Μετωπικά διόδια, ουρές και δυστυχήματα: Ώρα για νέες λύσεις με γνώμονα την ασφάλεια
Τον περασμένο Απρίλιο, η τοπική μας κοινωνία συγκλονίστηκε από το θανατηφόρο τροχαίο στα διόδια του Πολυμύλου, όπου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν φορτηγό παρέσυρε δύο Ι.Χ. μέσα σε πυκνή ομίχλη.
Λίγους μήνες αργότερα, την περασμένη Δευτέρα, η Εγνατία Οδός έγινε ξανά σκηνή τραγωδίας. Στο τμήμα Ξάνθης – Κομοτηνής, στο ύψος των διοδίων Ιάσμου, φορτηγό συγκρούστηκε με δύο επιβατικά αυτοκίνητα. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης είχε ως αποτέλεσμα το ένα όχημα να τυλιχθεί στις φλόγες, με τρεις επιβάτες να βρίσκουν φρικτό θάνατο. Σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών, στο σημείο υπήρχε ουρά οχημάτων λόγω των διοδίων, γεγονός που περιόρισε τις ταχύτητες κυκλοφορίας.
Δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά. Στο παρελθόν έχουν καταγραφεί και άλλα τροχαία στα μετωπικά διόδια της Εγνατίας, ενώ οι ουρές, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες –όπως στα διόδια Καλαμιάς– αποτελούν συχνό φαινόμενο, αυξάνοντας τον κίνδυνο σοβαρών ατυχημάτων.
Το ζήτημα της ασφάλειας επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για το κατά πόσο η ύπαρξη μετωπικών διοδίων αποτελεί τη βέλτιστη λύση. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται το σύστημα πλευρικών διοδίων και η χρέωση αποκλειστικά κατά την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο – πρακτικές που περιορίζουν τη δημιουργία επικίνδυνων συνθηκών.
Πρόκειται για ένα θέμα που δεν αφορά μόνο την κεντρική διοίκηση, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία καλείται να διεκδικήσει λύσεις που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και θα αποτρέψουν νέες τραγωδίες.
Γιάννης Κωσταρέλλας – www.xronos-kozanis.gr