Γραμμή συναρμολόγησης ελικοπτέρων και βάση βαριάς συντήρησης στο αεροδρόμιο της Egnatia Aviation

4 Min Read

Η εταιρεία Ericson «προσγειώνεται» στον Αμυγδαλεώνα για να συναρμολογεί και να συντηρεί τα πυροσβεστικά της ελικόπτερα

Του Σωκράτη Μουτίδη ([email protected])

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο αεροδρόμιο «Λυδία» στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας στις 13 Ιανουαρίου, δεν ήταν απλά μια επίσκεψη στην πρώτη σχολή εκπαίδευσης πιλότων της Ευρώπης που διαθέτει δικό της αεροδρόμιο αλλά κάτι παραπάνω. Σαφώς και ο Πρωθυπουργός θέλησε να ενισχύσει το έργο του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου που βοήθησε τα μέγιστα στην συγκεκριμένη επένδυση, όμως στο περιθώριο της επίσκεψης δόθηκε μια μεγάλη σημαντική δέσμευση στους διαχειριστές του αεροδρομίου που είναι ο… παλιός γνώριμος της Κοζάνης, η Egnatia Aviation.

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

Η υπόσχεση – δέσμευση αυτή, είχε να κάνει με τον ερχομό στην Ελλάδα μιας ακόμη μεγάλης επένδυσης, η οποία θα «φιλοξενηθεί» στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Πρόκειται για τον ερχομό στην Ελλάδα μιας γραμμής συναρμολόγησης πυροσβεστικών ελικοπτέρων Sikorsky S-64 Skycrane της εταιρείας Ericson, τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα μας την καλοκαιρινή περίοδο επιχειρώντας σε κατάσβεση πυρκαγιών σε πολλά μέρη της χώρας. Είναι τα πορτοκαλί ελικόπτερα με το περίεργο σχήμα που κάνει πολλούς να αναρωτιούνται αν πρόκειται για «πουλί, αεροπλάνο ή ζωύφιο», όπως περιγράφει η ίδια η εταιρεία στον ιστότοπό της.

Η συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής στον Αμυγδαλεώνα, θα περιλαμβάνει ταυτόχρονα και μια βάση συντήρησης αυτών των βαρέων ελικοπτέρων κάτι που σημαίνει πως μαζί με την Egnatia Aviation στο αεροδρόμιο «Λυδία» θα υπάρχει και ένα πλήρες κέντρο MRO Maintenance (λειτουργικοί έλεγχοι, σέρβις, επισκευή ή αντικατάσταση απαραίτητου εξοπλισμού κλπ.). Τέλος, μέσα σε όλα αυτά, προβλέπεται και μια σχολή εκπαίδευσης για τους χειριστές που θα αναλάβει η Egnatia Aviation.

Η επένδυση αυτή κρίνεται άκρως σημαντική δεδομένου ότι η Ericson θα μπορεί να συντηρεί τα ελικόπτερα που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας σε μια άκρως οργανωμένη βάση και βέβαια στην μονάδα αυτή θα συντηρούνται και οι στόλοι των ελικοπτέρων που δραστηριοποιούνται σε γειτονικές χώρες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα» την Τετάρτη 1η Μαρτίου στον Αμυγδαλεώνα θα βρεθούν στελέχη της Ericson μαζί με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο και αναμένεται να κάνουν τις σχετικές ανακοινώσεις.

Θυμίζουμε πως από την πρώτη στιγμή που η Egnatia Aviation ήρθε στην Κοζάνη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Λυμπεράκης προσπαθούσε να εξηγήσει τόσο στην πολιτική ηγεσία (ΣΥΡΙΖΑ) όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμος και Περιφέρεια) πως η επένδυση στην Κοζάνη είχε προοπτικές και πέραν της εκπαίδευσης πιλότων. Μάλιστα είχε αναφέρει την δημιουργία βάσης συντήρησης αεροσκαφών της εταιρείας με προοπτική εφόσον το αεροδρόμιο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «έτρεχαν» το σχέδιο να υπάρξει ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες εκπαίδευσης πιλότων να εγκατασταθούν στον «Φίλιππο» καθώς και εταιρείες που ασχολούνται με συντηρήσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Η επένδυση της Κοζάνης όμως «πέταξε» για τον Αμυγδαλεώνα.

Ποια είναι τα ελικόπτερα Ericson

Το Sikorsky S-64 Skycrane είναι ένα αμερικάνικο δικινητήριο βαρύ ελικόπτερο και η πολιτική έκδοση του CH-54 Tarhe του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή τη στιγμή παράγεται ως S-64 Aircrane από την Erickson Inc. Αρχικά είχε αναπτυχθεί από τον Σικόρσκι για μεταφορά και ανύψωση αντικειμένων όπως κεραίες σε ψηλά κτίρια, φορτία ξυλείας κλπ έχοντας τον ρόλο ενός πρωτότυπου ελικοπτέρου ιπτάμενου γερανού.

Πέταξε πρώτη φορά το 1962 και 30 χρόνια μετά αγοράστηκε από τον Έρικσον. Από τότε έως σήμεραη Erickson Air-Crane έγινε ο κατασκευαστής και ο μεγαλύτερος χειριστής αεροσκαφών S-64 στον κόσμο και έχει κάνει πάνω από 1.350 αλλαγές στο πλαίσιο του αεροσκάφους, τα όργανα και τις δυνατότητες ωφέλιμου φορτίου του ελικοπτέρου. Το Aircrane μπορεί να εξοπλιστεί με μια σταθερή δεξαμενή χωρητικότητας 10 χιλιάδων λίτρων για πυρόσβεση με τη δεξαμενή αυτή να ξαναγεμίσει ολόκληρη μέσα σε 45 δευτερόλεπτα από σωλήνα πάχους 46 cm.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση