Ένα βήμα πριν την έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων φαίνεται πως βρίσκεται η χώρα μας

6 Min Read

Η Hellenic Seaplanes αναμένει τη νηολόγηση του πρώτου της υδροπλάνου

Το πρώτο επιβατικό υδροπλάνο της χώρας έχει φτάσει εδώ και λίγο διάστημα στην Ελλάδα και είναι λίγο πριν την αποθαλάσσωσή του. Πρόκειται για το αεροσκάφος της Hellenic Seaplanes, η οποία ξεκινά άμεσα την εφαρμογή του πτητικού της πλάνου στα εγκεκριμένα υδατοδρόμια της χώρας.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το νέο επιχειρηματικό μοντέλο μεταφοράς παρότι έχει περάσει χίλια κύματα τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι την εκκίνησή του, «πετάει» από πάνω του την ταμπέλα του φιλόδοξου project και γίνεται πλέον άμεσα εφαρμόσιμο, αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν του 2024.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, είναι αυτός που επιχειρεί να φέρει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα. Αν και η συγκεκριμένη αγορά αποτέλεσε μήλον της έριδος από ξένους και Έλληνες επενδυτές στο πέρασμα των χρόνων, η αεροπορική εταιρεία έγινε η πρώτη που φέρνει τη νέα εποχή στην αεροπλοΐα της Ελλάδας, προσγειώνοντας στη χώρα το πρώτο υδροπλάνο του στόλου της, στις αρχές του περασμένου Αυγούστου. 

Το επιβατικό υδροπλάνο που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, είναι ένα Caravan C-208, της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρείας, CESSNA και αναμένει την νηολόγηση του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Πρόκειται για ένα αμφίβιο αεροσκάφος που θα μπορεί να προσυδατώνεται στο δίκτυο υδατοδρομίων με τη χρήση πλωτήρων αλλά και να προσγειώνεται στα αεροδρόμια όπως όλα τα αεροσκάφη με ρόδες.

Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου. Μάλιστα ο συγκεκριμένος τύπος χρησιμοποιείται ευρέως σε άλλες χώρες του κόσμου για τέτοιες χρήσεις. Η χωρητικότητά του είναι 12 θέσεις και η μέση ταχύτητα του φτάνει τα 300 χλμ./ώρα. 

Το «ζήτημα» για τις πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων το 2024

Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις.  Στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών είναι η προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών όπως επίσης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες. 

Τα τελευταία νέα σχετικά με την αδειοδότηση των υδροπλάνων φέρνουν στο προσκήνιο την έντονη κινητικότητα της Hellenic Seaplanes για τη νηολόγηση του πρώτου αεροσκάφους της ώστε να ακολουθήσουν και τα επόμενα υδροπλάνα, όπου εκτελείται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.).

Παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τώρα, η πλευρά των υδροπλάνων ευελπιστεί ότι θα λάβει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, για να δραστηριοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024 στο δίκτυο υδατοδρομίων που έχει δημιουργήσει.

Για τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους, αναφέρθηκε ο CEO της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, κατά τις δηλώσεις του όπου η Hellenic Seaplanes «ανοίγει φτερά» και στο Ιόνιο. Η εταιρεία έχει ήδη ενημερώσει την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας για την πρόθεση της να επιχειρεί στο Ιόνιο Πέλαγος με βάση το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Όπως αναφέρει ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, επίκεινται συνέργειες με έναν άλλο τομέα με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και την οικονομία, την Κρουαζιέρα. Μια σύμπραξη αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Η Κέρκυρα και τα γύρω νησιά με τις  ομορφιές του Ιονίου Πελάγους προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες δρομολόγια με κρουαζιερόπλοια. Υπολογίζεται ότι ετησίως στην Κέρκυρα «δένουν» περί τα 500 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο με περίπου 750.000 επιβάτες που «κατεβαίνουν» για αρκετές ώρες στο νησί. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ότι οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.

Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές των Παξών ή ακόμα και στα Διαπόντια νησιά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετα οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή με ένα νέο τουριστικό προϊόν ενώ ο επισκέπτης βλέπει στην ουσία περισσότερη Ελλάδα. Υδροπλάνα και κρουαζιέρα θα μπορούν να παρέχουν στους επιβάτες ένα μοναδικό πακέτο υπηρεσιών «μοντέλου Καραϊβικής»  που θα τους μείνει αξέχαστο. 

Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα εάν όλα κυλήσουν ομαλά, περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων Πελοποννήσου και Σποράδων, αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες υποδομές σε Καλαμάτα, Κυλλήνη, Πάτρα, Σκύρο, Σκοπέλο, Βόλο  και Αλόννησο . 

Όπως υποστηρίζεται τα δρομολόγια των υδροπλάνων σχεδιάζονται να είναι καθημερινά, επιτρέποντας την χρήση των αεροσκαφών και για charter πτήσεις κατόπιν διαθεσιμότητάς τους, ενώ ο προγραμματισμός της εταιρείας για το προσεχές καλοκαίρι θα περιλαμβάνει και πακέτα περιηγητικών πτήσεων πάνω από δημοφιλή θέρετρα και νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς. 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μοιραστείτε την είδηση