Γένεσις: η δημιουργία ενός φαινομένου και η εξέλιξή του μέχρι την πλήρη διαμόρφωσή του – Του Γιάννη Γιαννίτσα*

3 Min Read

 

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

Μέσα από την κλινική, έχοντας ζήσει το πέρασμα της Μήδειας, έχοντας δει τη γέννηση του γιού μου, παρακολουθώ τη ‘μάνα δολοφόνο’ να κατευθύνεται προς την Αθήνα.

Βλέποντας την ‘βιβλική καταστροφή’, έκανα διάφορες παρατηρήσεις με πιο αστεία αυτή των ΜΜΕ, και πιο σοβαρή αυτή του πανέτοιμου κρατικού μηχανισμού (εδώ γελάμε ή κλαίμε γοερά ό,τι θέλει ο καθένας). Εκεί που θα σταθώ εγώ όμως είναι αυτό που με ενδιαφέρει. Αυτό που δεν μας κάνει να γελάμε, αλλά μας κάνει να ντρεπόμαστε. Ένας εργαζόμενος (διανομέας) από κατάστημα εστίασης σπρώχνει το μηχανάκι του σε ανηφόρα του ‘αριστοκρατικού’ Κολωνακίου, μιας και αυτό είναι αδύνατο να κινηθεί στον χιονισμένο, ανηφορικό δρόμο για να παραδώσει καφέδες (πόσο λαός και Κολωνάκι;). Τελικά ποιος φέρει την ευθύνη γι’ αυτό το θέαμα; Ο πελάτης ή ο επιχειρηματίας;

Σκέφτομαι τι θα έκανα ως πελάτης και τι θα έκανα ως επιχειρηματίας της εστίασης. Και τελικά καταλήγω σε μια ροή και αλληλουχία σκέψεων, οι οποίες μοιραία με οδηγούν άλλη μια φορά στις ευκαιρίες που μπορεί να μας δίνει αυτή η κατάσταση.

Είναι άραγε η ευκαιρία για τη γένεση της εστίασης στη νέα εποχή; Είναι η μεγάλη στιγμή που θα κάνουμε όλοι τα μαγαζιά μας σοβαρά μαγαζιά και οι εργοδότες θα πάψουν να είναι μέσω του εργαζόμενου ο σκλάβος των παράλογων απαιτήσεων των πελατών; Είναι άραγε η μεγάλη ευκαιρία οι πελάτες να ακούσουν επιτέλους, όχι και να κατανοήσουν ότι στα μαγαζιά μας είναι φιλοξενούμενοι και ως τέτοιους οφείλουμε να τους αντιμετωπίζουμε και ως τέτοιοι θα πρέπει να συμπεριφέρονται!

Από την άλλη είναι ίσως η ώρα για τους επιχειρηματίες να δουν την πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αποφύγει. Ο εργαζόμενος είναι η απόδοση της δουλείας σου. Είναι καιρός να τον δεις και να του συμπεριφερθείς με τον ανάλογο σεβασμό. Είναι ο καιρός να καταλάβεις ότι ο εργαζόμενος για σένα, πρέπει να είναι πάνω από τον πελάτη. Είναι η στιγμή να βάλεις κάτω τα πράγματα και να δεις ποια η ‘αξία’ του καθενός για σένα. Πάψε λοιπόν να μειώνεις και να θυσιάζεις τον εργαζόμενό σου στα θέλω του πελάτη. Κάνε τον πελάτη φιλοξενούμενο και τον υπάλληλο οικοδεσπότη.

Αν θες να παρέχεις στον φιλοξενούμενό σου το κάτι παραπάνω, δώσε κίνητρα στον εργαζόμενο να γίνει σύμμαχός σου σ’ αυτό. Βγάλε τον υπάλληλο με αυτοκίνητο στο κρύο και δώσε στον φιλοξενούμενο να καταλάβει γιατί σήμερα πρέπει να πληρώσει κάτι παραπάνω σε μεταφορικά.

Στην καθοδική πορεία της κοινωνίας η γένεση μοιάζει με σοβαρή ευκαιρία. Είναι καιρός να δείξουμε τη σοβαρότητά μας και το κύρος μας. Είναι καιρός να δείξουμε ότι δεν είμαστε έρμαια κανενός επειδή πληρώνει.

Πληρώνει την αξία του προϊόντος και την αξία της υπηρεσίας.

*Ο Γιάννης Γιαννίτσας είναι σεφ

Μοιραστείτε την είδηση