Καθαρίσαμε! Μια παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης που μας χωράει όλους

5 Min Read

Την πρωτοπόρα streaming παράσταση «Καθαρίσαμε!» παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης. Πρόκειται για μια καινοτόμα κωμωδία με ευτράπελα, ανατροπές και μια χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων του Georges Feydeau σε απόδοση – σκηνοθεσία της Αναστασίας Κουμίδου που προβάλλεται στην πλατφόρμα του Viva με streaming on demand προβολή από την Τετάρτη 30 Ιουνίου.

«Είναι η δεύτερη παράσταση για το 2021 που φιλοξενεί το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ στην προσπάθεια να είμαστε ενεργοί για το κοινό, κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε. Πιστεύουμε πως όλοι μας χρειαζόμαστε την δροσιά μιας τέτοιας κωμωδίας κι ελπίζουμε πως τον χειμώνα θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακο- λουθήσουμε και δια ζώσης καλό θέατρο» ανέφερε ο Πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης Νίκος Κέφαλος.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν οι Θανάσης Τσαλταμπάσης (Φλαβουάν), Γεράσιμος Γεννατάς (Αμπελάρ Σουγιού) και Νίκη Σκιαδαρέση (Ζουλί, σύζυγος του Φλαβουάν), ενώ η διανομή συμπληρώνεται από τους Λυδία Σγουράκη (Τοτό, γιος των Φλαβουάν,) Ολυμπία Μανωλοπούλου (Ροζ, υπηρέτρια), Σουέλεν Κωνσταντινίδου (Μαντάμ Σουγιού) και Στέλιο Χλιαρά (Οράτιος Τουρσέ).

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης για την εμπιστοσύνη που μου δείχνει σε κάτι τόσο καινοτόμο. Μέσα από αυτή την παράσταση δίνεται η δυνατότητα συνεχούς επικοινωνίας με το κοινό, καθώς λαμβάνει μέρος στη δράση και συνέχειας ύπαρξης του πολιτισμού που στερηθήκαμε όλο αυτόν τον καιρό» αναφέρει χαρακτηριστικά η σκηνοθέτης Αναστασία Κουμίδου.

Πρόκειται για μια παράσταση site-specific, ένα υβριδικό είδος streaming, μέσα σε ένα εμβληματικό σπίτι-έργο τέχνης, την οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού. «Το έργο διεισδύει στην οικία», σημειώνει η σκηνοθέτις «καθώς περιδιαβαίνει στους διαδρόμους, στο σαλόνι, στο χωλ, στο γραφείο της υποδειγματικά διατηρημένης οικίας Κατακουζηνού, αλλά και η οικία διεισδύει μέσα στο έργο δίνοντας το φως, τα χρώματα, τους πίνακες ζωγραφικής, τις βιβλιοθήκες της ωσάν ένα φυσικό ιδανικό αυτής της καλογραμμένης γαλλικής κωμωδίας, η οποία ερμηνεύεται από εξαίρετους κωμικούς μας».

Την αισιόδοξη νότα της παράστασης αποτυπώνει ο ηθοποιός Γεράσιμος Γεννατάς που ανέφερε πως «αυτό που ζούμε δεν είναι ζωή για ανθρώπινα πλάσματα, ο μόνος τρόπος για να ξεφύγουμε από όλο αυτό είναι η παιδεία και ο πολιτισμός. Αυτή η παράσταση αποτελεί ένα ζωντανό έργο τέχνης ελπίζουμε να σας κάνουμε να ξεφύγετε από αυτή τη δύσκολη καθημερινότητα».

Την άποψη του σχετικά με την πρωτότυπη παράσταση εξέφρασε και ο Κοζανίτης ηθοποιός Στέλιος Χλιαράς, λέγοντας πως «είναι σαφώς μια ιδιαίτερη παράσταση.Από την μια για εμάς τους ηθοποιούς είναι δύσκολο, καθώς χάνουμε αυτή την επαφή με το κοινό, αλλά από την άλλη δίνεται η δυνατότητα να μπει σε περισσότερα σπίτια, καθώς ο θεατής την παρακολουθεί από εκεί. Στην παράσταση συμμετέχουμε 3 ηθοποιοί με καταγωγή από την Κοζάνη, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με ηθοποιούς από την επαρχία, καθώς είμαστε μακριά από την Αθήνα.

Η Σουέλεν Κωνσταντινίδου, ηθοποιός επίσης από την Κοζάνη ανέφερε ότι η πόλη έχει θεατρόφιλο κοινό που θα αγκαλιάσει αυτή την παράσταση. Είναι διπλή η χαρά και η αγάπη μου που παίζουμε στην πόλη μου».

Οι ηθοποιοί Ολίνα Μανωλοπούλου και Λυδία Σγουράκη ευχήθηκαν οι θεατές να απολαύσουν αυτό το «δώρο» που έλειψε το προηγούμενο διάστημα.

Κλείνοντας ο πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης υπενθύμισε σε όλους πως «το θέατρο δεν μπορεί να αντικατασταθεί και πως ότι και να συμβεί καταφέρνει πάντα να επιβιώνει».

Η πλοκή

Ο κύριος Φλαβουάν είναι σύζυγος, πατέρας και κατασκευαστής πορσελάνινων ειδών. Η ιδέα του να δημιουργήσει ένα “άθραυστο” πορσελάνινο δοχείο νυκτός το όποιο, μέσω του Αμπελάρ Σουγιού, οποίος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Άμυνας, θα προωθήσει στον στρατό ως ατομικό εργαλείο αντιμετωπίζει μία χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων από την δυσκοιλιότητα του επτάχρονου γιου του. Ενώ η κυρία Φλαβουάν προσπαθεί να πείσει τον σύζυγό της ότι η δυσκοιλιότητα του γιου τους είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που απαιτεί την απόλυτη φροντίδα τους, ο Αμπελάρ Σουγιού έρχεται στην προκαθορισμένη επαγγελματική συνάντηση με απροσδόκητες εξελίξεις και αποτελέσματα. Οι σουρεαλιστικές καταστάσεις κλιμακώνονται στο τέλος του έργου με την έλευση της συζύγου του κυρίου Σουγιού και του κρυφού εραστή-εξαδέρφου της.

Αργυρώ Ξανθοπούλου

Μοιραστείτε την είδηση