Κοινοβουλευτική παρέμβαση για άρση αδικιών σε τέλη κυκλοφορίας και μετακίνηση ΑμεΑ
Με κοινοβουλευτική ερώτηση προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η βουλεύτρια Κοζάνης του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Καλλιόπη Βέττα ζητά την αναθεώρηση του ισχύοντος πλαισίου για τα αναπηρικά οχήματα, επισημαίνοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίζει τις ανάγκες των ΑμεΑ με δικαιοσύνη και ουσιαστική οικονομική στήριξη.
Η Καλλιόπη Βέττα, μέσω της κοινοβουλευτικής παρέμβασής της, αναδεικνύει τις σοβαρές στρεβλώσεις που έχουν προκύψει από την αλλαγή του καθεστώτος στα τέλη κυκλοφορίας των αναπηρικών οχημάτων. Όπως σημειώνει, η πραγματική στήριξη των ΑμεΑ περιλαμβάνει ένα σύνολο παρεμβάσεων για την άρση των αποκλεισμών, την ενίσχυση του υποστηρικτικού περιβάλλοντός τους και τη βελτίωση των υποδομών πρόσβασης, πάντα με στόχο την πλήρη και ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.
Στο ισχύον πλαίσιο, απαλλάσσονται από την καταβολή τελών μόνο τα οχήματα έως 1.650 κυβικά εκατοστά, με αποτέλεσμα όσοι διαθέτουν μεγαλύτερου κυβισμού αναπηρικά οχήματα να πληρώνουν πλέον κανονικά το σύνολο των τελών. Η αλλαγή αυτή, η οποία προέκυψε μετά από απόφαση της ΑΑΔΕ, καταργεί ένα προνόμιο που ίσχυε επί χρόνια, επιβαρύνοντας δυσανάλογα τους κατόχους οχημάτων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία και των συνοδών τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η κ. Βέττα καλεί το αρμόδιο Υπουργείο να επανεξετάσει το καθεστώς για τα τέλη κυκλοφορίας σε αναπηρικά οχήματα, τα οποία εξυπηρετούν τη μετακίνηση των Α.με.Α και των συνοδών τους.
Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι παλαιάς χρονολογίας, ενώ οι κυβερνήσεις των αρχών της δεκαετίας του 2000 ενθάρρυναν την αγορά μεγαλύτερου κυβισμού, στοιχείο που, όπως τονίζει η βουλευτής, πρέπει να ληφθεί υπόψη. Παράλληλα, αναδεικνύονται τα διαχρονικά προβλήματα σχετικά με τα διόδια αναπηρικών οχημάτων, τις κατηγορίες αναπηρίας και τις απαλλαγές, καθώς και τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν οι πολίτες για να εξασφαλίσουν τα δικαιώματά τους.
Η κ. Βέττα επισημαίνει ότι, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αναθεώρηση του πλαισίου στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, η πραγματικότητα παραμένει αμετάβλητη, με τα αναπηρικά οχήματα να αντιμετωπίζονται φορολογικά ως «είδος πολυτελείας» και όχι ως μέσο πρώτης ανάγκης.
Κλείνοντας, θέτει δύο κρίσιμα ερωτήματα προς τον Υπουργό: αν θα επανεξεταστεί από το 2026 η απαλλαγή ή η αναλογική καταβολή τελών για οχήματα άνω των 1.650 κυβικών που έχουν ταξινομηθεί ως αναπηρικά, και ποιες πρωτοβουλίες σχεδιάζονται για τη συνολική αναμόρφωση του πλαισίου στήριξης της μετακίνησης των ΑμεΑ.









