Ο “Κατάδικος”, το αριστούργημα του Θεοτόκη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, κάνει πρεμιέρα αυτό το Σάββατο. Το ρόλο της Μαργαρίτας ενσαρκώνει η Μαρίνα Καλογήρου, που βρίσκεται αυτό τον καιρό στην Κοζάνη.
Συναντήσαμε τη Μαρίνα Καλογήρου, ανάμεσα στις πολύωρες πρόβες ενόψει της αυριανής πρεμιέρας και μιλήσαμε για το ρόλο, την ηθική, αλλά και τη συνεργασία της με το ΔηΠεΘέατρο Κοζάνης.
Πείτε μας λίγα λόγια για το ρόλο σας στον “Κατάδικο”.
Ο ρόλος μου είναι αυτός της Μαργαρίτας. “Η Μαργαρίτα είναι σαν το περιστέρι. Αθώα κι’ αναμάρτητη” λέει ο κατάδικος.
Όμως δεν είναι έτσι. Είναι δειλή. Και επειδή δεν έχει τη δύναμη να υποστηρίξει τον εαυτό της και τις πράξεις της, χάνει την ευτυχία.
Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε στη διαχείριση του ρόλου της Μαργαρίτας;
Το ότι πρέπει να τη δικαιώσω μέσα μου, να μπορέσω να την αγαπήσω, παρ΄όλο που φέρεται άδικα.
Πόσο έχει αλλάξει η αντίληψη περί την ηθική, αλλά και την δικαιοσύνη 100 χρόνια μετά τη γέννηση του “Κατάδικου”;
Καθόλου. Το έργο μιλάει για την καλοσύνη. Για τη βαθειά αρετή κι αυτό δεν αλλάζει ποτέ.
Ποιο ρόλο έχει η αλήθεια και πως επιτυγχάνεται η κάθαρση;
Η αλήθεια έχει το ρόλο της “κουταμάρας”, κατά τη διάρκεια του έργου. Όμως η κάθαρση έρχεται όταν αυτή η αλήθεια ( ή “κουταμάρα”) οδηγεί τον άνθρωπο στη μακαριότητα, στην εσωτερική ευδαιμονία, ενώ αντίθετα αυτοί που πέτυχαν να πάρουν αυτό που ήθελαν σε εξωτερικό επίπεδο, μέσα τους είναι μαραζωμένοι και νεκροί.
Ποια είναι η εμπειρία από την συνεργασία σας με το ΔηΠε Θέατρο Κοζάνης;
Είναι υπέροχη η συνεργασία όλων μας. Είμαστε μια πολύ “τρυφερή” και χαρούμενη ομάδα, οι ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης μας, όλοι οι συντελεστές και οι τεχνικοί και φυσικά ο διευθυντής, ο Λευτέρης Γιοβανίδης.
Σας αφορά η διάκριση ανάμεσα σε κοινό της Αθήνας και κοινό της επαρχίας;
Όχι βέβαια. εμείς παίζουμε για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Όχι για ένα κοινό. Και κάθε άνθρωπος έχει τη δική του μοναδική αντίληψη και οπτική. Είναι μια μοναδική ψυχή και σ’ αυτήν απευθυνόμαστε.
Τι άλλο κάνετε αυτό τον καιρό;
Ετοιμάζομαι για τα γυρίσματα μιας ταινίας, του Βασίλη Ντούρου. Θα λέγεται “Τα Χάρτινα πουλιά”.
Εφημερίδα “Ο Χρόνος”