Ομοιότητες με την περίπτωση της Υψηλής Γέφυρας των Σερβίων
Φαίνεται ότι η Κοζάνη και η Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων δεν είναι η μοναδική περίπτωση γέφυρας, της οποίας η αποκατάσταση αποδεικνύεται χρονοβόρα.
Διαβάζουμε, λοιπόν, στο newsit με ημερομηνία δημοσίευσης 19/3/2023 για τη γέφυρα της Καβάλας που κατέρρευσε και παραμένει γκρεμισμένη από το 2018, αλλά η αποκατάστασή της αποδείχθηκε δύσκολη και χρονοβόρα. Τα χρόνια άρχισαν να περνούν χωρίς να δίνεται λύση…
«Σχεδόν 4,5 χρόνια έχουν περάσει από την κατάρρευση της γέφυρας σε κεντρικό σημείο στην Καβάλα, με τα συνεργεία να μην έχουν προχωρήσει σε ουδεμία εργασία αποκατάστασής της. Το περιστατικό σημειώθηκε τον Νοέμβριο του 2018, όταν τμήμα γέφυρας του κεντρικότερου οδικού άξονα της Καβάλας κατέρρευσε, οδηγώντας στον εγκλωβισμό, χωρίς τραυματίες, ενός επιβατικού οχήματος και ενός γερανοφόρου.
Από το 2018, οι εργασίες αποκατάστασης της ζημιάς βρίσκονται σε εξέλιξη, χωρίς, ωστόσο, να έχει επισκευαστεί μέχρι σήμερα. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο δήμαρχος της πόλης, Θεόδωρος Μουριάδης επεσήμανε ότι λίγο πριν τον Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη της Εγνατίας Οδού, για την αποκατάσταση της ζημιάς.
«Η αλήθεια είναι ότι καθυστέρησε πάρα πολύ. Έχουμε 4 χρόνια και κάποιους μήνες. Στην αρχή, είχαμε ένα γαϊτανάκι ποιανού είναι η γέφυρα, σε ποιον ανήκει, στον Δήμο ή στην περιφέρεια, αλλά τελικά ανήκει στην Περιφέρεια.
Έπρεπε να δούμε γιατί έπεσε η γέφυρα, να δούμε εάν θα μπορούσε να συντηρηθεί το υπάρχον τμήμα ή να γκρεμιστεί όλη και να γίνει μια καινούργια. […] Μεσολάβησαν πολλά και κυρίως ο κορωνοϊός, με τη δικαιολογία ότι οι μελετητές δεν μπορούσαν να έρθουν και να μετακινηθούν από τη Θεσσαλονίκη, για να κάνουν τις έρευνες που απαιτούνταν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μουριάδης.
Όπως τόνισε, αυτό που προκρίθηκε είναι να γκρεμιστεί η γέφυρα, να ενισχυθούν τα βάθρα και να φτιαχτεί μια νέα, εργασία που θα στοιχίσει γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ».
Τελικά φαίνεται ότι δεν είμαστε οι μόνοι. Είναι η ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις συμπτωματική;
Σωκράτης Μουτίδης