Απολογία

2 Min Read

Η απολογία βρίσκεται στην καρδιά της επικοινωνιακής διαχείρισης των κρίσεων. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τις υπάρχουσες τυπολογίες, αλλά και την κοινή λογική, κάθε περιστατικό που εξελίσσεται σε κρίση και έχει ανθρώπινες απώλειες, οφείλει να αντιμετωπιστεί με τη στρατηγική της απολογίας.
Στα χαρακτηριστικά της απολογίας ανήκει το θέμα της ηθικής και της ειλικρίνειας του πομπού, το οποίο πλαισιώνεται με τη διάθεση από πλευράς του να αναλάβει το βάρος που του αναλογεί και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την ανακούφιση των πληγέντων.
Κάθε προσπάθεια να αποτινάξει από πάνω του μέρος της ευθύνης ή/και να λειτουργήσει με τη λογική του αποδιοπομπαίου τράγου έχει συνηθέστερα τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Η επικοινωνιακή -σε αντίθεση με την επιχειρησιακή διάσταση της διαχείρισης των κρίσεων- αφορά κυρίως στο συναίσθημα και λιγότερο στη λογική. Γι’ αυτό και ο διαχειριστής οφείλει να δείχνει συναίσθημα και να παραδέχεται λάθη, ακόμα κι αν δεν είναι πεπεισμένος πως θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
Αυτό, γιατί στις εκρηκτικές περιπτώσεις κρίσεων, όταν οι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με ασύμμετρα φυσικά φαινόμενα και τρομακτικές απώλειες αναζητούν να ακούσουν κάτι που θα τους κάνει να αισθανθούν καλύτερα, προκειμένου να καταφέρουν να διαχειριστούν εσωτερικά αυτό που συμβαίνει.
Όλα αυτά είναι σημαντικό να αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής επικοινωνίας που θα έχει εκπονηθεί πολύ καιρό πριν η κρίση χτυπήσει.
Ιωάννα

Μοιραστείτε την είδηση