Λύθηκαν όλα τα προβλήματα της παιδείας και εκείνο που τους απασχολούσε ήταν η κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών; Του Δημ. Κλείδη

4 Min Read

Οι… «φωστήρες» του Υπουργείου Παιδείας, κατόπιν…. «ωρίμου σκέψεως» κατήργησαν την από δεκαετιών ισχύουσα αργία της σχολικής εορτής των Τριών Ιεραρχών!… Η απόφαση προυκάλεσε δικαιολογημένες αντιδράσεις στους κύκλους της μαθητικής κοινότητας, αλλά και της κοινωνίας γενικώτερα, καθώς ουδείς σοβαρός και αποχρών λόγος υπήρχε και ουδένα έπεισε.
Για το σκεπτικό της απόφασης, τι να υποθέσει κανείς; Ότι το Υπουργείο θέλησε να προσθέσει μία – δύο ώρες διδασκαλίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων; Αστειότητες, φαιδρότητες, γελοιότητες!…
Όταν, μάλιστα, γνωρίζει ότι χάνονται άσκοπα αρκετές ώρες σε άλλες «δραστηριότητες» (ημέρες εργάσιμες για την διεξαγωγή γενικών συνελεύσεων κ.α.). Ότι το Υπουργείο θέλησε να παρουσιάσει ένα μέρος των σχεδιαζόμενων μεταρρυθμίσεων; Μεταρρύθμιση, όμως, δεν αποτελεί η κατάργηση της αργίας της εορτής των Τριών Ιεραρχών, μιας ημέρας, που τιμάται η μνήμη αυτών, καθώς: «Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος»… τους μελιρρύτους ποταμούς της σοφίας… πάντες οι των λόγων αυτών ερασταί, συνελθόντες ύμνοις τιμήσωμεν…», τουτέστιν ευσεβώς, μεγαλοπρεπώς, ολημερίς και ολονυκτίς, ως αρμόζει στους προστάτες της παιδείας!… Άλλωστε, ποιος επαγγελματικός, επιστημονικός σύλλογος ψαλιδίζει την ημέρα εορτής του προστάτου του; Ουδείς!… Οι αρτοποιοί, οι παντοπώλες, οι κρεοπώλες κ.λ.π., κατά την ημέρα εορτής του προστάτου τους, όχι απλώς εκκλησιάζονται, αλλά έχουν κλειστά τα καταστήματά τους ολόκληρη την ημέρα. Το ίδιο και οι επιστημονικοί σύλλογοι. Μάλιστα, οι Δικηγόροι, οι Δικαστές, οι Δικαστικοί Υπάλληλοι, οι Συμβολαιογράφοι, οι Δικαστικοί Επιμελητές και γενικά οι υπηρετούντες την Θέμιδα, όχι μόνον κλείνουν τα γραφεία τους, αλλά την ημέρα της εορτής του προστάτου τους αργούν και τα Δικαστήρια, με τα ακροατήρια να είναι κενά!…
Εξ’ άλλου, ύστερα από μια θρησκευτική εορταστική και πανηγυρική λειτουργία – με την ανάλογη ψυχολογία – υπάρχει η διάθεση σε διδάσκοντες και διδασκομένους να διδάξουν οι μεν, να παρακολουθήσουν οι δε, μαθήματα π.χ. άλγεβρας, τριγωνομετρίας, φυσικής, χημείας, με θεωρήματα και ασκήσεις;
Χαμένος χρόνος και κόπος!…
Ας τα βάλλουν κάτω, ας τα ζυγίσουν και ας αποφασίσουν ανάλογα και σύμφωνα με τα όσα χρειάζεται η παιδεία. Εκτός και αν η παιδεία δεν χρειάζεται τίποτε, λύθηκαν όλα τα προβλήματά της και εκείνο που τους απασχολούσε στο Υπουργείο, ήταν η κατάργηση της αργίας, κατά την σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών!… Καλό είναι να αφήσουν όπως ήταν μέχρι πρότινος η αργία των Τριών Ιεραρχών και ας ασχοληθούν στο Υπουργείο με τα πραγματικά και φλέγοντα ζητήματα της παιδείας. Ας φροντίσουν να απαλλάξουν τα σχολεία από την μάστιγα των ναρκωτικών, την βία, την ασυδοσία, την αυθαιρεσία, τις φθορές, τις καταστροφές. Ας αλλάξουν τα βιβλία και ας τα επανεκτυπώσουν με τα νάματα και δόγματα της ελληνοχριστιανικής παιδείας, σύμφωνα με τα ρήματα των Τριών Ιεραρχών. Ας επιβάλλουν το μάθημα της Πατριδογνωσίας, για να γνωρίζει από την παιδική ηλικία το Ελληνόπουλο την Πατρίδα του, τις ρίζες του, τον τόπο που γεννήθηκε και μεγαλώνει και να παραδειγματίζεται από τα επιφανή τέκνα της γενέτειράς του, χάρη στα οποία και τις ευεργεσίες τους, είχαν και έχουν την δυνατότητα να αγωνισθούν για ένα καλλίτερο μέλλον.
Ας αφήσουν τις σχολικές κοινότητες να μνημονεύουν τα ονόματα των μεγάλων ευεργετών, κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών, όπως μέχρι τώρα, σε ένδειξη ελάχιστου φόρου τιμής και ευγνωμοσύνης για το ύψιστης σημασίας έργο τους προς την γενέτειρα τους. Ας αναλογισθούν ότι, τις όποιες αξιόλογες επιδόσεις, οι νεώτερες γενεές μας, τις οφείλουν στις ευεργεσίες των προγόνων μας και ας αφήσουν τις φαιδρότητες κατά μέρος, «πιάνοντας τον βουν εκ των κεράτων»!…
Δημ. Κλείδης

Μοιραστείτε την είδηση