Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Δυτικής Μακεδονίας είναι επιφορτισμένη με τη συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου μήκους 550 χιλιομέτρων και την έκδοση αδειών διέλευσης για υπερμεγέθη και υπερδιάστατα οχήματα.
Σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Υπηρεσιών Χάρη Γκοβεδάρο, από τον Μάιο του 2022 έως τον Απρίλιο του 2024 εκδόθηκαν πάνω από 1.300 άδειες διέλευσης, ενώ σε κάποια έτη, λόγω της κατασκευής μεγάλων αιολικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΣΠΗΕ), εκδόθηκαν ακόμη και περισσότερες από 1.000 άδειες.
Η συχνή διέλευση υπερβαρέων οχημάτων, συνολικού βάρους άνω των 60-80 τόνων, επιβαρύνει σημαντικά το εθνικό οδικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας, οδηγώντας σε συχνές αστοχίες του οδοστρώματος και συνεχή ανάγκη για συντήρηση. Επιπλέον, η παρατηρούμενη αύξηση της συχνότητας ανέγερσης ΑΣΠΗΕ και η αναμενόμενη ένταση αυτής τα επόμενα χρόνια στην περιοχή, αναμένεται να επιδεινώσει το πρόβλημα, αυξάνοντας τις αστοχίες του οδοστρώματος και συνεπώς τις δαπάνες συντήρησης.
Με αυτά τα δεδομένα, ο κ. Γκοβεδάρος τονίζει την ανάγκη για διερεύνηση ή διεκδίκηση μέσω νομοθετικής ρύθμισης, στο πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης, της προοπτικής επιβολής ανταποδοτικών τελών για τις εργασίες συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου από τους υφιστάμενους και προς υλοποίηση ΑΣΠΗΕ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης καλεί τους βουλευτές της Δυτικής Μακεδονίας να στηρίξουν την Περιφερειακή Αρχή σε αυτή τη διεκδικητική διαδικασία, επισημαίνοντας ότι η νομοθετική ρύθμιση είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του οδικού δικτύου της περιοχής