«Δώσε σ’ ένα παιδί ένα ρομπότ και θα παίζει για μία ώρα. Δίδαξε του πως να φτιάχνει ρομπότ και θα ασχολείται δημιουργικά μια ζωή». Κάπως έτσι σκέφτηκε και ο Δημήτρης Παύλου και δημιούργησε ένα χώρο στην Κοζάνη, όπου τα παιδιά ηλικίας 6-16 ετών, μπορούν να ασχοληθούν με την ρομποτική, να μάθουν προγραμματισμό, να αγαπήσουν δύσκολα μαθήματα όπως τα μαθηματικά και η φυσική και όλα αυτά μέσα από το παιχνίδι.
Ο κ.Παύλου, ηλεκτρολόγος μηχανικός ο ίδιος με ειδικότητα στους αυτοματισμούς, ξεκίνησε να ασχολείται με τη ρομποτική με εξοπλισμό lego πριν από λίγα χρόνια μαζί με το γιό του.
« Η ιδέα ήρθε από το γιο μού, όταν έφτασε Τετάρτη Δημοτικού και ξεκίνησε να ασχολείται με τη ρομποτική και μαζί του ξεκίνησα και εγώ. Πρωτοστάτησα και διοργανώσαμε το περασμένο Νοέμβριο μια ημερίδα στο Κοβεντάρειο με 400 παιδιά από τα σχολεία της Κοζάνης, όπου είδαν τα ρομποτάκια και τις δυνατότητες τους.
Στη συνέχεια διοργανώσαμε δωρεάν μαθήματα στη βιβλιοθήκη της Κοζάνης και από εκεί προέκυψε και μια ομάδα παιδιών που συμμετείχαν σε διαγωνισμό της First Lego League στο Νόησις στη Θεσσαλονίκη. Η συμμετοχή ήταν πολύ επιτυχημένη, τα παιδιά το καταευχαριστήθηκαν, κερδίσαμε και ένα βραβείο και έτσι αποφασίσαμε το συνεχίσουμε. Έτσι αποφασίσαμε να ανοίξουμε αυτό το χώρο και να γίνει μια αυτόνομη επιχείρηση» αναφέρει ο κ. Παύλου.
Τα μαθήματα απευθύνονται σε παιδιά από 6 έως 16 χρονών. «Τα παιδιά στο χώρο μας μαθαίνουν να αγαπούν την τεχνολογία, την πληροφορική και να δουν με διαφορετικό μάτι κάποια δύσκολα μαθήματα στο σχολείο όπως τα μαθηματικά και η φυσική μέσα από το παιχνίδι. Μαθαίνουν να γράφουν απλούς κώδικες προγραμματισμού, βλέπουν τα αποτελέσματα στα ρομποτάκια. Πιστεύουμε πως έτσι σιγά σιγά θα προκύψουν οι επόμενοι επιστήμονες και επιχειρηματίες» κατέληξε.
Τι είναι όμως η εκπαιδευτική ρομποτική
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί μια καινοτόμα μαθησιακή μεθοδολογία η οποία συνδυάζει στοιχεία βασικών επιστημών (φυσική, μηχανολογία), νέων τεχνολογιών πληροφορικής (ανάπτυξη λογισμικού, τεχνητή νοημοσύνη) και μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Η εκπαιδευτική ρομποτική από παιδαγωγική πλευρά εντάσσεται στο πλαίσιο του κατασκευαστικού εποικοδομισμού (constructionism). Η ενασχόληση των μαθητών με τη ρομποτική δημιουργεί δύο δραστηριότητες, μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Η τεχνητή κατασκευή δημιουργείται απ’ τους μαθητές αξιοποιώντας ένα σύνολο δομικών υλικών όπως είναι τα Lego Mind Storms. Σε ένα φύλλο εργασίας καταγράφουν τη σκέψη τους με διάφορους τρόπους όπως ελεύθερο κείμενο, ψευδοκώδικα ή λογικό διάγραμμα. Μέσω του υπολογιστή προγραμματίζουν με οπτικό προγραμματισμό τη συμπεριφορά της ρομποτικής οντότητας.
Η αντιμετώπιση της μάθησης ως ψυχαγωγίας με τη χρήση των ρομπότ LM αποτελεί μια ευχάριστη δημιουργική μέθοδο διδασκαλίας για την εκμάθηση βασικών εννοιών προγραμματισμού.
Αντικείμενο της «Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» αποτελεί η ανάπτυξη εφαρμογών στην προετοιμασία των παιδιών για τις νέες τεχνολογίες. Η εκπαιδευτική δυναμική της ρομποτικής οδηγεί τους μαθητές στο να συνθέσουν μια μηχανική οντότητα (π.χ. ένα μοντέλο αυτοκινήτου) και να την κατευθύνουν με τη βοήθεια ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Η σχεδίαση δραστηριοτήτων με ρομποτικές κατασκευές συνδέεται με την εκπλήρωση ενός έργου με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος. Τα στάδια εργασίας, που θα γίνουν ως φάσεις μιας ενιαίας εργασίας, μπορούν να επαναλαμβάνονται με κυκλικό τρόπο ή να επικαλύπτονται.
ARTiRobots
Ι. Δραγουμη 40, (απέναντι από το λαογραφικό μουσείο Κοζανης) τηλ 6973824020