Επιστρέφει το «φάντασμα» των γεφυρών του ΟΣΕ μετά την προσφυγή των 2 εκ. – Γ. Κασαπίδης: Θα πρέπει να υπάρξουν αποφάσεις του Δήμου Κοζάνης για την χωροθέτηση των σταθμών, ώστε να δοθεί νέα προοπτική στο σιδηρόδρομο

4 Min Read

Το θέμα της αποκατάστασης των δύο γεφυρών του ΟΣΕ στην Κοζάνη, οι οποίες γκρεμίστηκαν το 2015, επιστρέφει, μετά την προσφυγή που έχει κάνει ο ΟΣΕ στη δικαιοσύνη, ζητώντας την αποζημίωση του έργου, ύψους 2 εκ. 100 χιλ. ευρώ, καθώς υπήρχε συμβατική υποχρέωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας να αποκαταστήσει τις συνδέσεις με μελέτη και κατασκευή που θα ολοκληρώνονταν εντός τριετίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι η κατεδάφιση των δύο γεφυρών ξεκίνησε το Μάιο του 2015 από τη γέφυρα που βρίσκεται στο 3ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Κοζάνης-Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία κατεδαφίστηκε και η δεύτερη στο δρόμο Κοζάνης-Λάρισας. Οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση την τότε περιφερειακή αρχή του Θ. Καρυπίδη ήταν η επικινδυνότητα των γεφυρών που στοίχισε τη ζωή νέων ανθρώπων και η ανάγκη για ασφαλή διέλευση.

- Advertisement -

Στην σχετική κατά πλειοψηφία απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (14/11/2014) γίνεται λόγος για «µε µέριµνα και ευθύνη της Περιφέρειας, κατασκευή των παραπάνω δύο Σιδηροδρομικών Γεφυρών, την εκτέλεση των εργασιών αποκατάστασης της πλήρους και ασφαλούς σιδηροδροµικής λειτουργίας της υποδοµής και την παράδοσή τους στον ΟΣΕ Α.Ε., εντός χρονικού διαστήματος τριών ετών από την ηµέρα υπογραφής του σχετικού συµφωνητικού µε τον ΟΣΕ Α.Ε.».

Γ. Κασαπίδης: Να αποφασίσει ο Δήμος που θα χωροθετηθούν οι σταθμοί

Κάτι τέτοιο δεν έγινε κι έτσι η διοίκηση του ΟΣΕ προσέφυγε στη δικαιοσύνη για να εξασφαλίσει τα συμφέροντά της. «Εμείς ως νέα περιφερειακή αρχή δεσμευθήκαμε στον ΟΣΕ ότι θα αναλάβουμε το έργο με ίδιες δαπάνες. Αυτό όμως απαιτεί και συνεργασίες με τις τοπικές αρχές, όπως ο Δήμος Κοζάνης, ως προς την προσβασιμότητα του τρένου μέσα στην πόλη» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης στην ΕΡΤ 3 και στο Μάκη Νασιάδη.

Η αναφορά του κ. Κασαπίδη σχετίζεται με τις διαφορετικές προτάσεις που έχουν ακουστεί κατά καιρούς από τον Δήμο και μιλούν η μια για εμπορευματικό σταθμό έξω από την πόλη, στα Κοίλα και η άλλη για εμπορευματικό στα Κοίλα και επιβατικό σταθμό στην πόλη. «Αυτό είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί, γιατί είμαστε στη φάση των τελικών αποφάσεων και του χωροταξικού σχεδιασμού της Περιφέρειάς μας και θα πρέπει να αποτυπωθούν και αυτές οι υποδομές των μεταφορών για τη Θεσσαλία, τις βόρειες χώρες και τη Θεσσαλονίκη» είπε ο Περιφερειάρχης, που κατέστησε σαφές ότι είναι απαραίτητο να είναι ξεκάθαρη η νέα χάραξη και να υπάρξει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης και των εμπλεκόμενων φορέων, μετά από επιστημονική τεκμηρίωση, ώστε να δοθεί μια νέα προοπτική στο θέμα του βιώσιμου σιδηροδρόμου στη Δυτική Μακεδονία.

Νέος διαπλατυσμένος δρόμος από την Κοζάνη μέχρι το αεροδρόμιο

Σε ό,τι αφορά στο δρόμο προς το αεροδρόμιο, ο κ. Κασαπίδης είπε ότι συνεχίζεται ο σχεδιασμός για ένα νέο διαπλατυσμένο δρόμο που θα οδηγεί από την Κοζάνη στο αεροδρόμιο και θα «κουμπώσει» με τον δακτύλιο, που είναι κομμάτι του κάθετου άξονα Φλώρινα-Αμύνταιο-Πτολεμαΐδα-Κοζάνη- όρια Λάρισας. «Μένουν δύο κομμάτια που πρέπει να γίνουν οι μελέτες τους από το αεροδρόμιο μέχρι τα Κοίλα και από το αεροδρόμιο μέχρι τον Κρόκο, όπου εκεί ο περιφερειακός δακτύλιος θα συναντήσει τον κάθετο Κοζάνη-Ρύμνιο» ανέφερε ο Περιφερειάρχης. Μάλιστα, για το έργο αυτό η μελέτη είναι έτοιμη και υπάρχουν και τα χρήματα, αλλά θα πρέπει να γίνει συνολική προσέγγιση, άρα να είναι έτοιμες των μελετών, ώστε να ενταχθούν προς χρηματοδότηση.

Τέλος, ο κ. Κασαπίδης τόνισε ότι υπάρχει δέσμευση και για τη γέφυρα στο δρόμο προς Θεσσαλονίκη και την τακτοποίηση της εκκρεμότητας.

Σωκράτης Μουτίδης- με πληροφορίες από την ΕΡΤ3 και το ρεπορτάζ του Μάκη Νασιάδη

Μοιραστείτε την είδηση