ΚΚΕ: Ερώτηση στη Βουλή για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ

21 Min Read

Το ΚΚΕ έκανε παρέμβαση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο καταθέτοντας  Επίκαιρη Ερώτηση  με θέμα  «να επαναλειτουργήσουν  όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που οδηγήθηκαν  ή θα οδηγηθούν σε κλείσιμο» (στη Δυτική Μακεδονία στον Πεντάλοφο και στο Νεστόριο). 

Στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης  ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος  ζήτησε την επαναλειτουργία όλων των καταστημάτων των ΕΛΤΑ που οδηγούνται στο κλείσιμο, να μην υπάρξει καμία απόλυση εργαζόμενου, να καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό με πλήρη δικαιώματα. 

Χαρακτήρισε πρόσχημα τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι δεν έχει καμία αρμοδιότητα χαρακτηρίζοντάς την δεικτικά «ανευθυνοϋπεύθυνη».

Δεν είναι δυνατόν, τόνισε, η κυβέρνηση να μην έχει ευθύνη για ένα σχέδιο τεραστίων διαστάσεων για αναδιάρθρωση στα ΕΛΤΑ. Δεν γίνεται μέσα σε 3 μήνες να κλείνει το 25% των καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και η κυβέρνηση να λέει ότι δεν ξέρει τίποτα, ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι θα απολυθούν.

Στόχος, είπε, είναι να γίνουν τα ΕΛΤΑ ανταγωνιστικά και κερδοφόρα, κάτι όμως που θα έχει επιπτώσεις σε εργαζόμενους που θα απολυθούν, αλλά και σε κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, που θα αναγκάζονται να μετακινούνται χιλιόμετρα για να εξυπηρετηθούν.  Μάλιστα σε πολλές επαρχιακές περιοχές τα καταστήματα των ΕΛΤΑ χρησιμοποιούνται και για τραπεζικές υπηρεσίες, για την αποπληρωμή λογαριασμών κ.ά.

Πρέπει να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες των ΕΛΤΑ, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και κατήγγειλε την κυβέρνηση που συνέλαβε δύο κοινοτάρχες στη Χίο που αντέδρασαν στο κλείσιμο των καταστημάτων στην περιοχή τους.

Απαντώντας ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κ. Κυρανάκης, επανέλαβε ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι κρατική υπηρεσία πλέον και πως μόνη ευθύνη της κυβέρνησης είναι να εξασφαλίζει ενιαία τιμή στην αποστολή γραμμάτων σε όλη την Ελλάδα.

Ισχυρίστηκε ότι κλείνουν τα καταστήματα που ο κόσμος δεν χρησιμοποιούσε και γι’ αυτό έγιναν ζημιογόνα για την επιχείρηση, με λογική δηλαδή κόστους – οφέλους.

Αυτό ακριβώς έθιξε στη δευτερολογία του ο Ν. Καραθανασόπουλος, ότι δηλαδή η λογική του ανταγωνισμού και της κερδοφορίας είναι αυτή που υποβαθμίζει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μάλιστα κατήγγειλε το γεγονός ότι στις περιοχές που κλείνουν τα καταστήματα, τα ΕΛΤΑ προκηρύσσουν διαγωνισμούς για πρακτορεία που θα διαχειρίζονται ιδιώτες.

Με γνωστά… ευφυολογήματα έκλεισε τη συζήτηση ο Κ. Κυρανάκης, ρωτώντας αν το ΚΚΕ θα πληρώσει τη ζημιά των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, αποφεύγοντας να απαντήσει στην ουσία του προβλήματος.

Επισυνάπτουμε την ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ και τα πρακτικά της βουλής

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

Κ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΕ΄

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη): Ακολουθεί η συζήτηση της δεύτερης της υπ’ αριθμόν 307/30-10-2023 επίκαιρης ερώτησης του πρώτου κύκλου του Βουλευτή Αχαΐας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Καραθανασόπουλου, προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης με θέμα: «Να επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που οδηγήθηκαν ή θα οδηγηθούν σε κλείσιμο».

Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Κύριε Καραθανασόπουλε, έχετε τον λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Καλό το πρόσχημα, αλλά είναι πρόσχημα, κύριε Υφυπουργέ, και της σημερινής αλλά και της προηγούμενης κυβέρνησης, ότι δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Δηλαδή τι είναι η Κυβέρνηση; «Ανευθυνο-υπεύθυνη»; Υπάρχει κάτι άλλο το οποίο είναι πάνω από την Κυβέρνηση και καθορίζει την πορεία των εξελίξεων; Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα και μάλιστα να τα παραδέχεται η ίδια η Κυβέρνηση δια της υπογραφής των Υπουργών της. 

Το λέμε αυτό γιατί είναι πολύ ωραίο πράγμα να μεταφέρουμε αρμοδιότητες σε ανεξάρτητες αρχές και σε υπερταμεία και να λέμε μετά: «Δεν έχουμε εμείς την ευθύνη, την έχουν οι ανεξάρτητες αρχές, την έχουν τα ταμεία» και μια σειρά άλλοι οργανισμοί. Δηλαδή δεν έχει ευθύνη η Κυβέρνηση για ένα σχέδιο τεραστίων διαστάσεων αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ; Επί της ουσίας είχε ξεκινήσει και από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά τώρα παίρνει συγκεκριμένη σάρκα και οστά. 

Είναι δυνατόν μέσα σε τρεις μήνες να κλείνει το 25% των καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, ηπειρωτική και νησιωτική, και να λέει Κυβέρνηση: «Δεν ξέρω τίποτα, βρείτε τα με το υπερταμείο»; Και σε ποιον λογοδοτεί το υπερταμείο; Στον καθέναν; Κλείνουν εκατόν σαράντα ένα καταστήματα με εκατοντάδες εργαζόμενους στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ. Για ποιον σκοπό γίνεται η αναδιάρθρωση; Για να καταστούν ανταγωνιστικά και κερδοφόρα. Και κάτω από αυτή τη λογική, είναι απλά μια επιχειρηματική απόφαση; Έχουμε να κάνουμε με μια εταιρεία που παράγει απορρυπαντικά ή σαπούνια και πρέπει να την αναδιαρθρώσουμε ή παρέχει καθολική υπηρεσία; Αυτή η απόφαση δεν έχει επιπτώσεις στους εργαζόμενους οι οποίοι είτε θα απολυθούν κάποιοι «ενοικιαζόμενοι» εργαζόμενοι, συμβασιούχοι, είτε θα αναγκάζονται να κάνουν αποστάσεις για να πηγαίνουν σε άλλες περιοχές όπου θα υπάρχουν τα καταστήματα; Δεν έχει επιπτώσεις στους κατοίκους των περιοχών καθώς πολλές περιοχές είναι απομακρυσμένες και εξυπηρετούν ευρύτερους χώρους; Και πώς θα μετακινείται ο κόσμος που επί της ουσίας στην ύπαιθρο είναι κόσμος ηλικιωμένος και δεν υπάρχει συγκοινωνία για να πάει να εξυπηρετηθεί; Και αυτό συμβαίνει όχι μόνο για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, αλλά και για μια σειρά άλλες υπηρεσίες που παρέχουν τα ΕΛΤΑ, ακόμη και για πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας. Τι θα τους πείτε; Να εξυπηρετηθούν ψηφιακά, που πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν να χρησιμοποιήσουν καλά-καλά το κινητό τους; Σε τουριστικές περιοχές που, όπως λέτε εσείς ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, πώς θα εξυπηρετηθεί ο κόσμος, αλλά και οι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, οι εργαζόμενοι, οι αγρότες; Αυτό δεν αφορά; Δηλαδή πρέπει να χάσει μια ολόκληρη μέρα για να πάει να κάνει μια απλή διεκπεραίωση μιας υπόθεσης;

Και σε όλα αυτά η Κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα και λέει ότι δεν έχει ευθύνη. Έχει ευθύνη η Κυβέρνηση και πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της. Ή θα πάμε λοιπόν με τη λογική του κόστους-οφέλους, που είναι απαράδεκτη αυτή η λογική γιατί θυσιάζει την ικανοποίηση των αναγκών, ακόμη και την ίδια τη ζωή των ανθρώπων, ή θα πάμε με τη λογική ότι πρέπει να υπερασπιστούν και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες των ΕΛΤΑ προς τα λαϊκά στρώματα και ιδιαίτερα των πιο απομακρυσμένων περιοχών.

Μάλιστα, αντιδρούν. Και η Κυβέρνηση φτάνει στο σημείο -γιατί λέτε ότι είσαστε ανεύθυνοι- να συλλαμβάνει δύο κοινοτάρχες στη Χίο οι οποίοι αντέδρασαν για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ στην περιοχή τους. Συνέλαβε δύο κοινοτάρχες. Αυτό λοιπόν τι είναι; Δεν έχει ευθύνη η Κυβέρνηση; Είναι αναρμόδια;

Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, δεν χωρούν τέτοιες προσχηματικές απαντήσεις. Πρέπει να δώσετε συγκεκριμένη απάντηση για ποιον σκοπό γίνεται αυτό και αν η Κυβέρνηση προτίθεται να παρέμβει στο να αποτραπεί αυτό το μπαράζ κλεισίματος όλων αυτών των καταστημάτων πανελλαδικά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη): Ευχαριστούμε.

Κύριε Κυρανάκη, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

Με κίνδυνο επανάληψης αυτών που ανέφερα και στον συνάδελφο κ. Πολάκη, έχω όμως υποχρέωση να απαντήσω και στον κ. Καραθανασόπουλο, θα ήθελα να πω το εξής: Τα ΕΛΤΑ, επαναλαμβάνω, δεν είναι μια κρατική υπηρεσία πλέον. 

Δεν πληρώνει ο φορολογούμενος για τη ζημιά στα ΕΛΤΑ. Η Κυβέρνηση έχει ευθύνη αν εσείς στέλνετε ένα γράμμα ή μια επιστολή σε ένα αστικό κέντρο ή στο πιο ορεινό χωριό ή στο πιο απομακρυσμένο νησί της Ελλάδος, αυτό το γράμμα να έχει ακριβώς την ίδια τιμή. Αυτή είναι η ευθύνη της. Αυτό ονομάζεται «καθολική υπηρεσία». Την αποζημιώνουμε κάθε χρόνο μετά από εισήγηση μιας Ανεξάρτητης Αρχής που λέγεται ΕΕΤΤ και το γνωρίζετε πολύ καλά. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. 

Αυτά, όμως, τα χρήματα πηγαίνουν ώστε ο Έλληνας ταχυδρόμος να συνεχίσει να πηγαίνει στην πόρτα του συνταξιούχου, στην πόρτα του νησιώτη ο οποίος, όπως σωστά είπατε, πρέπει να λαμβάνει την υπηρεσία, να λαμβάνει δηλαδή ένα γράμμα. Αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Σε αυτό φυσικά και έχουμε ευθύνη και την αναλαμβάνουμε και πληρώνουμε. Μάλιστα εγκρίθηκε αυτές τις μέρες το ποσό της καθολικής υπηρεσίας για το 2023. Είναι το ποσό που ανέφερα λίγο πριν στον κ. Πολάκη. 

Τώρα αν μου λέτε ότι κάποιος κόσμος ξεσηκώνεται και κινητοποιείται και αντιδρά, υπάρχει ένας πιο απλός τρόπος να μην κλείσει ένα κατάστημα. Με την κοινή λογική, κύριε Καραθανασόπουλε, να χρησιμοποιεί την υπηρεσία. Σας ξαναλέω και θέλω να δείτε τα στοιχεία, ζητήστε τα αν θέλετε από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ: Το ταχυδρομικό έργο κάθε χρόνο πέφτει. Είναι σε μία καθαρά πτωτική πορεία, διότι ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί την υπηρεσία. 

Άρα, λοιπόν, πείτε σε αυτούς που οργανώνουν τις κινητοποιήσεις ότι ίσως θα έπρεπε να κινητοποιηθούν λίγο περισσότερο και να χρησιμοποιούν την υπηρεσία των ΕΛΤΑ. Έτσι τα καταστήματα δεν θα ήταν ζημιογόνα. Θα ήταν κερδοφόρα, όπως ήταν παλαιότερα που τα ΕΛΤΑ είχαν μονοπώλιο σε αυτόν τον κλάδο. 

Άρα, λοιπόν, μην έρχεστε εδώ και μας λέτε υποκριτικά ότι ο κόσμος και ο λαός και η κοινωνία αντιδρούν σε ένα κλείσιμο. Αυτούς αν τους ρωτήσετε: «Χρησιμοποιείτε την υπηρεσία στην καθημερινή σας λειτουργία;», να δούμε τι θα σας πούνε και τι λένε τα στοιχεία. 

Δείτε τα, λοιπόν, αυτά και να μας εγκαλείτε ως Κυβέρνηση -καλά κάνετε- για την πραγματική μας ευθύνη, που είναι αν κάποιος στέλνει γράμμα, ακόμα και λιγότεροι να είναι, εμείς οφείλουμε να διασφαλίζουμε την ίδια τιμή είτε σε αστικό κέντρο είτε στην πιο απομακρυσμένη ακριτική περιοχή πόλη.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη): Κύριε Καραθανασόπουλε, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, καταλαβαίνετε από την απάντηση την οποία δώσατε ότι η λογική του ανταγωνισμού και της κερδοφορίας είναι αυτή που υποβαθμίζει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αυτό είναι το κυρίαρχο. Άρα, δηλαδή, υπηρετείτε ένα σύστημα που στο όνομα του κέρδους θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες και την ικανοποίηση τους. Δεν μπορεί πριν από τριάντα χρόνια να υπήρχαν στις περιοχές αυτές όχι μόνο ΕΛΤΑ, αλλά και τράπεζες, όχι μόνο τράπεζες, αλλά και αγροτικά ιατρεία, όχι μόνο αγροτικά ιατρεία, αλλά και μια σειρά άλλες υπηρεσίες που παρείχαν στον κόσμο εκεί και σήμερα να μην υπάρχουν. 

Βεβαίως, θα μου πείτε ότι έχει μειωθεί ο πληθυσμός και έχουν μειωθεί μια σειρά δραστηριότητες, αλλά –προσέξτε- τα ΕΛΤΑ δεν μεταφέρουν μόνο γράμματα, κύριε Υπουργέ. Αυτό είναι ένα κομμάτι. Χρησιμοποιούνται πάρα πολλά καταστήματα των ΕΛΤΑ και για τραπεζικές υπηρεσίες. Κλείνουν τα υποκαταστήματα των τραπεζών και τα ΕΛΤΑ παίζουν αυτόν τον ρόλο. Βεβαίως και το ξέρετε πολύ καλά. Ο κόσμος πώς θα εξυπηρετηθεί όταν δεν υπάρχουν τραπεζικά υποκαταστήματα, που είναι ανώνυμες εταιρείες και κοιτάζουν το κέρδος τους και όταν δεν υπάρχουν τα ΕΛΤΑ; Θα πρέπει να μετακινηθούν. Ας κάνουν σαράντα χιλιόμετρα χωρίς συγκοινωνία, χωρίς μέσο μεταφοράς, γιατί είναι και ηλικιωμένοι άνθρωποι και ας χάσουν και μια δύο μέρες, δεν πειράζει. Αυτή είναι η λογική στο όνομα του κέρδους και της κερδοφορίας. 

Από αυτήν την άποψη είναι καθαρά τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν. Και ποια είναι αυτά; Αν έτσι είναι τα πράγματα, όπως τα λέτε, κύριε Υφυπουργέ, τότε γιατί στις περιοχές αυτές που κλείνουν τα καταστήματα των ΕΛΤΑ, προκηρύσσει ο ΕΛΤΑ διαγωνισμούς για τη δημιουργία πρακτορείων; Με τι κόστος; Με το ίδιο και με μεγαλύτερο κόστος. Στους ιδιώτες είναι αυτό έμμεση ιδιωτικοποίηση; Βεβαίως! Γίνεται αυτή η προσπάθεια για να επιταχυνθούν οι ιδιωτικοποιήσεις και να μπορέσουν να προσελκύσουν είτε στρατηγικό επενδυτή τα ΕΛΤΑ είτε να ιδιωτικοποιηθούν. Ναι! 

Έτσι είναι τα πράγματα. Και αυτά δεν πρέπει να τα κρύβουμε κάτω από το «χαλί», με πρόσχημα τη μείωση του κύκλου εργασιών όσον αφορά τη μεταφορά γραμμάτων. 

Βεβαίως, δεν χρησιμοποιούν τα ΕΛΤΑ για γράμματα. Χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο πάρα πολύ, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Είναι οι νέες τεχνολογίες. Όμως, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να ξεπαστρέψουμε από παντού, από όλες τις περιοχές της πιο άγονης γραμμής, τα καταστήματα των ΕΛΤΑ, γιατί εξυπηρετούν έναν κόσμο που έχει παραμείνει εκεί. 

Ουσιαστικά τι ζητάτε; Να κλείσουν και να ερημώσουν τελείως αυτές οι περιοχές. Αυτό είναι το ζήτημα για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. 

Από αυτή την άποψη -εμείς το λέμε- είναι προσχηματικό, γιατί δεν μπορεί την ίδια στιγμή που κλείνεις τα καταστήματα να ανοίγεις πρακτορεία των ΕΛΤΑ, δηλαδή να αναθέτεις σε ιδιώτη την ταχυδρομική υπηρεσία δια αντιτίμου. 

Ας κάνουμε έναν ισολογισμό πόσο κοστίζουν τα πρακτορεία και πόσο κοστίζει το κατάστημα των ΕΛΤΑ, για να δούμε τι συμφέρει και τι όχι και αν όλο αυτό δεν γίνεται με μια μορφή επίθεσης απέναντι στους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ. Γιατί θα απολυθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι απ’ αυτά τα καταστήματα. Και ταυτόχρονα θα υπάρξει μια πολύ μεγαλύτερη δυσκολία.

Στο κάτω – κάτω, με την ίδια εμπιστοσύνη μπορούν να κάνουν όλες τις υπηρεσίες οι ιδιώτες; Και τις τραπεζικές υπηρεσίες που κάνουν τα ΕΛΤΑ; Όχι, δεν μπορούν να τις κάνουν, που είναι το κυρίαρχο και το βασικό, άμα θέλετε, γι’ αυτές τις απομονωμένες περιοχές. 

Γι’ αυτό πολύ σωστά κάνει και αντιδρά ο κόσμος, γιατί τα χρησιμοποιεί αυτά τα καταστήματα των ΕΛΤΑ για μια σειρά ζωτικές του ανάγκες και όχι μόνο για να στείλει γράμματα. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη): Κύριε Κυρανάκη, πριν σας δώσω τον λόγο, θα μου επιτρέψετε να ενημερώσω ότι από τα άνω δυτικά θεωρεία παρακολουθούν τη συνεδρίαση, αφού ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτηρίου και τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της Βουλής και ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας «ΕΛΕΥΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», είκοσι πέντε μαθήτριες και μαθητές και δύο συνοδοί εκπαιδευτικοί από το 11ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. 

Σας καλωσορίζουμε στη Βουλή. 

(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής)

Κύριε Κυρανάκη, έχετε τον λόγο για να ολοκληρώσετε την απάντησή σας.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε. 

Κύριε Καραθανασόπουλε, για να καταλάβω κι εγώ ποιο είναι το σκεπτικό της ερώτησής σας, εσείς θέλετε να εξασφαλιστεί ότι σε αυτές τις περιοχές κάποιες άλλες υπηρεσίες -όχι να στέλνει ο κόσμος γράμματα, γιατί, όπως λέτε, είναι μειωμένο το ταχυδρομικό έργο, αφού ο κόσμος χρησιμοποιεί άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, στέλνει e-mail κ.λπ..-, τραπεζικές, ή ό,τι έχετε στο μυαλό σας, θα παρέχονται στις τοπικές κοινωνίες. 

Μάλιστα! Καταθέστε ερώτηση. Καταθέστε προτάσεις. Καταθέστε εναλλακτικές, για το ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες οι οποίες λείπουν από τις τοπικές κοινωνίες, για να μπορέσουμε να το δούμε συνολικά σαν Κυβέρνηση. 

Αν μου λέτε ότι «δεν στέλνει ο κόσμος γράμματα, όμως τα άλλα που έκαναν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ πού θα τα κάνουν;» αυτός είναι λόγος ένα κατάστημα του οποίου το βασικό έργο είναι να στέλνει ο κόσμος γράμματα να παραμείνει ανοιχτό όντας ζημιογόνο; Ποιος θα πληρώσει αυτή τη ζημιά; Εσείς; Το ΚΚΕ θα πληρώσει τη ζημιά;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Την πληρώνει ο κοσμάκης με τη φορολογία. 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Κύριε Καραθανασόπουλε, δεν είναι κρατική υπηρεσία τα ΕΛΤΑ. Είναι ήδη μία ιδιωτική επιχείρηση. Και η ευθύνη γι’ αυτό βρίσκεται στα άδεια έδρανα τα διπλανά σας, στην Αριστερά. Η Αριστερά πήρε την απόφαση το 2018 να ιδιωτικοποιήσει τα ΕΛΤΑ και να περάσει το 100% των μετοχών στο λεγόμενο Υπερταμείο. Στην Αριστερά ανήκει αυτή η απόφαση. Άρα, λοιπόν, ζητήστε τον λόγο από εκεί. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Μεταφέρετε τις μετοχές στο δημόσιο. Γιατί δεν τις μεταφέρετε; 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Αν μου λέτε ότι αυτές οι κοινωνίες πρέπει να εξυπηρετούνται και για άλλου είδους υπηρεσίες, αυτό είναι πολύ σωστό. Μαζί σας! Ελάτε να δούμε, λοιπόν, με μία νέα ερώτησή σας ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες, να δούμε αν έχετε προτάσεις για ψηφιακές υπηρεσίες, ώστε να φτάσει σε αυτές τις περιοχές η οπτική ίνα, να φτάσει η συνδεσιμότητα, να φτάσουν άλλες υποδομές και να μπορεί να εξυπηρετείται ο κόσμος. 

Μου λέτε ότι δεν πρέπει να μετακινείται ένας ηλικιωμένος. Συμφωνώ. Ο καλύτερος τρόπος για να μην μετακινείται καθόλου ένας ηλικιωμένος ο οποίος έχει κινητικό πρόβλημα ή ένας συνάνθρωπός μας ΑμεΑ που επίσης έχει κινητικό πρόβλημα είναι να μπορεί να κάνει χρήση υπηρεσιών από το σπίτι του.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Να κλειδωθεί μέσα στο σπίτι; Τα θεωρείτε σοβαρά αυτά που λέτε; 

 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Κύριε Καραθανασόπουλε, ειρωνεύεστε και γελάτε. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Άμα τα θεωρείτε σοβαρά αυτά που λέτε…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Μου λέτε ότι εντάξει να μην στέλνουν γράμματα οι άλλες υπηρεσίες. Πείτε μας λοιπόν ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες που λείπουν και φέρτε πρόταση. Τι κάθεστε εδώ και γελάτε μέσα στο κοινοβούλιο; Πηγαίνετε σε αυτές τις κοινωνίες, ασκείστε πραγματική πολιτική, ρωτήστε ποιες υπηρεσίες θέλουν γι’ αυτές τις κοινωνίες για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Σας απάντησα ποιες υπηρεσίες είναι αυτές.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη):  Θα παρακαλούσα όχι διάλογο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Μην μου λέτε να πληρώνει ο φορολογούμενος ζημιές για όλη την Ελλάδα για να μπορείτε εσείς να κάνετε συνδικαλισμό, γιατί αυτό κάνετε, κύριε Καραθανασόπουλε. Κάνετε συνδικαλισμό.

Ο ηλικιωμένος, ο συνάνθρωπός μας ΑμεΑ έχει συμφέρον από την τεχνολογία, γιατί μπορεί να εξυπηρετηθεί χωρίς να κινείται καθόλου, όχι να κάνει χιλιόμετρα, αλλά να μην κινείται καθόλου. Να μπορεί από το σπίτι του να κάνει άσκηση και χρήση κάθε ψηφιακής υπηρεσίας που προσφέρει η χώρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Ελάτε λοιπόν να στηρίξετε αυτό το έργο. Και αντί να λέτε στον φορολογούμενο, «πλήρωνε εσύ κάθε φορά την ζημία, μιας δημόσιας υπηρεσίας η οποία δεν χρησιμοποιείται», ελάτε να κάνουμε μαζί ένα βήμα προς το μέλλον.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Όλγα Γεροβασίλη): Ευχαριστούμε.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μοιραστείτε την είδηση