Αναζητούνται ευθύνες για το τραγικό τροχαίο στον Πολύμυλο

4 Min Read

Δίωξη για κακούργημα στον οδηγό του φορτηγού και ερωτηματικά για την ΕΓΝΑΤΙΑ

Συγκλονισμένη είναι η κοινωνία της Κοζάνης και του πανελληνίου από το τραγικό δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου το απόγευμα της Μ. Τρίτης, όπου δύο άνθρωποι από την περιοχή των Καμβουνίων απανθρακώθηκαν λόγω της φωτιάς που ξέσπασε από σύγκρουση, μετά από τρελή πορεία φορτηγού. Λίγο μετά τις 6 χθες το απόγευμα, ο οδηγός του φορτηγού οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Κοζάνης, προκειμένου να του απαγγελθούν κατηγορίες.

Οι ευθύνες αναζητούνται πρωτίστως από τον οδηγό του φορτηγού, με τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων να είναι αρνητικά. Ωστόσο, ευθύνες αναμένεται να αναζητηθούν και από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., για το κατά πόσο τηρήθηκαν οι διαδικασίες που προβλέπονται σε περιπτώσεις πολύ χαμηλής ορατότητας και αν είναι ή όχι επαρκής η σήμανση που υπάρχει πριν τα διόδια.

Τα ερωτήματα για το τι συνετέλεσε ώστε δύο άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους με τραγικό τρόπο το απόγευμα της Μ. Τετάρτης στα διόδια Πολυμύλου πληθαίνουν. Ο οδηγός του φορτηγού, που έπεσε επάνω σε δύο οχήματα και ξήλωσε τον οικίσκο των διοδίων, οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Κοζάνης, ο οποίος άσκησε δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα τον θάνατο (κακούργημα), ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή, και τον παρέπεμψε σε απολογία στον Ανακριτή. Το φορτηγό, πάντως, ακολούθησε μια τρελή πορεία, αφού πριν «καβαλήσει» το τσιμεντένιο χώρισμα των διοδίων, εξαφάνισε τον αποσβεστήρα σύγκρουσης — γεγονός που δείχνει πως είχε μεγαλύτερη ταχύτητα από την προβλεπόμενη.

Σε δεύτερη φάση θα εξεταστούν και οι ευθύνες της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., για το αν έπραξε τα δέοντα και ό,τι προβλέπεται σε περιπτώσεις χαμηλής ορατότητας. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, Κωνσταντίνο Κουτσούκο:

«Εμείς έχουμε κάποια ειδικά φώτα στο σταθμό και υπάρχουν και ηλεκτρονικές σημάνσεις πριν φθάσει κάποιος στον σταθμό […] Το μήκος των λωρίδων που έχουμε στον συγκεκριμένο σταθμό είναι 70 μέτρα. Το φορτηγό, από τη μία πλευρά του σταθμού, τη διαπέρασε, έσπασε ό,τι υπήρχε από εξοπλισμό, προφανώς χτύπησε τα οχήματα και βρέθηκε στην άλλη πλευρά. Αντιλαμβάνομαι ότι όταν υπάρχει τέτοια σφοδρότητα, για να φτάσει ένα φορτηγό να διαπεράσει όλα αυτά και να φτάσει στην άλλη πλευρά του σταθμού, η ταχύτητα πρέπει να ήταν μεγάλη.»

Ωστόσο, λόγω του ότι στο συγκεκριμένο σημείο οι συνθήκες χαμηλής ορατότητας είναι αρκετά συχνές, θα πρέπει να εξεταστεί η τοποθέτηση επιπλέον σήμανσης (φωτεινής ή επί της οδού), προκειμένου να αποτραπούν παρόμοιες καταστάσεις. Ένα ακόμη ερωτηματικό που έχει προκύψει είναι για το ποια διαδικασία ακολουθεί η Εταιρεία όταν επικρατούν τέτοιες συνθήκες, και το αν προβλέπεται ή όχι να ανοίγουν τα διόδια — και ποιος λαμβάνει αυτή την απόφαση. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί αν είναι υπεύθυνος ο τοπικός προϊστάμενος βάρδιας των διοδίων ή αν αυτό γίνεται μετά από αίτημα της Τροχαίας. Επίσης, θα πρέπει να διασαφηνιστεί αν, σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως η συγκεκριμένη, προβλέπονται επιπλέον μέτρα. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο και τα όσα είπε στο MEGA, στην εκπομπή Live News, «δεν έγινε τίποτα διαφορετικό τη συγκεκριμένη μέρα από ό,τι γίνεται τις υπόλοιπες μέρες που υπάρχει χαμηλή ορατότητα».

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί και η απαράδεκτη τακτική των οδηγών που έκλεισαν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης όταν ακινητοποιήθηκαν τα οχήματα, με αποτέλεσμα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης να δυσκολευτούν πολύ να φτάσουν στο σημείο. Μπορεί η Τροχαία που βρισκόταν εκεί να είχε με πολύ σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθεί, όμως μεταγενέστερα θα πρέπει να εξετάσει με λεπτομέρεια το διαθέσιμο βιντεοληπτικό υλικό και να φροντίσει να αποστείλει στους παραβάτες τα πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΟΚ — μήπως και η οδηγική κουλτούρα μας κάποια στιγμή βελτιωθεί.

Σωκράτης Μουτίδηςwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση