Δεν υπάρχει σύγκριση της τουριστικής διαχείρισης της Κόμο με την Καστοριά, της Κορίνας Χατζηπαναγιωτίδου

3 Min Read
Κορίνα Χατζηπαναγιωτίδου, Πολιτιστική Διαχειρίστρια, MSc/MBA και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας Νέων

Της Κορίνας Χατζηπαναγιωτίδου, Πολιτιστικής Διαχειρίστριας, MSc/MBA Πολιτιστικό Management

Η Ιταλική ομορφιά, η μοναδική αρχιτεκτονική, το μαγικό τοπίο και το ιταλικό κρασί δίπλα στην Λίμνη Κόμο, υπόσχονται ένα αξέχαστο ταξίδι στον πιο top ευρωπαϊκό προορισμό για εναλλακτικό τουρισμό. Η πρόσβαση είναι εύκολη (με αεροπλάνο, τρένο), τα καταλύματα επαρκή, η φυσική ομορφιά μαγευτική, το φαγητό απολαυστικό κοκ.

- Advertisement -

Η Λίμνη Κόμο, για να αποτελέσει πλέον ένα brand name (αξιομνημόνευτο όνομα) ως προορισμός, στηρίχτηκε στην βιώσιμη στρατηγική τουρισμού (Sustainable tourism strategy). Δηλαδή, οι μάνατζερ που σχεδίασαν το όραμα αυτό, διαμόρφωσαν τη διοίκηση και διαχείρισή του βασισμένη στην αειφόρο σχέση ανάμεσα στους στόχους και τους πόρους. Ουσιαστικά, σχεδιάστηκε ένα στρατηγικό πλάνο από σύγχρονους manager που στόχευαν στην διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση των προϊόντων και υπηρεσιών της περιοχής, ώστε να φέρουν ανάπτυξη. Βέβαια, αυτό αποδείχτηκε ύστερα από χρόνια με την δημιουργία θέρετρων και αξιοσημείωτων τοποθεσιών κοντά στην λίμνη, προσελκύοντας εκτός από τουρίστες, μεγάλα ονόματα και brand όπως για παράδειγμα την παρουσίαση μόδας του οίκου Dolce and Gabbana το 2019.

Ο λειτουργικός σχεδιασμός που χρησιμοποιούν οι μάνατζερ για την Λίμνη Κόμο είναι μακροπρόθεσμος, καθώς δεν εστιάζει στις επιμέρους λειτουργίες της περιοχής, αλλά στο σύνολό της. Από την άλλη πλευρά, το μάρκετιγκ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο της διοίκησης/ διαχείρισης του τουριστικού προορισμού, εφόσον βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχεδιασμός, η οργάνωση και οι συνεχείς έλεγχοι του έργου. Συγκεκριμένα, έχοντας ένα ολοκληρωμένο, οργανωμένο, υλοποιήσιμο και εν ενέργεια project διαμορφώνεται η στρατηγική του μάρκετινγκ που υλοποιείται με κατάλληλους μηχανισμούς, ενεργοποιώντας κάθε φορά το ενδιαφέρον των επισκεπτών και επενδυτών. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της διαφήμισης, των δημοσίων σχέσεων, των σόσιαλ μίντια κλπ. Όπως για παράδειγμα ο γάμος της Courtney Kardashian στην Λίμνη Κόμο που αποτέλεσε έναυσμα για την τέλεση γάμων στην περιοχή.

Όπως είναι γνωστό, οι μάνατζερ βλέποντας την αυξημένη ζήτηση των τουριστών και επενδυτών για την λίμνη Κόμο, εξασφαλίζουν με την παραπάνω στρατηγική την επιτυχία των στόχων τους, αλλά δεν επαναπαύονται σε αυτήν. Συνεχίζει να σημειώνει η περιοχή ανάπτυξη χάρη στην αποτελεσματική διαχείριση/διοίκηση.

Συμπερασματικά, σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση της τουριστικής διαχείρισης ( tourism management) της Λίμνης Κόμο με την Λίμνη της Καστοριά ως τουριστικού προορισμού, όπως ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού πριν από λίγες ημέρες. Αυτό συμβαίνει καθώς οι υπηρεσίες και το τουριστικό προϊόν που θέλουν να δημιουργήσουν στην Λίμνη της Καστοριάς δεν ξεκινάει με τα ίδια εφόδια, στη λίμνη Κόμο. Αυτό φυσικά διαφαίνεται και από τον λάθος χειρισμό τόσο του Υπουργού όσο και των αρμοδίων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι ξεκίνησαν την παρουσίαση του τουριστικού ονείρου με την ανακοίνωση του «logo», παραλείποντας τα στάδια του σχεδιασμού.

Μοιραστείτε την είδηση