Τα σημαντικά οφέλη από την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ανέλυσε ο Χρήστος Διονέλης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που διεξήχθη στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας.
Όπως είπε, η Σιδηροδρομική Εγνατία εντάσσεται στο «νέο μεγάλο κύμα σιδηροδρομικών έργων» και αναμένεται να φθάσει, με τις κάθετες συνδέσεις, στα 7 δισ. ευρώ, σε βάθος 12ετίας.
«Ο Εύξεινος Πόντος θα είναι το στοιχείο στο οποίο θα υπάρξουν πολύ σημαντικές εξελίξεις», ανέφερε ο κ. Διονέλης, προσθέτοντας ότι το έργο της Εγνατίας πρόκειται να ενώσει όλες τις περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος, από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα.
«Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας είναι εθνικής σημασίας», τόνισε ο κ. Διονέλης, επισημαίνοντας ότι αποτελεί έργο προτεραιότητας και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου, καθώς η Εγνατία θα ενώνει την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο και το Αιγαίο και θα συνδέεται με τον Βόρειο Σιδηροδρομικό άξονα της ΕΕ.
Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό, το έργο που αφορά στη σύνδεση Ηγουμενίτσας – Καλαμπάκας – Κοζάνης, με κόστος στο 1,5 δισ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.
Όσον αφορά στον κλάδο προς Αλβανία, (Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη και συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ ως leader.
Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (σύνορα με ΠΓΔΜ), βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ εντός του 2018 θα υπάρξει ολοκλήρωση των έργων.
Για τον κλάδο Φλώρινα – Καύκασος – Μοναστήρι, ο κ. Διονέλης επεσήμανε ότι υπάρχει επιθυμία τόσο από τα Σκόπια, όσο και από την Ελλάδα να επαναλειτουργήσει η γραμμή.
Πηγή: metaforespress.gr
Μοιραστείτε την είδηση