Για πολλοστή φορά, αυτές τις ημέρες, γινόμαστε μάρτυρες μιας κατάστασης που έχει ως βασικό χαρακτηριστικό τον ιδιαίτερα αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο στον οδικό άξονα Λάρισα/Ελασσόνα – Σέρβια – Κοζάνη/Εγνατία Οδός.
Η διέλευση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων, από ένα οδικό δίκτυο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960 για τις ανάγκες των δεκαετιών του ´60 και του ´70, αποτελεί πηγή κινδύνων για όλους, επιφέρει σημαντική επιβάρυνση και καταστροφή του οδοστρώματος ταυτόχρονα δε, επιβεβαιώνει περίτρανα την ανάγκη για την κατασκευή ενός σύγχρονο οδικού άξονα στο τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνη-Σέρβια-Λάρισα σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν τα επόμενα έτη.
Αν και το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται συνέχεια, τα προηγούμενα χρόνια, στο τραπέζι των συζητήσεων, έχοντας μάλιστα γίνει ορισμένες ενέργειες στο στάδιο προμελετών-μελετών, ποτέ δεν πρόεκυψε κάτι ουσιαστικό όσον αφορά την εκτέλεση και ολοκλήρωσή του έστω και αν έχει χαρακτηριστεί έργο ιδιαίτερης σημασίας με δεδομένο ότι παρά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων ο Νομός Κοζάνης και γενικότερα η Περιφέρεια παραμένουν αποκομμένοι, από την Θεσσαλία και την Νότια Ελλάδα.
Οι παρεμβάσεις που εκτελέστηκαν σε συγκεκριμένα τμήματα το διάστημα 2009-2015 (με τελευταία το τμήμα έξοδος Σερβίων-Αγ. Παρασκευή) δεν δίνουν ουσιαστική λύση στο πρόβλημα.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι όποιες – και είναι πάρα πολλές – επιχειρηματικές, εμπορικές, τουριστικές προοπτικές να υποβαθμίζονται συνεχώς σε αντίθεση με την προοπτική ανάπτυξης που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει στην περίπτωση κατασκευής νέου οδικού άξονα.
Είναι ξεκάθαρο, ειδικά αυτήν τη χρονική περίοδο, ότι η συγκεκριμένη κατάσταση αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα ανάπτυξης και εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας, αποτρέπει τις όποιες προσπάθειες προσέγγισης των τοπικών επιχειρηματιών-επαγγελματιών προς τις αγορές της Θεσσαλίας, Νότιας Ελλάδας και Αθηνών ενώ επίσης αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στον τομέα του εσωτερικού τουρισμού δηλαδή την επιλογή, της ευρύτερης περιοχής, ως τόπου προορισμού.
Να επισημάνουμε ότι μόνο για την περιοχή όπου έχουν έδρα οι εταιρίες μας δραστηριοποιούνται δεκάδες επιχειρήσεις και βιοτεχνίες στους κλάδους των γαλακτοκομικών προϊόντων, της δενδροκαλλιέργειας και των προϊόντων αυτής, των τροφίμων, του μαρμάρου, της ξυλείας, του λιγνίτη κ.α. με ότι συνεπάγεται στο κόστος μεταφοράς και χρόνου το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Τα ίδια χαρακτηριστικά – κόστους και χρόνου – μπορούν να επισημανθούν βέβαια και για τις αντίστοιχες επιχειρήσεις των άλλων νομών της Περιφέρειάς μας που σε πολλές περιπτώσεις υποχρεούνται να διανύουν τα επιπλέον χιλιόμετρα από άλλους οδικούς άξονες. Ανάλογη ήταν η επιλογή άλλων οδικών αξόνων και για εταιρίες όπως η ΛΑΡΚΟ που επίσης δραστηριοποιείται στην περιοχή.
Η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου οδικού άξονα κυρίως στο τμήμα Κοζάνη/ Σέρβια/Σαραντάπορο/Ελασσόνα – πάντα αλλά και ειδικά αυτήν την περίοδο του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου αφού αποτελεί μία βασική εναλλακτική επιλογή για τα βαρέα οχήματα από την υπόλοιπη χώρα – καθώς και οι προοπτικές που θα διανοιχθούν καθιστούν επιτακτική όσο ποτέ την ενεργοποίηση όλων εκείνων που έχουν τη δυνατότητα παρέμβασης στην Κεντρική εξουσία, ώστε επιτέλους, μετά από τόσα χρόνια υποσχέσεων και δεσμεύσεων που δεν υλοποιήθηκαν, το συγκεκριμένο έργο κατασκευής νέου οδικού άξονα να πάρει σάρκα και οστά. Πόσο μάλλον τώρα που διαφαίνεται ότι ορισμένοι και πάλι θέτουν εκτός βασικών προτεραιοτήτων την κατασκευή του εν λόγω σημαντικού έργου ιεραρχώντας ως σημαντικά άλλα αντίστοιχα έργα.
Μοιραστείτε την είδηση