Δωρεάν περιεχόμενο

2 Min Read

Μέχρι πριν -όχι πολλά- χρόνια, οι επιχειρήσεις των μέσων είχαν να ανησυχήσουν για πολλά πράγματα, αλλά τουλάχιστον γνώριζαν τι τους ξημερώνει. Οι τεχνολογίες δεν άλλαζαν κάθε μέρα κι έτσι δεν άλλαζαν και οι συνήθειες του κοινού.

Από την ώρα που οδηγός του τρένου της ενημέρωσης έγινε το Facebook και οι λεγόμενοι ψηφιακοί συναθροιστές ειδήσεων (news aggregators), όπως η GoogleNews, αποφάσισαν να το ακολουθήσουν, τα πράγματα άλλαξαν δραματικά όχι μόνο για τις παραδοσιακές επιχειρήσεις του χώρου, αλλά και για τις ψηφιακές εκδοτικές επιχειρήσεις.

Για πολλούς, η τάση των μέσων να δίνουν δωρεάν το περιεχόμενό τους, μοιάζει με αμνησία και βήμα στο κενό, καθώς, εκτός των άλλων, επαφίεται στη γενναιοδωρία των ψηφιακών γιγάντων το πώς θα διαμοιραστεί το περιεχόμενο.

Την ίδια ώρα, υπέρμαχοι της δωρεάν διάθεσης του περιεχομένου μιλούν για έναν πιο ανοιχτό κόσμο, κατηγορώντας τους εκδότες που επιλέγουν την εκδοχή της πληρωμής στα ιστοδιόδια (paywall), για να προστατέψουν το περιεχόμενο, αλλά και τη βιωσιμότητα των μέσων τους.

Η πρακτική της δωρεάν διάθεσης και του ελεύθερου διαμοιρασμού, το κοινό βρίσκει σε αφθονία τους «πιασάρικους» τίτλους των λίγων λέξεων κειμένων του διαδικτύου, ενώ τα κομμάτια καλής δημοσιογραφίας αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση.

Τόσο η παραδοσιακή, όσο και η ψηφιακή εκδοτική βιομηχανία βρίσκονται μπροστά στον ίδιο κίνδυνο. Να μην κατορθώσουν να διαμορφώσουν έγκαιρα ένα επικερδές μοντέλο για τη διαχείριση των ψηφιακών ειδήσεων που θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν οικονομικά.

Μοιραστείτε την είδηση