Εγκρίθηκε ομόφωνα το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας- Ένας μπούσουλας για το μέλλον της αστικής κινητικότητας

5 Min Read

Ομόφωνα εγκρίθηκε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από το δημοτικό συμβούλιο Κοζάνης της περασμένης Τετάρτης.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ένας στρατηγικός σχεδιασμός που επιχειρεί να προδιαγράψει το μέλλον της αστικής κινητικότητας της πόλης.

- Advertisement -

Την εισήγηση έκανε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Β. Σημανδράκος, ενώ αναλυτική παρουσίαση έγινε από τους μελετητές της εταιρείας Lever, που ήταν και η ανάδοχος. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης το καλοκαίρι του 2019.

Στην εισήγησή του ο κ. Σημανδράκος αναφέρθηκε στα στάδια που προηγήθηκαν, αλλά και στην μεγάλη συμμετοχή των πολιτών μέσω των ερωτηματολογίων και των διαδικασιών που προηγήθηκαν.

Τα σενάρια που έχουν προκύψει είναι ουσιαστικά δύο, αυτό της ήπιας παρέμβασης και αυτό της ριζοσπαστικής παρέμβασης, με χρονικό ορίζοντα αμφότερα τη 15ετία. «Υπήρξε και το μηδενικό σενάριο» ανέφερε ο κ. Σημανδράκος, το οποίο δεν τίθεται προς συζήτηση.

Ο κ. Σημανδράκος αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια στη συνεργασία με τη Lever, ενώ άφησε αιχμές για το κόστος της έρευνας που είχε γίνει από την ομάδα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου (με επικεφαλής τον Θ. Βλαστό), αλλά και τον βαθμό αξιοποίησής της.

Την λεπτομερή παρουσίαση του σχεδίου που διήρκεσε πάνω από μία ώρα έκαναν οι μελετητές της Lever, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα βήματα που ακολουθήθηκαν για την προετοιμασία, τη διαβούλευση και την κατάρτιση των σεναρίων.

Μέσα από τα σενάρια της αξιολόγησης διαδρομών πεζών, στάθμευσης, μηχανοκίνητης πληροφορίας ο Ραφαήλ Κατκαδίγκας έδωσε τις λεπτομέρειες του σχεδίου, ενώ ο Στέφανος Τσιγδινός παρουσίασε τα τελικά σενάρια σε χρονικό ορίζοντας 5ετίας, 10ετίας και 15ετίας, αναφέροντας ότι η τελική κατεύθυνση μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από μελέτες εφαρμογής.

Κ. Δεσποτίδης: Άτολμο και φοβικό το προτεινόμενο σχέδιο

Άτολμο, φοβικό και υπερσυντηρητικό χαρακτήρισε το Σχέδιο ο Κώστας Δεσποτίδης, αγορητής από την πλευρά της Δημοτικής Κίνησης «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις», θέτοντας μια σειρά παρατηρήσεων. Είχε προηγηθεί αναφορά του κ. Δεσποτίδη σε σχέση με την αποδόμηση της μελέτης Βλαστού από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Βαγγέλη Σημανδράκο.

«Τελικά η πρόταση του ΣΒΑΚ, ενώ υιοθετεί σε θεωρητικό επίπεδο το σύνολο των αρχών της Βιώσιμης Κινητικότητάς, στη πράξη απέχει πολύ από αυτές. Είναι άτολμο και φοβικό, μπροστά σε πιθανές αντιδράσεις που όμως από τις διαβουλεύσεις δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται αφού οι πολίτες δείχνουν να αναζητούν ριζοσπαστικές λύσεις.

Το σχέδιο είναι υπερσυντηρητικό και δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις μελλοντικές ανάγκες της πόλης που φιλοδοξεί, κατά τα άλλα, να καταστεί πρότυπο ψηφιακής πόλης και αποτελέσει οδηγό για καινοτόμες λύσεις για τις άλλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο του Σχεδίου Μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή» ανέφερε ο κ. Δεσποτίδης χαρακτηριστικά.

 

Λ. Μαλούτας: Πρόκειται για ένα δυναμικό σχέδιο

«Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε όλοι είναι ότι πρόκειται για ένα δυναμικό σχέδιο, ένας μπούσουλας για το πως θα κινηθούμε τα επόμενα χρόνια» είπε ο Δήμαρχος Κοζάνης στην δική του τοποθέτηση, ενώ ανέφερε ότι το ΣΒΑΚ θα «κουμπώσει» στην αστική ανάπτυξη. 

Β. Σημανδράκος: Δεν υπήρξε προσπάθεια επιρροής της μελέτης

Στη δευτερολογία του ο κ. Σημανδράκος τόνισε ότι «δεν είχαμε καμία προσπάθεια επιρροής και καθοδήγησης της συγκεκριμένης μελέτης. Αφήσαμε τους επιστήμονες να κάνουν τη δουλειά τους, όπως πρέπει, και δώσαμε την ελευθερία και στην ομάδα έργου. Ο κ. Σημανδράκος σε ότι αφορά στην κριτική περί αποδόμησης της προηγούμενης μελέτης (από την ομάδα Βλαστού) ανέφερε ότι δεν την απαξίωσε.

Λ. Ιωαννίδης: Μισή δουλειά

Στην δική του τοποθέτηση ο επικεφαλής της παράταξης «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις» Λ. Ιωαννίδης επισήμανε ότι υπάρχει «μια τάση λείανσης των γωνιών που αντικατοπτρίζει το έλλειμμα πολιτικών και συμβαδίζει με τις γραμμές που δόθηκαν». «Έχουμε μια μισή δουλειά» είπε ο κ. Ιωαννίδης, εστιάζοντας στο γεγονός ότι «η Κοζάνη αναζητά ένα καινούργιο στίγμα και θα πρέπει να εδραιωθεί ο καινούργιος μητροπολιτικός της ρόλος και αυτό απαιτεί ριζοσπαστικές πολιτικές».

Φ. Κεχαγιάς: Έχει ονοματεπώνυμο η κατάντια της πόλης

Από την πλευρά του ο Φ. Κεχαγιάς επέρριψε τεράστιες ευθύνες στη δημοτική αρχή για όλα τα προβλήματα που συσσώρευσε, «τα τελευταία τριάντα χρόνια που είναι στην εξουσία», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Έχει ονοματεπώνυμο η κατάντια της πόλης» είπε ο κ. Κεχαγιάς, αναφέροντας ότι και η επέκταση της πόλης είναι άναρχη, χωρίς δρόμους και πεζοδρόμια.

 

Μοιραστείτε την είδηση