Η Tyφoon MotoRacing μπαίνει ξανά στη μάχη του Motostudent με τη Sφinx

9 Min Read

Από τα εργαστήρια του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην πίστα της Αραγονίας

Η δωδεκαμελής φοιτητική ομάδα Tyφoon MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι έτοιμη για την τέταρτη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό Motostudent, που θα διεξαχθεί στις 15 με 19  Οκτωβρίου στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία. Η ομάδα που ιδρύθηκε από φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών το φθινόπωρο του 2014, κατασκεύασε μία μοτοσυκλέτα τύπου Moto3, για να εκπροσωπήσει την χώρα στον συγκεκριμένο θεσμό, ο οποίος φέρνει κοντά πανεπιστήμια και φοιτητές από όλο τον κόσμο και πραγματοποιείται ανά διετία.

Η μοτοσυκλέτα της ομάδας, με το όνομα Sφinx, θα βρεθεί στην πίστα της Αραγονίας για τέταρτη φορά και θα αξιολογηθεί βάσει των κανονισμών του διαγωνισμού μέσα από μία σειρά από στατικά και δυναμικά τεστ. Φέτος, ο διαγωνισμός ακολουθεί το ίδιο πρότυπο με προηγούμενες χρονιές, με στατικά τεστ στα οποία η ομάδα έχει ήδη παραδώσει πέντε έγγραφα και αναμένει τη βαθμολόγηση, καθώς και δύο τελικές παρουσιάσεις που θα γίνουν επί τόπου. Όπως εξηγεί ο αρχηγός της ομάδας, Θανάσης Παναγάκης, μιλώντας στο «Χ», «ο διαγωνισμός κινείται στα πρότυπα των προηγούμενων χρόνων. Οι δύο τελικές παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν στον χώρο της πίστας, όπου θα παρουσιάσουμε το τελικό προϊόν και την καινοτομία που εφαρμόστηκε φέτος στη μοτοσυκλέτα». Στα δυναμικά αγωνίσματα, η μοτοσυκλέτα ελέγχεται αρχικά για την τήρηση των κανονισμών και στη συνέχεια δοκιμάζεται σε επιτάχυνση, επιβράδυνση και λοιπές δοκιμές, με κορύφωση τον αγώνα των εννέα γύρων. 

Η φετινή συμμετοχή είναι αποτέλεσμα δύο ακαδημαϊκών ετών προετοιμασίας, με επίσημη έναρξη τον Ιανουάριο του 2024. Τα σχέδια ξεκίνησαν την άνοιξη του ίδιου έτους μετά την ανακοίνωση των κανονισμών και η κατασκευή άρχισε τον Δεκέμβριο του 2024. Στις αρχές του 2025 ξεκίνησε η συναρμολόγηση, ενώ το καλοκαίρι ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος της μοτοσυκλέτας και ξεκίνησαν οι δοκιμές. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην πίστα των Σερρών, όπου ξεπέρασαν τις επιδόσεις προηγούμενων πρωτοτύπων. «Καταφέραμε φέτος να πραγματοποιήσουμε δύο δοκιμές σε πίστα: η πρώτη έγινε το Σαββατοκύριακο 13-14 Σεπτεμβρίου στις Σέρρες, όπου ξεπεράσαμε τις επιδόσεις του προηγούμενου πρωτοτύπου, ενώ η δεύτερη πραγματοποιήθηκε στην πίστα των Μεγάρων, όπου η μοτοσυκλέτα απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι διαθέτει τις δυνατότητες να ανταγωνιστεί επάξια τις υπόλοιπες ομάδες».

Παρά τη μεγάλη πρόοδο, όπως επισημαίνει ο αρχηγός της ομάδας, δεν έλειψαν οι δυσκολίες, με κυριότερες τις χρονικές καθυστερήσεις και την εξεύρεση χρηματοδότησης. «Οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε αφορούσαν κυρίως χρονικές καθυστερήσεις, τις οποίες η ομάδα ανέμενε λόγω της φύσης του project, καθώς και την εξεύρεση χρηματοδότησης. Ωστόσο, με τη στήριξη των χορηγών μας και του Πανεπιστημίου και με μία οργανωμένη προσπάθεια, καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε».

Ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός, με τη συμμετοχή ισχυρών πανεπιστημιακών ομάδων από χώρες με παράδοση στη μηχανολογία, όπως η Ιταλία. Παρά τους λιγοστούς πόρους και τα περιορισμένα μέσα, η Tyφoon MotoRacing έχει καταφέρει να σταθεί επάξια απέναντί τους. «Το πεδίο σε τέτοιους διαγωνισμούς είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Η ομάδα μας, με ελάχιστους πόρους, περιορισμένο ανθρώπινο δυναμικό και βασικό εργαστηριακό εξοπλισμό, καταφέρνει να ανταγωνίζεται επάξια μεγάλα πανεπιστήμια με ισχυρή ερευνητική παράδοση και μακρά πορεία στο χώρο της μοτοσυκλέτας, όπως αυτά της Ιταλίας. Με μόλις 15 μέλη έχουμε κατασκευάσει μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να σταθεί απέναντι σε ιταλικές ομάδες με πάνω από 100 άτομα». Δεν παραλείπει να σημειώσει ότι με ακόμη περισσότερη στήριξη, τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη υψηλότερα: «Πιστεύω ότι ανταποκριθήκαμε επάξια και πως, αν είχαμε ακόμη μεγαλύτερη στήριξη και περισσότερους διαθέσιμους πόρους, θα μπορούσαμε να πετύχουμε ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα».

Στη φετινή κατηγορία βενζίνης συμμετέχουν συνολικά 34 ομάδες, εκ των οποίων τρεις ελληνικές. «Φέτος, αν δεν κάνω λάθος, οι συμμετοχές στην κατηγορία της βενζίνης —στην οποία συμμετέχουμε κι εμείς— είναι 34. Από την Ελλάδα υπάρχουν ακόμη δύο ομάδες: μία επίσης στη βενζίνη από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και μία στην κατηγορία των ηλεκτρικών από το ΔΙΠΑΕ στις Σέρρες».

Κεντρικό στοιχείο και της φετινής συμμετοχής αποτελεί η καινοτομία, καθώς ζητείται η εφαρμογή τεχνολογίας που θα μειώσει τον χρόνο ολοκλήρωσης ενός γύρου στην πίστα. Η Tyφoon MotoRacing ανέπτυξε ένα πρότυπο σύστημα ψύξης του αέρα εισαγωγής, επιτυγχάνοντας αισθητή βελτίωση απόδοσης. «Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος ο διαγωνισμός περιλαμβάνει το αγώνισμα της καινοτομίας. Το ζητούμενο ήταν να εφαρμόσουμε ένα σύστημα που θα μειώνει τον χρόνο ολοκλήρωσης ενός γύρου στην πίστα. Για τον σκοπό αυτό αναπτύξαμε ένα πρότυπο σύστημα ψύξης του αέρα στην εισαγωγή, με το οποίο καταφέρνουμε να ρίχνουμε τη θερμοκρασία του αέρα κατά 4 έως 7 βαθμούς Κελσίου, ανάλογα με τη χρήση. Ο πιο ψυχρός αέρας είναι πυκνότερος μέσα στο κουτί της εισαγωγής, γεγονός που μας επιτρέπει να διοχετεύουμε μεγαλύτερο όγκο αέρα και να έχουμε καλύτερη καύση. Έτσι ο κινητήρας λειτουργεί αποδοτικότερα και επιτυγχάνουμε υψηλότερες τελικές ταχύτητες και συνολικά καλύτερες επιδόσεις».

Όσον αφορά τον τελικό στόχο της αποστολής, ο Θανάσης Παναγάκης ξεκαθαρίζει πως η ομάδα δεν ταξιδεύει μόνο για να συμμετάσχει, αλλά για να διεκδικήσει με αξιώσεις και το αποτέλεσμα και την εμπειρία. Όπως τονίζει, η παρουσία τους στην Αραγονία έχει διπλό χαρακτήρα: αφενός τη δικαίωση της σκληρής δουλειάς που προηγήθηκε και αφετέρου τη συλλογή εμπειριών που μόνο ένα τέτοιο διεθνές περιβάλλον μπορεί να προσφέρει. «Από τον διαγωνισμό θέλουμε και μια καλή θέση και την εμπειρία. Μια καλή θέση θα αποτελέσει δικαίωση για τους κόπους όλων των μελών της ομάδας τη φετινή χρονιά. Στο τέλος της ημέρας, πιστεύω ότι οι τέσσερις ημέρες που θα βρεθούμε στην πίστα της Αραγονίας θα μας χαρίσουν πολύτιμες εμπειρίες. Εύχομαι να είναι ευχάριστες, να περάσουμε καλά όλοι μαζί —μέλη και οδηγός— και να αποτελέσουν μια μοναδική στιγμή που θα θυμόμαστε για όλη μας τη ζωή».

Ως αρχηγός της ομάδας, ο Θανάσης Παναγάκης αναγνωρίζει το βάρος του ρόλου του και δεν κρύβει το συναισθηματικό φορτίο που συνοδεύει την αποστολή. Η ευθύνη, λέει, συνυπάρχει με την περηφάνια για την πορεία της ομάδας και τον τόπο που εκπροσωπεί. «Πολλές φορές καταφέρνουμε να ανταποκριθούμε πολύ περισσότερο από αυτό που αναμένουμε και να ξεπεράσουμε ακόμη και ξένες ομάδες, αλλά και τις υπόλοιπες ελληνικές συμμετοχές που μπορεί να είναι από πιο κεντρικά πανεπιστήμια».

Τέλος, εμφανίζεται απόλυτα βέβαιος για την ετοιμότητα της ομάδας σε όλα τα στάδια της αξιολόγησης, τόσο στα δυναμικά αγωνίσματα όσο και στις παρουσιάσεις. Όπως τονίζει, η Sφinx έχει ήδη αποδείξει την αξιοπιστία της στις δοκιμές και οι ίδιοι είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν τη δουλειά τους και μπροστά στην επιτροπή. «Πιστεύω ότι η ομάδα, εφόσον κατάφερε να ολοκληρώσει δύο δοκιμές στην πίστα στις οποίες δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά θέματα αξιοπιστίας, πέρα από αλλαγές που είχαν ως στόχο να διευκολύνουν τον οδηγό κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είναι αρκετά έτοιμη όσον αφορά τα δυναμικά αγωνίσματα. Και όσον αφορά τις παρουσιάσεις που θα κληθούμε να πραγματοποιήσουμε εκείνη τη στιγμή, πιστεύω ότι η ομάδα θα δείξει σοβαρότητα και υπευθυνότητα και θα καταφέρει να πείσει τους κριτές για όλη αυτή την πορεία που έχει πραγματοποιήσει αυτά τα δύο χρόνια. Συνολικά, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε αποτελέσματα ανάλογα με τις προηγούμενες χρονιές» καταλήγει.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρωτοτύπου Sφinx αποτελεί το άμεσο αποτέλεσμα της συλλογικής και συντονισμένης δουλειάς της ομάδας. Η αποστολή που θα ταξιδέψει στην Ισπανία για να εκπροσωπήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αποτελείται από τους: Αθανάσιο Παναγάκη, Μάνο Μπαχαρίδη, Βασίλη Συναδινό, Νίκο Καραβίδα, Ιάσων Τσιμπιράκη, Άννα – Μαρία Νεοφύτου, Απόστολο Σαμαρά, Ιωάννη Σχωρτσιανίτη, Σπύρο Τετώρο, Ιωάννη Μισσελή και Χάρη Γιαννόπουλο. Οδηγός θα είναι ο Μιχάλης Κυδωνάκης και υπεύθυνος καθηγητής είναι ο Αλέξανδρος Αραιλόπουλος.

Θένια Βασιλειάδουwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση