Εγνατία Οδός για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων: Δεν επιβεβαιώνεται η εικόνα μιας ετοιμόρροπης γέφυρας

5 Min Read

“Δεν επιβεβαιώνεται κατ’ αρχάς η κυρίαρχη (από επανάληψη φοβικών και απαξιωτικών επίσημων δηλώσεων) εικόνα μιας επισφαλούς και ετοιμόρροπης γέφυρας , καθώς στα ευρήματά της δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις δομικής απαξίωσης που θα μπορούσαν να τεκμηριώσουν αυτήν την εικόνα”.  Με αυτή τη φράση συνόψισαν τα στελέχη της Εγνατίας Οδού τα συμπεράσματα της σχετικής τους μελέτης για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, που παρουσίασαν στην Περιφέρεια και τους Δημάρχους της περιοχής την προηγούμενη εβδομάδα ενώ παράλληλα φαίνεται πως υπάρχει η βούληση για άρση των κυκλοφοριακών περιορισμών.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει κανένα ζήτημα με τη γέφυρα καθώς η Εγνατία Οδός παράλληλα επισήμανε πως η «οπτική επιθεώρηση εντόπισε πολλές τοπικές φθορές, που όμως μόνο με οπτική παρατήρηση δεν μπορεί να αποτιμηθεί η δυσμενής επιρροή τους στη δομική αξιοπιστία και ασφάλεια του φορέα της γέφυρας. Μακράν δυσμενέστερη και ανησυχητική όλων η μεγάλου εύρους ρωγμή απόσχισης στο βορειοδυτικό άκρο του προβόλου Μ6 1, που είναι πιθανή η εκδήλωση των απρόβλεπτων τοπικών  εμπλοκών- καταναγκασμών στην περιοχή των διάκενων των αρμών προβόλου- δοκού, λόγω της έντονης στροφής, βύθισης των προβόλων.Οι μεγάλες και ασύμμετρες βυθίσεις, που παρατηρούνται και μετρώνται σταθερά από τις πρόσφατες τοπογραφικές μετρήσεις ναι μεν εν μέρει προσεγγίζονται μέσω χρήσης λιγότερο ή περισσότερο αναλυτικών προσομοιωμάτων του φορέα, σε όρους λιγότερο μεγέθους και περισσότερο κατανομής, ωστόσο οι πραγματικές παραμορφώσεις είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες».

- Advertisement -

Ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της κατάστασης της γέφυρας

Πρόκειται για ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η γέφυρα, που ξεκίνησε εκ το Φθινόπωρο του 2019.

Υπενθυμίζουμε πως τότε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, μαζί με τον αναπληρωτή καθηγητή γεφυροποιίας Στέργιο Μητούλη είχαν κάνει επιτόπου αυτοψία, στη διάρκεια της οποίας διαπιστώθηκε πως η κατάσταση της γέφυρας έχει επιδεινωθεί σε σχέση με το 2012 ενώ στο Περιφερειακό Συμβούλιο είχε αποκαλυφθεί πως η Γέφυρα των Σερβίων βυθίζεται ( εμφανίζει κατακόρυφη μετατόπιση) σε μερικά σημεία της κατά ένα εκατοστό το έτος τα τελευταία 4-5 χρόνια και εκεί οφείλονται οι καμπυλώσεις και οι παραμορφώσεις που διακρίνονται.

Τότε μάλιστα είχε γίνει αναφορά και στο μελετητή της κατασκευής  της Γέφυρας καθηγητή Ρικάρντο Μοράντι, του οποίου μελέτη ήταν και η γέφυρα της Γένοβα, που κατέρρευσε στις 14 Αυγούστου του 2018.

Όλα αυτά είχαν δημιουργήσει μεγάλη εντύπωση στο Πανελλήνιο και πυροδότησε αντιδράσεις αλλά και διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις.

Ακολούθησε η τοποθέτηση φαναριών ενώ τον Φεβρουάριο  του 2021 η Περιφέρεια προχώρησε στην υπογραφή της  σύμβασης με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας», με την εταιρεία «ΗΛΙΔΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.» με στόχο τη δημοπράτηση και επίβλεψη της μελέτης Ελέγχου στατικής επάρκειας και εργασιών συντήρησης –και αναβάθμισης  της υψηλής γέφυρας Σερβίων .

Τον Ιούνιο του 2021 σε τηλεδιάσκεψη για το θέμα ο Τεχνικός Σύμβουλος μετά από σειρά επισκέψεων στο έργο, ενημέρωσε όλους τους συμμετέχοντες για τη σοβαρότητα της κατάστασης, δεδομένου ότι τα προβλήματα που παρουσιάζει η Γέφυρα είναι πολυπαραγοντικά και σύνθετα με αμεσότερο αυτό της διάβρωσης που πρέπει να αντιμετωπιστεί κατά προτεραιότητα.

Δήμαρχος Βελβεντού: Δεν τίθεται ζήτημα επικινδυνότητας

Ο Δήμαρχος Βελβεντού Μανώλης Στεργίου σχολιάζοντας τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα της  ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. όπως αναλύθηκε στην παρουσίαση της 17ης Νοεμβρίου στην Περιφέρεια, ανέφερε πως «στην γέφυρα είναι λογικό μετά από 45 χρόνια χρήσης να υπάρχουν φθορές  που χρήζουν διόρθωσης και επισκευής. Αλλά δεν αποτελούν λόγο επικινδυνότητας. Και αυτή η αποκατάσταση των φθορών αναμένουμε να δρομολογηθεί».

Τι θα γίνει με τα φανάρια

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι τι θα γίνει με τα φανάρια. Όπως προαναφέραμε φαίνεται πως υπάρχουν σκέψεις ώστε να αρθούν οι κυκλοφοριακοί περιορισμοί. Κάτι τέτοιο όμως θα πρέπει να δικαιολογηθεί επαρκώς καθώς μόλις πριν από 5 μήνες η Περιφέρεια ενημέρωνε επίσημα πως ο Τεχνικός Σύμβουλος είχε επισημάνει πως «ορθώς ελήφθησαν άμεσα τα προσωρινά μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας για την ασφάλεια των χρηστών, δηλαδή η χρήση των φαναριών και ο περιορισμός ταχύτητας και τόνισε ότι αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αρθούν εάν δε ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι και δεν αντιμετωπιστούν τα προβλήματα».

Όπως όλα δείχνουν το ζήτημα αντιμετώπισης των προβλημάτων της γέφυρας των Σερβίων θα έχει πολλά ακόμα επεισόδια μέχρι την οριστική επίλυση του.

Γιάννης Κωσταρέλλας

Μοιραστείτε την είδηση