Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα και εφαρμογή για κινητά
Την Τετάρτη το απόγευμα έγινε η επίσημη παρουσίαση του Ανοιχτού Εμπορίου Κοζάνης – Open Mall, στο αμφιθέατρο της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Υπήρξε λεπτομερής παρουσίαση από τον υπεύθυνο μηχανικό του έργου με όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες καθώς και από τον ανάδοχο που ήταν υπεύθυνος για το branding και τις προωθητικές ενέργειες που θα ακολουθήσουν.
«Έξυπνες» εφαρμογές, ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο, εκσυγχρονισμός των υποδομών και βελτίωση της προσβασιμότητας είναι μερικοί από τους άξονες του έργου, που στοχεύουν στην ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας.
Το έργο του «Open Mall» αφορά στην αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και την ανάπλαση της περιοχής παρέμβασης, με εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών, όπως η κατασκευή και η αναβάθμιση πεζοδρομίων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, η βελτίωση της κινητικότητας με την αναβάθμιση και τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, η αισθητική αναβάθμιση στο οδοφωτισμό, η βελτίωση προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία, η εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης (παροχή ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο, προμήθεια βυθιζόμενων κάδων κλπ).
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, Σάκης Δραγατσίκας ανέφερε πως το Open Mall ξεκίνησε το 2018 και υπογράφηκε το 2019 επί δημαρχίας Λ. Ιωαννίδη μετά από πολύ κόπο και αγώνα. Στόχος του είναι η αναβάθμιση του ιστορικού εμπορικού κέντρου της πόλης με τα καταστήματα που συμμετέχουν σε αυτό. Τα καταστήματα αυτά θα μπορούν να ακολουθούν μια πιο ενιαία πολιτική προωθήσεων, προφορών και εκπτώσεων για το καταναλωτικό κοινό, θα υπάρχουν ειδικές προωθητικές ενέργειες κατά τη διάρκεια του έτους (για το 2024 είναι εννιά) και θα υπάρχει ειδική σήμανση στις βιτρίνες των καταστημάτων για να γνωρίζουν οι καταναλωτές αν το εκάστοτε κατάστημα ανήκει στο Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου.
Η καινοτομία με την πλατφόρμα και την εφαρμογή για κινητά και τάμπλετ
Έχει δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, εντελώς δωρεάν, για όλα τα συμμετέχοντα καταστήματα, όπου θα μπορούν να ανεβάζουν τις προσφορές τους είτε σε κατηγορίες προϊόντων είτε συγκεκριμένα ανά προϊόν, ενώ δεν απαιτείται το κατάστημα να διαθέτει e-shop. Οι καταναλωτές από 1η Μαρτίου, θα μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή “Open Mall Kozani” σε κινητά και τάμπλετ είτε έχουν android, είτε ios και θα τους έρχονται μέσω ειδοποιήσεων προσφορές που τρέχουν εκείνη την ημέρα και εκείνη την περίοδο, από όλα τα συμβεβλημένα καταστήματα. Στην πλατφόρμα αυτή τη στιγμή είναι εγγεγραμμένα περίπου 40 καταστήματα ενώ στο σύνολο στο Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου είναι συμβεβλημένα 108 καταστήματα.
«Είναι ένα βήμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της αγοράς, θεωρώ ότι θα το αγκαλιάσουν όλοι και όλες οι συνάδελφοι και πιστεύω ότι είναι ένα βήμα μπροστά για την αγορά μας. Εμείς είμαστε έτοιμοι να ανεβάσουμε τις προσφορές μας για τους καταναλωτές και αν υπάρξουν τυχόν παρατηρήσεις θα διορθώσουμε τυχόν προβλήματα και θα τα πάμε ακόμα καλύτερα» τόνισε ο κ. Δραγατσίκας.
Οι περιοχές παρέμβασης είναι η οδός Παύλου Μελά, από την Εθελοντών έως τη Βενιζέλου (συμπεριλαμβάνεται και η Πλατεία 28ης Οκτωβρίου), η οδός Ιπποκράτους από την Παύλου Μελά έως την Εθελοντών, η οδός Μακεδονομάχων από την Παύλου Μελά έως τη Ναούσης, η οδός Βενιζέλου από την Παύλου Μελά έως τη Σαρανταπόρου, η οδός Χαλκιά από την Τσιμηνάκη έως την Πλατεία Χαλκιά, η οδός Τριανταφυλλίδη από την Παύλου Μελά έως τη Δρίζη, η οδός Συντεχνιών από τη Μακεδονομάχων έως τη Μ. Αλεξάνδρου, η οδός Παγούνη από τη Μακεδονομάχων έως τη Βενιζέλου, η οδός Ναούσης από τη Μακεδονομάχων έως τη Μ. Αλεξάνδρου και η οδός Στοάς από την Τριανταφυλλίδη έως την Τράντα.
Η περιοχές παρέμβασης του προγράμματος φαίνονται στον χάρτη και επιλέξιμα είναι τα καταστήματα που έχουν είσοδος στους δρόμους που φαίνονται με διακεκομμένη κόκκινη γραμμή.
«Το Open Mall θα δώσει μια νέα ανάσα στην αγορά της Κοζάνης καθώς θα μπορέσει να είναι πολύ πιο προσιτό σε όλους τους πολίτες» τόνισε ο κ. Κώστας Καραδήμος, ιδρυτής της εταιρείας Spinner και υπεύθυνος για το branding του Open Mall.
Ο κ. Γιάννης Τσαμπούρης στάθηκε στις ενέργειες που πρέπει να κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης, οι οποίες έχουν να κάνουν με την προβολή και την προώθηση, την αναβάθμιση των όψεων των καταστημάτων με μια προμήθεια που περιλαμβάνει επένδυση όψεων με corten, με ή χωρίς διάτρηση με τυπογραφικά στοιχεία, επένδυση όψεων με πατητή τσιμεντοκονία, τέντες σκίασης, τοποθέτηση ηλεκτροκίνητων τεντών μπροστά από τα καταστήματα και τοποθέτηση επιγραφής από γράμματα μεταλλικά γαλβανιζέ με σόκορο και ποδαράκι – κρυφού φωτισμού.
Ενώ, ο Δήμος Κοζάνης θα προχωρήσει στην ανάδειξη του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου, με την προμήθεια ψηφιακών υποδομών και υποδομών βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Στις υποχρεώσεις του Δήμου περιλαμβάνονται η κατασκευή και αναβάθμιση των πεζοδρόμων και των οδών ήπιας κυκλοφορίας (χωματουργικά, σκυροδέματα , επενδύσεις – επιστρώσεις, έργα πρασίνου – φυτεύσεις, προμήθεια και εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού), η αναβάθμιση των χώρων στάθμευσης, φυτεύσεις πρασίνου, δεντροστοιχιών, η αναβάθμιση του οδοφωτισμού και η αλλαγή φωτιστικών στύλων, βαψίματα στην πλατεία, τοποθέτηση μουσαμά στις όψεις εγκαταλελειμμένων κτιρίων και φωτισμός μνημείων. Παράλληλα ο Δήμος θα προχωρήσει στην προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων παροχής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο (free wifi), συστημάτων «έξυπνης» πρόσβασης σε πεζοδρόμους, «έξυπνης» στάθμευσης σε χώρους στάθμευσης εκτός οδού, συστημάτων για την προβολή και προώθηση των καταστημάτων μέσω ειδικών οθονών εξωτερικών χώρων, εξοπλισμού «έξυπνων» υπερυψωμένων πεζοδιαβάσεων και ενός ηλεκτρικού λεωφορείου φιλικού προς το περιβάλλον.
Θένια Βασιλειάδου – www.xronos-kozanis.gr