Η Ακρόπολη των Αθηνών, εκτός από μοναδικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, αποτελεί ταυτόχρονα κορυφαίο τουριστικό προορισμό της χώρας. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί, τόσο για την προστασία του μνημείου όσο και για τη φήμη της Ακρόπολης ως τουριστικού προορισμού. Αυτό προκύπτει, εν τέλει, από τις απαντήσεις που έλαβε η Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Καλλιόπη Βέττα σε σχετική κοινοβουλευτική της ερώτηση, με θέμα: «Θα λάβει θέση το Υπουργείο Τουρισμού για τα περιστατικά (εξαπάτηση τουριστών, παράνομα εισιτήρια, επικίνδυνες συνθήκες συνωστισμού κ.ά.) που δυσφημούν διεθνώς την Ακρόπολη των Αθηνών ως τουριστικό προορισμό;».
Η ανύπαρκτη τουριστική διαχείριση της Ακρόπολης, η έλλειψη ενός συνολικού διαχειριστικού σχεδίου του χώρου αλλά και η πώληση παράνομων εισιτηρίων είχαν ήδη επισημανθεί σε σχετικό πόρισμα από την UNESCO, πριν από έναν χρόνο, κατόπιν αποστολής ειδικών εμπειρογνωμόνων που διαπίστωσαν τα ανωτέρω. Ωστόσο, παρά τις κρίσιμες διαπιστώσεις και τις συστάσεις για συμμόρφωση της χώρας μας στις προβλέψεις του Διεθνούς Χάρτη για τον Πολιτιστικό Τουρισμό, η κυβέρνηση δεν συμμορφώθηκε, με αποτέλεσμα τις αρνητικές εικόνες που έκαναν το γύρο του κόσμου το καλοκαίρι του 2023, τις ατέλειωτες ουρές, την ταλαιπωρία των τουριστών και τις καταγγελίες για εκτεταμένη διακίνηση παράνομων εισιτηρίων.
Το Υπουργείο Τουρισμού, ως προς την παράνομη έκδοση εισιτηρίων, απάντησε ότι η αρμόδια Υπηρεσία του ενημέρωσε τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας και την Τουριστική Αστυνομία Αθηνών, ενώ έχουν επίσης ενημερωθεί η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών και η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) και εφόσον προκύψει εμπλοκή τουριστικών επιχειρήσεων θα επιβληθούν οι ανάλογες κυρώσεις. Όμως για την έλλειψη του Διαχειριστικού Σχεδίου Τουρισμού η Υπουργός Τουρισμού παρέπεμψε στην Υπουργό Πολιτισμού, που έχει την ευθύνη για την διαχείριση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.
Η Υπουργός Πολιτισμού δεν απάντησε τίποτα για την έλλειψη των διαχειριστικών σχεδίων, ως όφειλε, ενώ για τα πλαστα εισιτήρια παρέπεμψε στον εποπτευόμενο ΟΔΑΠ (Οργανισμό Διαχείρισης & Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων), που (επαν)ίδρυσε η ίδια. Ο ΟΔΑΠ με τη σειρά του ανέφερε ότι οι καταγγελίες έχουν σταλεί “στην αρμόδια εισαγγελική αρχή” και ότι “τα στοιχεία του όποιου τυχόν τουριστικού γραφείου αποπειράθηκε να κάνει χρήση αλλοιωμένων εισιτηρίων μας είναι γνωστά και το γνωρίζουν και οι ίδιοι…”.
Είναι απορίας άξιο: Πώς είναι δυνατόν, ο ΟΔΑΠ και το Υπουργείο Πολιτιμού να ισχυρίζονται ότι “γνωρίζουν” τους επιτήδειους, να υποννοούν την εμπλοκή τουριστικών γραφείων αλλά να μην ενημερώνουν το συναρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού; Καταλάβαμε ότι δεν υπάρχει καμία συνεργασία μεταξύ των Υπουργών για την εκπόνηση των κρίσιμων διαχειριστικών σχεδίων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Αλλά να μην υπάρχει συνεργασία ούτε και για την πάταξη ενός φαινομένου που ζημιώνει το Ελληνικό Δημόσιο και εξαπατά τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας;
Παρατίθεται το link της ερώτησης και των απαντήσεων των υπουργών: