Η δημιουργία είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαμβάνεις τη ζωή, είπε ο Γερμανός φιλόσοφος Εμμάνουελ Καντ και αυτό έκανε μια εθελοντική ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Συγκεκριμένα, η ομάδα πρωτοτυποποίησε μια σειρά από μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. «Αυτό που προσπαθήσαμε να αναδείξουμε είναι το πως σχεδιάζουμε οχήματα, μοτοσυκλέτες ή προϊόντα γενικότερα από την αρχή, από το κόνσεπτ. Πως μπορούμε να πάρουμε το υπάρχον σχέδιο ενός προϊόντος ή ενός οχήματος, να το εξελίξουμε και να παράγουμε τη δική μας άποψη και τη δική μας εκδοχή γι’ αυτό» μας είπε ο Παναγιώτης Κυράτσης, υπεύθυνος καθηγητής της ομάδας.
Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ανέλαβαν από ένα πρότζεκτ, διαλέγοντας μια σειρά από πολύ γνωστά και κλασσικά μοντέλα. Η πρώτη ομάδα που αποτελείται από τους Βασίλη Καλαμαράκη, Κωνσταντίνα Κεφού, Ελευθερία Κουιμτσόγλου, Πέγκυ Λίγκα και Ρόμπερτ Ρέυνικ, ασχολήθηκε με την κλασσική βέσπα και δημιούργησε μια εκδοχή της, όπως την έχουν φανταστεί και την έχουν ονειρευτεί τα ίδια τα μέλη της. Η Ελευθερία Κουιμτσόγλου ανέφερε πως ήθελαν να κάνουν την βέσπα πιο μοντέρνα και φινετσάτη και έτσι άρχισαν να κάνουν έρευνα. Έμαθαν ότι βέσπα στα Ιταλικά σημαίνει σφήκα και έτσι πήραν και σχεδίασαν τη βέσπα πάνω σε σχήμα σφήκας. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα τους η βέσπα έχει σχεδιαστεί για τις γυναίκες και έτσι ήθελαν να βάλουν και μια φεμινιστική πινελιά. «Έμαθα κάποια πράγματα μέσα από όλο αυτό το πρότζεκτ που ετοιμάσαμε και έχει βγει ένα πάρα πολύ ωραίο αποτέλεσμα, χάρη στην εξαιρετική συνεργασία που είχαμε με τα παιδιά και είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό» τόνισε η Ελευθερία.
Ένα ακόμη κόνσεπτ ήταν το Citroen 2CV ή αλλιώς ντεσεβό. Ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο που στα ριμέικ του δεν έχει δουλευτεί τόσο πολύ. Υπεύθυνοι για το το συγκεκριμένο πρότζεκτ ήταν οι Εύα Τζάλια, Ιωάννης Γκατζόπουλος, Κοσμάς Χριστοδουλίδης, Νίκος Μπατσιούδης και Παύλος Καρυπίδης. Η ομάδα ξεκίνησε τη διαδικασία δημιουργώντας κάποια σκίτσα, ώστε να βρουν καινούρια χαρακτηριστικά, για το νέο αυτοκίνητο που θα δημιουργούσαν. «Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία γιατί πρώτη φορά δουλέψαμε σαν ομάδα, διότι στα μαθήματα έχουμε ατομικές εργασίες. Είδαμε τι μπορεί να κάνει ο καθένας, δυνατότητες και συμπεριφορές και δέσαμε πολύ καλά σαν ομάδα. Αν μας δοθεί η ευκαιρία θα το συνεχίσουμε. Μας ανταμείβει πολύ το αποτέλεσμα» ανέφερε η Εύα Τζάλια.
Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με το μίνι κούπερ, ένα πολύ κλασσικό αυτοκίνητο, το οποίο έχει διαφημιστεί πάρα πολύ από διάφορους σχεδιαστές μέσα από διαφορετικές εκδοχές. Η ομάδα που ασχολήθηκε με αυτό το πρότζεκτ, αποτελείται από τους Θύμη Αφροδίτη Ιωάννα, Χριστίνα Κακουλίδου, Μαριάνθη Ελένη Λάκια, Αλίκη Σκαρλάτου, Αθηνά Τζιαρού και Παύλο Τσανακτσίδη.
«Στόχος μας ήταν να πάρουμε το μίνι κούπερ του 1959, να το εκσυγχρονίσουμε και να βγάλουμε μια δική μας έκδοση του 2022» αναφέρει η Αθηνά Τζιαρού. Σύμφωνα με την ίδια ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία, κατά την οποία μέσα από mindmaps και moodboards, έκαναν πολλά σκίτσα και μοιράστηκαν τις ιδέες τους. Μετά από πολλά meetings καταστάλαξαν σε κάποια βασικά σχέδια, που στη συνέχεια έγιναν blueprints, περάστηκαν πάνω στο φελιζόλ που στη συνέχεια κόπηκε, ξύθηκε, πέρασε στο στάδιο του πηλού και λειάνθηκε, ώστε να έχουν το τελικό αποτέλεσμα. «Ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, που κράτησε ένα μήνα με πολλή κούραση και πολύ τρέξιμο, αλλά ανταλλάξαμε εμπειρίες και τεχνικές, είδαμε πως δουλεύουν οι άλλοι, που στο επάγγελμα μας είναι πολύ σημαντικό αυτό, γιατί εκεί που κάποιος μπορεί να υστερεί, υπερτερεί κάποιος άλλος» είπε κλείνοντας η Αθηνά.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του τμήματος, δημιούργησαν τη δική τους εκδοχή σε όλα τα κόνσεπτ, μια εκδοχή που δείχνει το πως οι ίδιοι φαντάζονται αυτά τα μοντέλα και όλα αυτά συνοδεύονται με μια σειρά από πρωτότυπα, τα οποία είναι είτε σε 3D printing, είτε σε πηλό, είτε μέσω του ψηφιακού κόσμου με σκίτσα, cad software κ.α. με το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό.
Θένια Βασιλειάδου www.xronos-kozanis.gr