Aνάπλαση πλατείας Λασσάνη: 142 θέσεις στάθμευσης καταργούνται, γράφει ο Χαρίσιος Βαρδάκας*

6 Min Read

Κύριε Δήμαρχε,                                                                  

142  Θέσεις  Στάθμευσης  καταργούνται  με την ανάπλαση της πλατείας Λασσάνη,  που ήδη   ξεκίνησε και των γύρω δρόμων, δηλαδή: Αρχελάου, Πολυζούλη,  Ιερολοχιτών, Αθηνάς,  Ερμού,   Κωστή  Παλαμά,  και μέρος της Ολύμπου,  πράγμα  που δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στην αγορά,  αλλά και στις κατοικίες  του ευρύτερου κέντρου  γιατί  υπάρχει μεγάλη έλλειψη χώρων στάθμευσης  όχι μόνο στο ευρύτερο κέντρο, αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος της  Κοζάνης.

- Advertisement -

Είναι προφανές ότι η Πλατεία  Λασσάνη βρισκόταν σε μια κακή κατάσταση και έπρεπε πριν χρόνια  να αναπλασθεί, ώστε να αναβαθμισθεί η περιοχή αυτή άλλα και η πόλη.

Επίσης παρατηρούμε ότι έτσι χάνεται η μοναδική και τελευταία ευκαιρία να  δημιουργηθεί εκεί ένα μεγάλο και  πολυώροφο υπόγειο πάρκινγκ  (π.χ. 4 ορόφων) που θα εξυπηρετούσε  ολόκληρη την αγορά, τις  κατοικίες, τις επαγγελματικές στέγες, ιατρεία, το ευρύτερο  κέντρο και όχι μόνο. Τα  προηγούμενα  χρόνια επί  Γ. Δακή, Νομάρχη και επί Π. Κουκουλόπουλου, Δημάρχου και Λ. Μαλούτα, αντιδημάρχου, μπορούσε να κατασκευασθεί με εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

Οι τότε όμως άρχοντες  του Δήμου ολιγώρησαν και αδιαφόρησαν. Η πρόφαση ότι εμποδιζόταν από έναν υποσταθμό της  ΔΕΗ δεν στέκει, γιατί  αυτός εύκολα μεταφέρεται. Με αυτό το υπόγειο πάρκινγκ θα έπαιρνε τελείως άλλη μορφή και ανάπτυξη το ευρύτερο κέντρο της Κοζάνης. Θα τονίσουμε εδώ  ότι οι περισσότερες πόλεις στην Ευρώπη και στην  Αμερική έχουν υπόγεια πάρκινγκ  κάτω από πλατείες. Το θέμα αυτό είχε τεθεί και στο παρελθόν, αλλά δεν έγινε τίποτε.

Ειδικότερα καταργούνται οι  παρακάτω θέσεις πραγματικής στάθμευσης:                                                                                                                                                                   

 1)  Στην Πλατεία Λασσάνη 38                                                                                                                         

2)  Στην  οδό  Αρχελάου  47       

3)    Στην οδό  Πολυζούλη 18        

4)  Στην  οδό  Αθηνάς 9        

5)  Στην  οδό Κωστή Παλαμά 10

6)  Σε τμήμα της οδού Ολύμπου 10                                                                                        

7)  Στην  οδό  Ερμού 10

 Συνολικά  καταργούνται 142  θέσεις στάθμευσης.

Πού θα σταθμεύσουν όλοι αυτοί κ. Δήμαρχε;

Επίσης,  στην οδό Ιερολοχιτών που μετέχει στην ανάπλαση είχαν καταργηθεί στα προηγούμενα  χρόνια  0 θέσεις στάθμευσης  παρ’ ότι σε μελέτη της ΑΝΚΟ του 2018  φαίνεται να διατηρούνται 6 θέσεις στάθμευσης.

Αν συνεχισθεί η Ανάπλαση σε όλο το μήκος της οδού Ολύμπου μέχρι και την οδό  Φειδιππίδου τότε  θα καταργηθούν επιπλέον 110 θέσεις στάθμευσης.

Η κατάργηση ορισμένων θέσεων στάθμευσης ενδεχομένως είναι δικαιολογημένη, όπως  επί της πλατείας ή της οδού Κωστή Παλαμά και Ολύμπου όπου θα υπάρχει στάση για αστικά  λεωφορεία.  Οι πολλές θέσεις όμως καταργούνται αδικαιολόγητα και θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα από το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης  στην αγορά και στην ευρύτερη  περιοχή. Η Οδός Αρχελάου και Ολύμπου έχουν  φαρδιά  πεζοδρόμια, υπεραρκούν και η κίνηση των πεζών είναι περιορισμένη, εκεί δεν πρέπει να καταργηθούν  θέσεις στάθμευσης.

Να σημειώσουμε ότι η μελέτη αυτή της ανάπλασης έγινε επί της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής  [26-3-2019 ΑΝΚΟ ] σε εφαρμογή του ΣΒΑΚ με το οποίο καταργούνται 4.500- 5.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την Κοζάνη. Ήτοι ο προηγούμενος Δήμαρχος είχε ξεκινήσει να υλοποιεί το ΣΒΑΚ της προηγούμενης Δημοτικής αρχής. Ο κ. Μαλούτας δυστυχώς συνέχιζε να καταργεί θέσεις στάθμευσης ανά την πόλη, δείτε κίτρινες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα και νέες παρκίδες φορτοεκφόρτωσης που δεν χρειάζονται.

Καμιά δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί ουσιαστικά και να λύσει το πρόβλημα της στάθμευσης. Όταν οι πολίτες ταλαιπωρούνται και δεν βρίσκουν στάθμευση, πάνε αλλού και σε άλλες πόλεις, η Αγορά υποβαθμίζεται και ερημώνει, οι δε κατοικίες μένουν άδειες και η πόλη υποβαθμίζεται και «αποαναπτύσσεται». Ατελείωτα τα παραδείγματα, μόνο ο Δήμος δεν τα βλέπει.

Τα τελευταία πολλά χρόνια ο Δήμος Κοζάνης μόνο καταργεί θέσεις στάθμευσης και δεν δημιουργεί καμιά νέα.

Η μελέτη του κυκλοφοριακού της Κοζάνης που για πολλοστή φορά ξαναγίνεται πρέπει να περιλαμβάνει μια πλήρη και σωστή και λεπτομερή μελέτη της στάθμευσης σε όλη την πόλη. Αλλιώς δεν έχει νόημα.

Προτείνουμε:

1) Να  τροποποιηθεί άμεσα  η ανωτέρω μελέτη,  είναι εύκολο, δεν απαιτεί χρόνο ούτε δαπάνη και να μειωθούν στο ελάχιστο οι καταργούμενες θέσεις στάθμευσης. Ήδη στην οδό Πολυζούλη έχει γίνει σημαντική αλλαγή της μελέτης.

2) Καλούμε τον Εμπορικό Σύλλογο Κοζάνης, τα Επιμελητήρια, τους Συλλόγους όλων των εργαζομένων να ζητήσουν από τον  Δήμαρχο και τους  δημοτικούς συμβούλους να αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα της  στάθμευσης και να δεσμευτούν για συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις.

3) Καλούμε όλους τους πολίτες να ασκήσουν πιέσεις στους ανωτέρω αρμοδίους .

Παρακαλείται ο κ. Δήμαρχος να πάρει στα χέρια του το πρόβλημα αυτό. Άλλωστε δεν έχει καμιά ευθύνη για την μελέτη αυτή και την κατάργηση τόσων πολλών (142 θέσεων στάθμευσης που έκανε ο προηγούμενος Δήμαρχος.

 Ήδη οι κάτοικοι και τα καταστήματα της περιοχής αυτής αισθάνονται την πίεση μείωσης των θέσεων  στάθμευσης λόγω των εργασιών στην πλατεία Λασσάνη, και δυσκολεύονται να βρουν χώρο στάθμευσης.

*συνταξιούχος Πολ. Μηχανικός  

Μοιραστείτε την είδηση