Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής κρίνονται, σε γενικές γραμμές, ως σαφή, κατανοητά και καλά δομημένα. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, παρατηρείται μια μικρή αύξηση στη δυσκολία, κυρίως σε μία από τις δύο ασκήσεις ανάπτυξης.
Το Θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις θεωρίας, οι οποίες ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια. Ωστόσο, οι ερωτήσεις τύπου Σωστό–Λάθος απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς έκρυβαν παγίδες λεπτομερειών. Το Θέμα Β ήταν, σε γενικές γραμμές, βατό. Το μόνο σημείο που ενδέχεται να προβλημάτισε κάποιους μαθητές ήταν το υποερώτημα Β1, στο οποίο απαιτούνταν κατανόηση της έννοιας του πολυμορφισμού, κάτι που συνήθως δυσκολεύει τους υποψηφίους.
Το Θέμα Γ αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς απαιτούσε ευχέρεια στη χρήση εμφωλευμένων δομών επανάληψης και καλή κατανόηση της αλγοριθμικής σκέψης. Αντίθετα, το Θέμα Δ βασίστηκε σε ένα κλασικό πρόβλημα με χρήση πινάκων και υποπρογραμμάτων. Αν και μεγάλο σε έκταση, τα ερωτήματα ήταν σαφή και προσιτά, επιτρέποντας στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να ανταποκριθούν επαρκώς.
Συμπερασματικά, τα θέματα κάλυπταν μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης, είχαν ομοιομορφία στη δυσκολία και ήταν κατάλληλα για τη διάκριση των επιπέδων επίδοσης των υποψηφίων.
Κώστας Πασχός
MSc Πληροφορικός