Δημοσιοποίηση των κριτηρίων επιλογής του Γιώτη Βασιλειάδη ζητά η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών. Ζητά από το ΔΣ να τεκμηριώσει τους λόγους απόρριψης των άλλων υποψηφιοτήτων

5 Min Read

Στο «στόχαστρο» και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών μπήκε η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, να επιλέξει για την θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή τον Γιώτη Βασιλειάδη. Μετά την ανοιχτή επιστολή της θεατρολόγου Μαρίας Βαρδάκα, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της υπεύθυνης των θεατρικών εργαστηρίων Μαρίας Μπατάνη και την καταγγελία 14 καλλιτεχνών της περιοχής, σειρά τώρα έχει η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών.
Ο φορέας με ανακοίνωσή του, ζητά από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ να δημοσιοποιήσει τα κριτήρια επιλογής του κ. Βασιλειάδη και να τεκμηριώσει τους λόγους απόρριψης των άλλων υποψηφιοτήτων. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται μετά την ένσταση κατά της απόφασης ενός εκ των υποψηφίων, του σκηνοθέτη Θανάση Σαράντου, ένσταση που απέρριψε το Διοικητικό Συμβούλιο με συνεδρίασή του δια… περιφοράς.
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών αναφέρει πως οι καταγγελίες μελών της αφορούν στην παράβαση από πλευράς του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ των «νομικών επιταγών της προκήρυξης για πλήρωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή» και συνεχίζει αναφέροντας πως «έχοντας υπόψη μας τον νόμο που λέει ότι για την πλήρωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή ενός ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. απαιτείται 5ετής επαγγελματική προϋπηρεσία και ότι οι θέσεις αυτές είναι θέσεις εργασίας των επαγγελματιών της τέχνης μεταξύ αυτών και των σκηνοθετών, ζητάμε να δημοσιοποιήσετε τα κριτήρια επιλογής του συγκεκριμένου Καλλιτεχνικού Διευθυντή έναντι των άλλων υποψηφίων. Επίσης ζητάμε τεκμηριωμένους τους λόγους απόρριψης των άλλων υποψηφιοτήτων. Πιστεύουμε ότι η διαδικασία επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή χρειάζεται μια επιτροπή κύρους από ανθρώπους της Τέχνης, οι οποίοι θα εκτιμούν τους υποψηφίους και θα εισηγούνται τον καταλληλότερο, τόσο στο Δ.Σ. του Δήμου Κοζάνης όσο και όλων των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., με την ίδια διαδικασία δηλαδή που επιλέγεται πλέον ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Έτσι, θα διασφαλίζεται η εγκυρότητα και διαφάνεια της διαδικασίας, χωρίς να γεννιούνται δικαιολογημένες καχυποψίες και καταγγελίες».

Καλλιτέχνες ζητούν να ανοίξει συζήτηση για τα ΔΗΠΕΘΕ

Με αφορμή τα όσα ακολούθησαν την εκλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, η συζήτηση για τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και τον πολιτισμό στην περιφέρεια έχει ήδη ανοίξει. Με ανάρτησή της στο διαδίκτυο η ηθοποιός Καλλιόπη Ευαγγελίδου που διετέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών καυτηριάζει τη διαδικασία επιλογής προσωπικού, αναφέροντας μεταξύ άλλων:

“Εγνωσμένου κύρους, λοιπόν, είναι κάθε καλλιτέχνης που με την τέχνη του έχει αποκτήσει κύρος μέσα στον καλλιτεχνικό χώρο που δραστηριοποιείται και έχει γίνει γνωστός στο ευρύ κοινό μέσω της τέχνης του αυτής.

Κι αυτό το χαρακτηριστικό μπήκε στην προκήρυξη με την λογική ότι με τον χρόνο το νεοσύστατο ελληνικό κράτος θα προοδεύσει στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και θα προσθέσει δίπλα στο εγνωσμένου κύρους και κάποιες άλλες προϋποθέσεις, όπως πανεπιστημιακό πτυχίο συναφές με το αντικείμενο όχι Πολυτεχνείου ας πούμε ή της ΑΣΟΕΕ ή το αγαπημένο μου ιχθυοκαλλιέργειες Μεσολογγίου. Ωστόσο, μιας και κανείς δεν θεώρησε αρκετά σημαντικό σαράντα χρόνια τώρα να τροποποιήσει ουσιαστικά την προγραμματική σύμβαση των ΔΗΠΕΘΕ εκσυγχρονίζοντας την και λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στον τομέα της εκπαίδευσης και της ειδίκευσης, ξέμεινε αυτό το εγνωσμένου κύρους και έφτασε να ερμηνεύεται κάποιος άνθρωπος σοβαρός, καλός οικογενειάρχης, συνεπής στις υποχρεώσεις του, που τον γνωρίζουμε όλοι στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή κι όλοι λέμε τι καλός κύριος, διαβασμένος δημιουργικός, με κοινωνική προσφορά, γιατί να μην χαράξει τον πολιτιστικό προσανατολισμό του μέλλοντος.

Κι αυτό είναι κάτι νόμιμο και λογικό για το θέατρο, και δεν καταλαβαίνω γιατί με την ίδια λογική δεν προσλαμβάνονται επιστημονικοί σύμβουλοι στα νοσοκομεία εμπειρικοί ιατροί που με βότανα θαυματουργά που αιώνες τώρα γνωρίζει ο άνθρωπος θεραπεύουν ανθρώπους ή μαμές που έχουν ξεγεννήσει χιλιάδες γυναίκες σε απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές.

Γιατί από το παρερμηνευμένο θέατρο δεν πέθανε κανείς θα μου πείτε, ενώ σε σπίτι που δεν ρίχνει τα θεμέλια επαγγελματίας πτυχιούχος με εμπειρία πολιτικός μηχανικός δεν μπαίνεις.”

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

 

Μοιραστείτε την είδηση