«Καθηλωμένη» στο έδαφος η Δυτική Μακεδονία ενώ τα Ιωάννινα «πετάνε» για Ηράκλειο

5 Min Read

Την ώρα που το μέλλον της αεροπορικής σύνδεσης Κοζάνης και Καστοριάς με την πρωτεύουσα βρίσκεται στον «αυτόματο πιλότο», τα γειτονικά με τη Δυτική Μακεδονία Ιωάννινα, πέτυχαν την δημιουργία άγονης αεροπορικής γραμμής Ιωάννινα – Ηράκλειο. Αυτό ανακοίνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η οποία από τον Μάιο του 2021 εργαζόταν και πίεζε για αυτό σε συνεργασία με τον Προέδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Βουλευτή του Νομού Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρο Καλογιάννη και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Με ανακοίνωσή της, η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων ενημερώνει πως η αεροπορική σύνδεση Ιωάννινα – Ηράκλειο θα είναι σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονη γραμμή) με τα εξής χαρακτηριστικά:
– Τρεις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
– Τέσσερις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
– Έξι πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

- Advertisement -

Η μελέτη για τη σύνδεση έχει ολοκληρωθεί, όπως και η εξασφάλιση των οικονομικών πόρων (επιδότηση) για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Μάλιστα στο σχέδιο που κατατέθηκε υπολογίστηκε και η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Δυτικής Μακεδονίας και της Αλβανίας, αφού οι δεύτεροι θα χρησιμοποιούν τα Ιωάννινα για απευθείας μεταφορά στην Κρήτη και οι πρώτοι θα μπορούν να επιλέξουν το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» και όχι το «Μακεδονία».

Η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «θα καταστεί απείρως ευκολότερη η μαζική μετακίνηση τουριστών, φοιτητών και επιχειρηματιών, που μέχρι σήμερα χρειάζεται να αλλάξουν δύο πτήσεις και να διαθέσουν πολύ περισσότερο χρόνο και χρήματα για να μετακινηθούν μεταξύ των δύο περιοχών. Επιπλέον, θα ανοίξει ο δρόμος για την εύκολη πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, με δεδομένο πως τόσο τα Ιωάννινα όσο και η Κρήτη αποτελούν προορισμούς με έντονο πολιτισμικό ενδιαφέρον και σημαντικό μέρος της τουριστικής τους κίνησης βασίζεται στις εκπαιδευτικές εκδρομές.

Παράλληλα, θα μπορεί να υπάρχουν συνδυαστικά τουριστικά προγράμματα μεταξύ των περιοχών με ελκυστικά πακέτα που θα περιλαμβάνουν τα ιδιαίτερα στοιχεία των δύο προορισμών (city break, βουνό, θάλασσα, υπαίθριες δραστηριότητες, μοναδικό ορεινό περιβάλλον, χαλάρωση, γαστρονομία, ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία κ.ά.). Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν στη δημιουργία ενός νέου τουριστικού γίγνεσθαι με πολλαπλά οφέλη για την τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία.»

«Νηνεμία» στην Δυτική Μακεδονία για την αεροπορική σύνδεση
Η μη κατάθεση προσφοράς για την αεροπορική σύνδεση Κοζάνης και Καστοριάς με την Αθήνα, φαίνεται πως δεν θορύβησε το πολιτικό προσωπικό της Δυτικής Μακεδονίας, αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει πως τα δυο αεροδρόμια «Φίλιππος» και «Αριστοτέλης» θα παραμείνουν «ενεργά».

Συγκρίνοντας τις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου παρατηρούμε τα εξής:
– Όσον αφορά στο κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (σε τρέχουσες τιμές Ευρώ το έτος 2017 σύμφωνα με το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας 2021-2025): Η Περιφέρεια Ηπείρου βρίσκεται μια θέση κάτω από τη Δυτική Μακεδονία με 11.879, ενώ η περιφέρεια μας έχει 14.663. Μάλιστα, σε σχέση με το 2016 η Δυτική Μακεδονία παρουσίασε μεταβολή κατά 2,1% ενώ η Ήπειρος μόλις 0,8%.
– Όσον αφορά στην εκπροσώπησή της ΠΕ Ιωαννίνων στη Βουλή, είναι πανομοιότυπη με την ΠΕ Κοζάνης, αφού εκπροσωπείται από πέντε βουλευτές εκ των οποίων οι τέσσερις είναι της ΝΔ και ο ένας του ΣΥΡΙΖΑ. Ο ένας από τους κυβερνητικούς βουλευτές είναι ο σημερινός Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, όμως και η Κοζάνη εκπροσωπείται στην Κυβέρνηση και μάλιστα στο υπουργείο Μεταφορών με τον Μιχάλη Παπαδόπουλο, σημερινό υφυπουργό σε θέματα μεταφορών.
– Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου, εδώ τα Ιωάννινα σαφώς υπερτερούν, αφού σύμφωνα με την επιβατική κίνηση αεροδρομίων του 2022, από το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» επιβιβάστηκαν 34474 επιβάτες και αποβιβάστηκαν 34042, ενώ από το αεροδρόμιο «Φίλιππος» της Κοζάνης επιβιβάστηκαν μόλις 876 επιβάτες και αποβιβάστηκαν 579. Στο δε «Αριστοτέλης» της Καστοριάς αποβιβάστηκαν 665 και επιβιβάστηκαν 812 για όλο το 2022.

Όπως γράψαμε και στο φύλλο της 5ης Ιανουαρίου 2023, το μέλλον των αεροδρομίων Κοζάνης και Καστοριάς χωρίς αεροπορική σύνδεση με την πρωτεύουσα και με σχεδόν ανύπαρκτη δραστηριότητα γενικής αεροπορίας, είναι δυσοίωνο.

Σωκράτης Μουτίδης

Μοιραστείτε την είδηση