Ανησυχία γονέων για τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης σε παιδιά και εφήβους

3 Min Read

Ενδιαφέρουσα ήταν η εκδήλωση με θέμα “Τηλεκπαίδευση: επιπτώσεις και μαθησιακές δυσκολίες» που διοργανώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας  στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης, με  πρωτοβουλία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των  Δήμων Κοζάνης, Σερβίων και Βελβεντού και ομιλητές την Ειδικευόμενη Ψυχιατρικής στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ρούλα Γεωργιάδη και τον Αντιπρόεδρο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας Θανάση Κοκονά..

Η Ρούλα Γεωργιάδη παρουσίασε μελέτες για τα δύο χρόνια της πανδημίας, με τα στοιχεία να δείχνουν επίταση ψυχικών διαταραχών και δυσκολίας κοινωνικής προσαρμογής τόσο στα παιδιά όσο και στους εφήβους.

Όπως μάλιστα είχε παρουσιάσει σε άρθρο της με θέμα «Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας στους μαθητές: Θύτες ή θύματα;» πολλά παιδιά και οι έφηβοι βίωσαν  μέσα στην πανδημία καταθλιπτικό συναίσθημα, παραίτηση και παρουσιάζουν διαδικτυακή εξάρτηση ενώ αυξήθηκαν τα περιστατικά της ενδοοικογενειακής βίας.

Παρατηρήθηκε ένα υπερβολικό άγχος, κάποιες φοβίες, καταθλιπτικό συναίσθημα που σχεδόν διπλασιάστηκε, και το κυριότερο, ένα αίσθημα παραίτησης και έλλειμμα προοπτικής.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε  εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης εντάθηκε ο φόβος των μικρών παιδιών στο να αφήσουν το σπίτι, παρατηρήθηκε το φαινόμενο προσκόλλησης στους γονείς.

Στα κορίτσια διαπιστώθηκε μία  εσωτερίκευση, σε κάποιες περιπτώσεις  αυτοκαταστροφικές   συμπεριφορές, όπως ο αυτοτραυματισμός, που έφτασε το 10% σύμφωνα με τις παρατηρήσεις, αλλά και από τη διεθνή βιβλιογραφία. Ενώ τα αγόρια είχαν μία επιθετικού τύπου εξωστρεφή συμπεριφορά, και υπήρξαν και επεισόδια ενδοοικογενειακά, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον τους».

Εξαιτίας της μειωμένης αλληλεπίδρασης με συνομήλικους και  γενικότερα, όμως, με άλλο κόσμο πέραν του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος καθώς και υποκατάσταση της ζωντανής επαφής με εικονικά μέσα (socialmedia), εξαιτίας του τυποποιημένου, κουραστικού και στείρου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος μέσα από μία οθόνη Η/Υ τα ερεθίσματα που δέχεται το παιδί είναι περιορισμένα και με κοινό- επαναλαμβανόμενο μοτίβο.

Συνθήκη που οπωσδήποτε έχει αντίκτυπο στη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων του και στην εξελισσόμενη διαδικασία διαμόρφωσης κριτηρίου για αυτό που ζει, στο έδαφος του συνολικότερου αντιδραστικού περιεχομένου του αστικού σχολείου το οποίο εμποδίζει τη συγκρότηση μιας στέρεας επιστημονικής υποδομής κατανόησης του κόσμου.

Ο αντιπρόσωπος της ΑΣΓΜΕ αναφέρθηκε στην εμπειρία του με την τηλεκπαίδευση και ανέφερε την ανάγκη να δημιουργηθεί Ένωση γονέων Κοζάνης.

Η ψυχολόγος Ελένη Αθανασίου σε παρέμβαση  τόνισε  πως όταν η εξ αποστάσεως γίνεται μόνιμη και ξεπερνά τη διάρκεια του επείγοντος τότε δε βοηθά την κοινωνικοποίηση του παιδιού ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Κοζάνης Αθανάσιος Κωτούλας και ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κοζάνης Ιωάννης Σκόρδας ανέφεραν πως το υπουργείο Παιδείας  δεν στάθηκε  διπλά στους εκπαιδευτικούς και ότι σε πολλά μέρη στην Κοζάνη οι συνδέσεις στο διαδίκτυο δεν ειναι αυτή που πρέπει ώστε να μπορούν τα παιδιά να συμμετέχουν  ισάξια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Γιάννης Κωσταρέλλας

Μοιραστείτε την είδηση