Μέσα στο «πακέτο» παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων η Κοζάνη και η Καστοριά

4 Min Read

Τους επόμενους μήνες αποφασίζεται να τρέξει ο διαγωνισμός

Σε παραχώρηση «πακέτο» των 22 κρατικών αεροδρομίων της χώρας προχωρά το Υπερταμείο, όπως ανακοίνωσε στη συνέντευξη τύπου ο διευθύνοντας συμβουλος του Γρηγόρης Δημητριάδης στο πλαίσιο της παρουσίασης του Στρατηγικού Σχεδίου 2022 – 2024 του Οργανισμού. Ο ίδιος είπε πως τα αεροδρόμια αυτά, μετά την παραχώρηση των 14 στην Fraport, αποτελούν μια από τις προτεραιότητες του Οργανισμού και αυτό φαίνεται από την προτεραιότητα που δόθηκε στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, του οποίου ο διαγωνισμός θα «τρέξει» ξεχωριστά άμεσα εντός καλοκαιριού.

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

Άλλωστε το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον ομίλων που ασχολούνται με τις μεταφορές και τον τουρισμό καθώς και με την δραστηριότητα στο VIP περιβάλλον και τα τελευταία χρόνια «εκτοξεύτηκε» η επιβατική κίνηση.

Μετά από συζητήσεις και σκέψεις για το τρόπο που θα γίνει η παραχώρηση των υπολοίπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων, το Υπερταμείο κατέληξε στην προκήρυξη ενός διαγωνισμού που θα τα δώσει «πακέτο» και όχι ξεχωριστά στον ενδιαφερόμενο. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από έρευνα που έγινε από τον Μάρτιο, η οποία έδειξε πως κανένας επιχειρηματικός όμιλος δεν θα προτιμούσε να πάρει αεροδρόμια χαμηλής επιβατικής κίνησης ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα τα αεροδρόμια της Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη και Καστοριά).

Οι 22 κρατικοί αερολιμένες που διαχειρίζεται σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και βγαίνουν τους επόμενους μήνες στο «σφυρί» είναι της Αλεξανδρούπολης, της Αστυπάλαιας, του Άραξου, των Ιωαννίνων, Ικαρίας, Καλύμνου, Καρπάθου, Καστοριάς, Κάσου, Καστελλόριζου, Κοζάνης, Κυθήρων, Λήμνου, Λέρου, Μήλου, Νάξου, Νέας Αγχιάλου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου, Σύρου και Χίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπερταμείου, στα συγκεκριμένα περιφερειακά αεροδρόμια, προβλέπεται έως το 2030 αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 35%. 

Ωστόσο ακόμη είναι άγνωστες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού και οι όροι που θα τεθούν από πλευράς ελληνικού δημοσίου και ΥΠΑ. Αυτό αφορά κυρίως και τις εργασιακές σχέσεις και απαιτήσεις που θα έχει ο νέος επενδυτής από τους υπάρχοντες εργαζόμενους και τους νέους που αναμένεται να πάρει -με άλλους όρους- στα αεροδρόμια που θα χρειαστεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης

Εφόσον ο διαγωνισμός «τρέξει» όπως εκτιμά το Υπερταμείο εντός του 2022 και οι διαδικασίες ολοκληρωθούν το 2023 για τα επόμενα 40 χρόνια κανένα ελληνικό αεροδρόμιο δεν θα βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο ακόμη και αυτό του Καστελίου στην Κρήτη, το οποίο θα διαχειρίζεται από την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ινδική GMR. Τα 14 βρίσκονται ήδη υπό τον έλεγχο της Fraport και της Αθήνας υπό την Καναδική PSP. 

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου, η αξιοποίηση των συγκεκριμένων αεροδρομίων είναι «ζήτημα συνολικής περιφερειακής ανάπτυξης». Ωστόσο από τα αεροδρόμια αυτά, ξεχωρίζουν για την οικονομική τους «συνεισφορά» με την μελλοντική αξιοποίηση, αυτά των Ιωαννίνων, Νάξου, Μήλου και Πάρου. Τα τελευταία λόγω του τουρισμού και το πρώτο λόγω των δραστηριοτήτων που μπορεί να αναπτύξει. Όσον αφορά στα αεροδρόμια της Κοζάνης και της Καστοριάς, ο επενδυτής θα τα πάρει αναγκαστικά όπως θα ορίζουν οι όροι του διαγωνισμού μιας και δεν παρουσιάζουν κανένα επιχειρηματικό ενδιαφέρον λόγω της πολύ χαμηλής επιβατικής κίνησης. 

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση