παρουσία Ν. Παπαγιωτόπουλου η παρουσίαση
Η συνέντευξη τύπου έγινε παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και του Προέδρου του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας Δημήτρη Μιχαλολιάκου. Ο Καβαλιώτης Υπουργός συνεχάρη τους επιχειρηματίες Δημήτρη Λυμπεράκη και Γιώργο Ζωγραφάκη για την κίνηση τους αυτή και μίλησε για τις δυσκολίες που υπήρξαν από την πρώτη στιγμή για να περιέλθει το αεροδρόμιο στα «χέρια» της εταιρείας, δυσκολίες όμως που αντιμετωπίστηκαν.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος έδειξε να «καμαρώνει» για την υλοποίηση της επένδυσης αυτής που συνέβαλε τα μέγιστα στην δρομολόγησή της, σε αντίθεση με το πολιτικό προσωπικό της Κοζάνης που δεν έδειξε ιδιαίτερο ζήλο για να κρατήσει την εταιρεία στην περιοχή. Στο Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην συμμετοχή του κ. Παναγιωτόπουλου στο όλο εγχείρημα αφήνοντας να εννοηθεί από τον Δήμαρχο Κοζάνης πως αυτός «καθάρισε» την υπόθεση της επένδυσης. Ωστόσο αυτό είναι ευθεία αιχμή προς τους πέντε κυβερνητικούς βουλευτές της ΠΕ Κοζάνης, εκ των οποίων ο ένας Υφυπουργός Μεταφορών, πως δεν έπραξαν τα δέοντα για συνεχίζει να «πετά» η Egnatia Aviation στην Κοζάνη.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως η επένδυση στον Αμυγδαλεώνα γίνεται αμέσως μετά την «ανώμαλη προσγείωση» λόγω του κορωνοϊού. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Κοζάνης, αυτός ήταν ένας σημαντικός λόγος που η εταιρεία δεν είχε συμβόλαια και δεν μπόρεσε να συνεχίσει την επένδυσή της στην Κοζάνη. Ωστόσο η επένδυση… συνεχίζεται στον Αμυγδαλεώνα και όχι στην Κοζάνη, εκτός και αν ο κορωνοϊός «χτύπησε» μόνο την ΠΕ Κοζάνης.
Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr