Απαραίτητο το ψηφιακό μάρκετινγκ πλέον για την εστίαση

4 Min Read

Η τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται ενεργά στον κλάδο

Η μετάβαση στον ψηφιακό χώρο αποτελεί πλέον βασικό ζητούμενο για τις επιχειρήσεις της εστίασης, όπως αποτυπώθηκε και στην πρώτη εκπαιδευτική ενότητα του σεμιναρίου «Digital Marketing & Ψηφιακά Εργαλεία στην Εστίαση», που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Κοβεντάρειο με θέμα «Εισαγωγή στα Ψηφιακά Εργαλεία Προβολής & Έξυπνο SEO». Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν πρακτικές εφαρμογές προβολής στο διαδίκτυο, εργαλεία ενίσχυσης της εικόνας τους σε πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης, αλλά και τρόπους ανάπτυξης πελατολογίου μέσω online αξιολογήσεων και στοχευμένων καμπανιών.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πώς οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν ακόμη και απλά ψηφιακά μέσα για να αυξήσουν την ορατότητα και την αξιοπιστία τους. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας, Θεόδωρος Βυθούλκας, τόνισε ότι η διαδικτυακή εικόνα αποτελεί πλέον καθοριστικό παράγοντα για την προσέλκυση πελατών. «Είναι πλέον απαραίτητο το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα ψηφιακά εργαλεία σε όλες τις επιχειρήσεις αν θέλουν να καλέσουν διαδικτυακά τους πελάτες στα καταστήματά τους», ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως η εστίαση διατηρεί το πλεονέκτημα της φυσικής παρουσίας, ωστόσο η αξιολόγηση στο διαδίκτυο παίζει αποφασιστικό ρόλο. «Με τις αξιολογήσεις που βλέπω στη Google, που τις κοιτάζουν πάντα οι πελάτες, οι επιχειρηματίες κερδίζουν κόσμο. Άρα η προώθηση ενός καταστήματος ψηφιακά, είναι το νούμερο ένα στη σημερινή εποχή».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Εστίασης Κοζάνης, Αλέκος Βουτυρής, υπογράμμισε ότι οι δράσεις αυτές ξεκινούν από τα πρωτοβάθμια σωματεία της περιοχής με στόχο την κάλυψη πραγματικών αναγκών των επαγγελματιών. Όπως σημείωσε, «τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται από τη βάση, δηλαδή από τα πρωτοβάθμια σωματεία της περιοχής μας». Όπως ανέφερε, οι εκπαιδεύσεις θα συνεχιστούν σε βάθος τριετίας, με θεματικές που ξεπερνούν το digital marketing. «Είναι ένα σύγχρονο σεμινάριο και θα ακολουθήσουν κι άλλα σε βάθος τριετίας, όπως τα σεμινάρια για τους τεχνικούς ασφαλείας που θα γίνουν αρχές Νοεμβρίου, όπου θα δοθούν και οι αντίστοιχες πιστοποιήσεις. Είναι ένα από τα εργαλεία που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην περιοχή μας και δεν θα το αφήσουμε ανεκμετάλλευτο».

Στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης αναφέρθηκε και ο Δήμος Νάνος, Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και εκπαιδευτής ΣΑΕΚ, Κέντρων Δεξιοτήτων και IT Labs, ο οποίος στάθηκε στη σημασία του να εισαχθούν οι επαγγελματίες στο κομμάτι της τεχνητής νοημοσύνης. «Πρόκειται για μια πολύ καινοτόμο δραστηριότητα του Κέντρου Ανάπτυξης Δεξιοτήτων και του Επιμελητηρίου Κοζάνης. Περιλαμβάνει διάφορα εργαλεία ψηφιακού περιεχομένου σε ό,τι αφορά την εστίαση και το ψηφιακό επιχειρήν, συμπεριλαμβανομένης και της τεχνητής νοημοσύνης και οι ωφελούμενοι θα επωφεληθούν πολύ», τόνισε, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος θα αλλάξει ριζικά τα επόμενα χρόνια. «Είναι δεδομένο ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει θετικά τον κλάδο, και είναι και ο λόγος που προσπαθούμε να βάλουμε στο κλίμα τους ωφελούμενους, για να έρθουν μπροστά στις εξελίξεις και να τους δώσουμε να καταλάβουν αυτά που πρέπει. Στην Ελλάδα δυστυχώς οι νέες τεχνολογίες και το ψηφιακό μάρκετινγκ στο χώρο της εστίασης είναι πολύ πίσω, ωστόσο είναι πολύ ανερχόμενες και θεωρώ πως τα επόμενα 5 χρόνια θα δούμε τρομακτικές αλλαγές».

Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Μηχανισμός Στήριξης Επιχειρήσεων – ΔΑΜ, παρουσιάζοντας το πλαίσιο δωρεάν συμβουλευτικής που προσφέρει σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με στόχο τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια. Η δράση υλοποιείται από τη Μετάβαση Μ.Α.Ε., σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης και το Σωματείο Καφετεριών & Εστίασης «Ο Ερμής», στο πλαίσιο των επιμορφωτικών προγραμμάτων των Κέντρων Ανάπτυξης Δεξιοτήτων και Απασχόλησης.

Θένια Βασιλειάδουwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση