Σοβαρές καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα στη διαχείριση του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων ΚΕΠ (ΠΟΣΕΚΕΠ), κατηγορώντας το Υπουργείο Εσωτερικών για έλλειψη διαλόγου και απουσία πρωτοβουλιών επίλυσης.
Η Ομοσπονδία, παρότι είχε αναστείλει προσωρινά την αποχή από τις διαδικασίες ΑΜΚΑ ως ένδειξη καλής θέλησης, αναφέρει ότι το Υπουργείο επιλέγει «σιωπή και δικαστικές ενέργειες» αντί ουσιαστικής επικοινωνίας με τους εργαζόμενους.
Τα βασικά προβλήματα
Σύμφωνα με την ΠΟΣΕΚΕΠ, παραμένουν άλυτα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως:
- Μη έκδοση επικαιροποιημένης Κοινής Υπουργικής Απόφασης που να προσαρμόζει τη διαδικασία στο ισχύον νομικό πλαίσιο.
- Ελλιπής διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων, που οδηγεί σε χρονοβόρες χειροκίνητες διαδικασίες.
- Έλλειψη τεχνικής υποστήριξης και οργανωμένης εκπαίδευσης για το προσωπικό.
- Δυσλειτουργικό σύστημα ραντεβού και ανάθεση νέων αρμοδιοτήτων, όπως η διαχείριση ΑΜΚΑ πολιτών τρίτων χωρών, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές.
Τα αιτήματα των εργαζομένων
Η ΠΟΣΕΚΕΠ ζητά από τον υφυπουργό Εσωτερικών, Πέτρο-Βασίλειο Σπανάκη, να ξεκινήσει άμεσα διάλογο και να προχωρήσει σε:
- Έκδοση νέας επικαιροποιημένης ΚΥΑ.
- Παροχή τεχνικής υποστήριξης και στοχευμένης επιμόρφωσης.
- Αναστολή της διαδικασίας ΑΜΚΑ μέχρι την ολοκλήρωση των αναγκαίων διορθώσεων.
Όπως τονίζει η Ομοσπονδία, η παρατεταμένη αδράνεια υποβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, αυξάνει την πίεση στο προσωπικό και πλήττει την αξιοπιστία των ΚΕΠ απέναντι στους πολίτες.
Όλγα Τουφεγγοπούλου – www.xronos-kozanis.gr