Αν δεν επρόκειτο για το μέλλον των παιδιών, άρα για το μέλλον αυτής της χώρας, θα μπορούσε, η ιστορία με τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να είναι για γέλια. Πορεύθηκαν οι κυβερνώντες με σημαία την κατάργηση των εξετάσεων. Την «ελεύθερη πρόσβαση» στην ανώτατη εκπαίδευση. Και τελικώς, αντί της μιας δοκιμασίας, την οποία υφίσταντο έως τώρα οι μαθητές, με τις πανελλαδικές εξετάσεις, τους σύρουν σε μια ακόμη «ενδοσχολική» δοκιμασία.
Βεβαίως, για να είμαστε δίκαιοι, δεν είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία προχειρολογεί, πειραματίζεται, κυκλοθυμεί, γύρω από το πρόβλημα της εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ολόκληρη η μεταπολίτευση, είναι μια θλιβερή περίοδος πειραματισμών. Με την μια κυβέρνηση να ξηλώνει ό,τι είχε θεσπίσει η προηγούμενη. Αλλά και ακόμη χειρότερα: Με τον ένα υπουργό Παιδείας να αλλάζει το σύστημα, που μόλις πριν από λίγο είχε επιλέξει ο προκάτοχος του, υπουργός της ίδια κυβέρνησης.
Ήμουν νιος και γέρασα, ακούγοντας συνεχώς για κατάργηση των εξετάσεων. Από τότε που η κυβέρνηση της Ενώσεως Κέντρου, με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Παπανδρέου, είχε ανακοινώσει την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» σε αντιστοιχία προς το γαλλικό πρότυπο του «μπακαλορεά». Πέρασε περισσότερο από μισός αιώνας έκτοτε. Και τώρα επιχειρείται με ένα σύστημα… σπαζοκεφαλιά, να ισχύσει κάποιας μορφής εθνικό απολυτήριο, αλλά μόνον για το 10% των παιδιών που διαγωνίζονται για μια θέση σε κάποια σχολή.
Διαβάζοντας το σύνολο των ανακοινώσεων του υπουργείου Παιδείας, ακόμη και τις 20 ερωταπαντήσεις που δημοσιοποίησε, με τις οποίες υποτίθεται επιχειρεί να διαφωτίσει την κοινή γνώμη, πρωτίστως δε τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τα παιδιά, το μόνο που κατάλαβα είναι ότι ούτε οι ίδιοι, στην ηγεσία του υπουργείου, έχουν ξεκαθαρίσει πως θα λειτουργήσει το σύστημα των «ενδοσχολικών» εξετάσεων.
Μένει αναπάντητο το ερώτημα αν τα θέματα στα οποία θα καλούνται να διαγωνισθούν οι μαθητές θα επιλέγονται σε επίπεδο περιφέρειας, νομού ή δήμου. Αν δηλαδή σε άλλα πιο βατά θέματα θα διαγωνίζονται π.χ. οι υποψήφιοι του Δήμου Αμαρουσίου και σε άλλα, πιο δύσκολα εκείνοι που ζουν στον Δήμο Κοζάνης, άλλα για τον νομό Έβρου και άλλα για τον νομό Πρεβέζης.
Και το πιο αστείο: Με τις διπλές εξετάσεις, θα αντιμετωπίσουν, ισχυρίζονται, την παραπαιδεία των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων. Το άλλο με τον Τοτό, το ξέρετε;
Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ