Ανεβάζει.. στροφές η «Τyφοοn MotoRacing»

7 Min Read

Μια δεκαετία έκλεισε η ομάδα του Πανεπιστημίου

Η ομάδα «Τyφοοn» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2014 ως πρωτοβουλία φοιτητών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και σήμερα αποτελείται από εικοσιένα φοιτητές. Από το ξεκίνημα της έως τώρα έχει ανοδική πορεία και έντονη δράση, πετυχαίνοντας σπουδαία επιτεύγματα και διεθνείς διακρίσεις. Πρόκειται για μια φοιτητική ομάδα που καθοδηγείται από το πάθος για την έρευνα, την καινοτομία, την ταχύτητα και τη μηχανολογία και που.. ανεβάζει στροφές στις μηχανές της στοχεύοντας σε μια ακόμη ανταγωνιστική χρονιά και πολλές ακόμα διακρίσεις.

- Advertisement -

Στόχος της ομάδας είναι η σχεδίαση, μελέτη και ανάπτυξη ενός πρωτότυπου μοντέλου αγωνιστικής μηχανής προδιαγραφών Moto 3, το οποίο θα κερδίσει τις εντυπώσεις για τις καινοτομίες τους και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον για την δυνατότητα εκβιομηχάνισής του. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει όλες τις φάσεις του έργου, από τον σχεδιασμό και τη δοκιμή μέχρι την παραγωγή και την προώθηση. Αυτό το πρωτότυπο αξιολογείται εν συνεχεία στο διαγωνισμό «MotoStudent», στον οποίο συμμετέχουν αποκλειστικά πανεπιστημιακές ομάδες από όλη την Ευρώπη αλλά και από άλλες χώρες του κόσμου.

Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε για πρώτη φορά στα χρονικά του διαγωνισμού από την ομάδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το καλοκαίρι του 2016 και συνέχισε το 2018 και το 2021. Πρόκειται για ένα διεθνή διαγωνισμό που διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation) και πραγματοποιείται κάθε τρία εξάμηνα στην πίστα Motorland στην Αραγονία της Ισπανίας. O διαγωνισμός αυτός προσφέρει στους φοιτητές την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί, χαρίζοντας τους μια τεράστια εμπειρία, δουλεύοντας σε πραγματικές συνθήκες και κάτω από πολύ καθορισμένες προθεσμίες. Οι ομάδες διαγωνίζονται τόσο σε αγωνίσματα θεωρητικού σκέλους όσο και σε αγωνίσματα δυναμικού ενώ υπάρχουν δύο κατηγορίες, οι βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες και οι ηλεκτρικές, με την Τyφοοn να συμμετέχει στην πρώτη. Διαγωνίζονται περίπου 30-40 ομάδες από όλο τον κόσμο και η ομάδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, έχει καταφέρει να είναι και τις τρεις φορές που συμμετείχε μέσα στη δεκάδα κατακτώντας την 9η θέση το 2016, την 5η το 2018 και τη 2η θέση το 2021.

Ο αρχηγός της ομάδας, Θανάσης Παναγάκης

Ο αρχηγός της ομάδας, Θανάσης Παναγάκης ανέφερε, εν μέσω άλλων, πως είναι η τέταρτη «γενιά» της ομάδας και αυτή την περίοδο στοχεύουν στη συμμετοχή τους στον επόμενο διαγωνισμό, που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. «Η ομάδα αυτή την περίοδο έχει ολοκληρώσει το βασικό σχεδιασμό κάποιων εξαρτημάτων και βρισκόμαστε στην εύρεση συνεργατών και χορηγών που θα βοηθήσουν και θα γίνουν αρωγοί στο στόχο μας» σημείωσε ο Θανάσης και απηύθυνε κάλεσμα σε φορείς και τοπικές εταιρείες να στηρίξουν το έργο και την προσπάθεια τους με οποιαδήποτε συνεργασία.

Ένας από τους βασικούς στόχους, σύμφωνα με τον Θανάση είναι να εκπαιδευτούν σε ένα κλίμα που προσομοιάζει τον τρόπο εργασίας ενός μελλοντικού μηχανικού καθώς τίθενται συγκεκριμένα χρονικά και οικονομικά περιθώρια, στα οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί η δουλειά που καλούνται να κάνουν. «Είναι στόχος το να μάθουμε να δουλεύουμε όπως θα δουλεύαμε επαγγελματικά. Ένας ακόμη στόχος είναι να εκπροσωπήσουμε με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα το πανεπιστήμιο μας. Το κλίμα είναι αρκετά ανταγωνιστικό και προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο». Συνέχισε λέγοντας πως κομμάτι του διαγωνισμού είναι και η καινοτομία, με την ομάδα να κερδίζει το βραβείο καινοτομίας το 2018, λόγω ενός συστήματος ασφαλείας που είχαν τοποθετήσει στη μοτοσυκλέτα, ενώ μια ακόμα καινοτομία τους είναι πως έχουν χρησιμοποιήσει σωλήνες από ανθρακόνημα στο πλαίσιο της μηχανής.

Οι δυσκολίες σε ένα τέτοιο project είναι αρκετές καθώς πρέπει να συνδυάσουν τα προγράμματα τους, να είναι μέσα στις διορίες αλλά και να βρουν μόνοι τους σπόνσορες και χορηγούς για να μπορέσουν να καλύψουν τις κατασκευές τους και τις προμήθειες των υλικών που θα χρειαστούν. Ενώ, όπως υπογράμμισε ο Θανάσης, ο εργαστηριακός τους εξοπλισμός χρειάζεται ανανέωση καθώς υπάρχει φυσική φθορά μετά από τη δεκαετία που έχει παρέλθει.

Αξίζει να σημειωθεί πως το project είναι εθελοντικό ενώ όπως αναφέρουν, κάθε χρονιά αποτέλεσε ένα απίστευτο ταξίδι που τροφοδοτήθηκε από την τόλμη, την ομαδική εργασία και την κοινή αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τη μηχανολογία. Κατά την τελευταία δεκαετία, ξεπέρασαν τα όρια, κατέρριψαν τα εμπόδια και τις προσδοκίες και άφησαν τα σημάδια των ελαστικών τους στην αγωνιστική πίστα. Αλλά πέρα από τα επιτεύγματα, η Tyφoon υπήρξε διαχρονικά μια δεμένη ομάδα, καλλιεργώντας φιλίες, αναμνήσεις και γνώσεις.

Η ομάδα βρέθηκε στο χώρο του Youth Festival της Go Alive την περασμένη εβδομάδα για να εκθέσει τις δύο από τις τρεις μοτοσυκλέτες που έχει κατασκευάσει, τη «Χίμαιρα» και τον «Κέρβερο» συνοδευόμενες από τα δύο τρόπαια της ομάδας, το βραβείο σχεδιασμού και το βραβείο καινοτομίας που κέρδισαν το 2018. Ο «Κέρβερος» είναι η πιο πρόσφατη κατασκευή τους και αυτή που τους χάρισε τη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό το 2021.

«Από το διαγωνισμό έχουμε λάβει κάποιες βασικές παραμέτρους που θα μας βοηθήσουν στο σχεδιασμό, όπως τα βασικά σημεία του κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί και συνεχίζουμε με έναν αυστηρό προγραμματισμό για την επόμενη περίοδο, έτσι ώστε να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία το σχεδιασμό και να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η κατασκευή. Ευελπιστούμε, η συμμετοχή μας το επόμενο φθινόπωρο στο διαγωνισμό εκπροσωπώντας το πανεπιστήμιο και την πόλη της Κοζάνης, να είναι επιτυχημένη, όπως και τις προηγούμενες φορές. Δεν χαλαρώνουμε, συνεχίζουμε με πάθος και αμείωτο ενδιαφέρον για να καταφέρουμε να είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και να αγωνιστούμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» κατέληξε ο Θανάσης. 

Μπορείτε να ακολουθήσετε την ομάδα στα παρακάτω Social Media:

Facebook: Tyφoon MotoRacing Team UoWM

Instagram: Tyφoon MotoRacing UoWM

Linkdeln: Typhoon Motoracing UoWm

Θένια Βασιλειάδουxronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση