Διαβαθμισμένης δυσκολίας τα θέματα σε Αρχαία Ελληνικά, Βιολογία και Μαθηματικά

5 Min Read

Σε Αρχαία Ελληνικά, Βιολογία και Μαθηματικά εξετάστηκαν οι μαθητές των Γενικών Λυκείων όλης της χώρας , με τα θέματα να χαρακτηρίζονται διαβαθμισμένης δυσκολίας και να δυσκολεύουν αρκετούς υποψηφίους. Οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Αιχμή» Αχιλλέας Ταμπούρης, Δώρα Καψάλη και Αχιλλέας Θωμάς, μίλησαν στην «Χ» για τα θέματα.

 Μαθηματικά

Αχιλλέας Ταμπούρης, μαθηματικός:

«Τα μαθηματικά κατεύθυνσης είναι προετοιμασία πολλών ετών. Ο μαθητής πρέπει να προετοιμάζεται με διαγωνίσματα όλα τα χρόνια του Λυκείου και του Γυμνασίου για αυτή την τελική εξέταση. Τα θέματα που έπεσαν κρίνονται αυξημένης δυσκολίας και λόγω του ότι οι μαθητές δεν έχουν δώσει γραπτές εξετάσεις δυο χρόνια τώρα τα κάνει ακόμη πιο δύσκολα. Μόνο οι μαθητές οι οποίοι στην διάρκεια  όλων των τάξεων του λυκείου έκαναν σωστή προετοιμασία μπορούσαν να φτάσουν σε υψηλές βαθμολογίες.

Η απόδειξη (σελ.186) για το θέμα Α, ήταν από τις αναμενόμενες. Η διατύπωση του θεωρήματος είναι στη σελ. 142 του σχολικού βιβλίου. Το θέμα Α3 ο ορισμός του είναι στη σελίδα 161. Και στο θέμα Α4 είχε πέντε σωστό – λάθος τα οποία κρίνονται αναμενόμενα και μέτριας δυσκολίας. Το θέμα Β, είναι προσιτό για την πλειοψηφία των μαθητών, αλλά «κρύβει παγίδες», δεν ήταν πολύ απλό καθώς είχε ειδικές περιπτώσεις.  Το θέμα Γ, κρίνεται απαιτητικό αλλά υπήρχαν ερωτήματα όπου οι μαθητές μπορούσαν να πάρουν μόρια. Στο θέμα Δ, έχουμε δει και προηγούμενες χρονιές παρόμοιο ερώτημα. Το Δ1 και το Δ2 ήταν μέτριας δυσκολίας ενώ το Δ3 και το Δ4 ήταν αρκετά απαιτητικά. Η διαφορά στους βαθμούς θα κριθεί από τα θέματα Δ3 και Δ4. Μέχρι το Δ2 θεωρώ πως οι αρκετά καλοί μαθητές θα τα πηγαίναν καλά, αλλά στο Δ3 και στο Δ4 μόνο οι πολύ καλά διαβασμένοι».

Τι λένε για τα θέματα των μαθηματικών οι μαθητές

Η Αναστασία Κατράκη, τόνισε πως τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας, ενώ την ίδια τη δυσκόλεψε μόνο το Δ4. Περίμενε λίγο πιο εύκολα θέματα, ενώ αν ήταν λίγο πιο δύσκολα από αυτά που έπεσαν, ίσως και να μην μπορούσε να γράψει καλά. Η ίδια θέλει να περάσει στις στρατιωτικές σχολές.

Η Μαρία Ριζοπούλου, τόνισε πως αν κάποιος είχε κάνει καλή προετοιμασία, μέχρι  το Δ1 ήταν λίγο απαιτητικά αλλά έβγαιναν. Το Δ2 δυσκόλεψε τους περισσότερους ενώ το Δ3 και Δ4 ήταν αρκετά δύσκολα. Η θεωρία που έπεσε ήταν εύκολη σύμφωνα με την ίδια.

Αρχαία Ελληνικά

Δώρα Καψάλη, Φιλόλογος:

«Στο γνωστό κείμενο οι μαθητές κλήθηκαν να επεξεργαστούν τη 17η και την 20η ενότητα. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια και προϋπέθεταν γνώση των σχολίων από τα σχολικά εγχειρίδια. Η άσκηση που αφορά την εισαγωγή και οι λεξικολογικές ερωτήσεις δεν παρουσιάζουν καμία ιδιαίτερη δυσκολία. Το παράλληλο κείμενο ήταν του Παπανούτσου και έπρεπε πάλι να έχουν γνώση των σχολίων του σχολικού εγχειριδίου. Το άγνωστο κείμενο είχε διαβαθμισμένες ερωτήσεις και έπρεπε να έχεις πολύ καλή γνώση της γραμματικής και του συντακτικού.

Τι λένε για τα θέματα των αρχαίων ελληνικών οι μαθητές

Η Νάντια Δεληγιάννη, τονίζει πως περίμενε πιο εύκολα θέματα, όσο αναφορά στο άγνωστο κείμενο, ενώ στο γνωστό ήταν βατά τα θέματα, αλλά είχε πολύ ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να χάνουν πολύ χρόνο και να μην έχουν όσο χρόνο χρειάζονται για το άγνωστο.

Η Άννα Λιάπη, υποψήφια των πανελλαδικών, υπογραμμίζει πως το γνωστό κείμενο της άρεσε πάρα πολύ καθώς ήταν και οι ενότητες που ήταν πολύ καλά διαβασμένη. Ενώ το άγνωστο δεν της άρεσε καθόλου γιατί τα μισά ήταν μέτριας δυσκολίας, αλλά τα άλλα μισά δεν έβγαιναν καθώς τη δυσκόλεψε αρκετά η μετάφραση και μετά είχε έλλειψη χρόνου και αυτή και δεν πρόλαβε να τις ξανά κοιτάξει. Η Άννα θέλει να περάσει Ψυχολογία.

Βιολογία

Αχιλλέας Θωμάς, Βιολόγος:

«Τα θέματα γενικά ήταν αρκετά δύσκολα. Ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, καθώς υπήρχαν θέματα βατά, αλλά και κάποια δύσκολα θέματα, τα οποία ήθελαν πολύ χρόνο. Το Α θέμα ήταν πέντε πολλαπλής επιλογής μέτριας δυσκολίας στο σύνολο τους και ένα από αυτά μπορεί να μπέρδευε τα παιδιά. Το Β’ θέμα ήταν κάποιες ερωτήσεις κρίσεως, με κάποια διαγράμματα και ζητούσε και κάποια κομμάτια από το βιβλίο, που ήταν εύκολα. Το θέμα Γ’ ήθελε λίγο σκέψη, όπως πάντα και είχε μια συνδυαστική άσκηση από το τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο. Το θέμα Δ1 που ήταν από το τέταρτο κεφάλαιο και το Δ2 ήταν μέτριας δυσκολίας. Ενώ το το Δ3 ήταν αρκετά δύσκολο και ήθελε πολύ χρόνο και δουλειά.

Θένια Βασιλειάδου xronos-kozanis.gr

 

Μοιραστείτε την είδηση