Με αφορμή την ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Ντιού στα Ιωάννινα (και όχι στην Κοζάνη). Γράφει η Κορίνα Χατζηπαναγιωτίδου*

3 Min Read

Στην γκαλερί «Τεχνοχώρος» στα Ιωάννινα, θα  βρίσκεται η ατομική έκθεση του σπουδαίου ζωγράφου Κώστα Ντιού με τίτλο «Αναδρομή», η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 27 Απριλίου και θα διαρκέσει έως τις 25 Μαϊου. Κάθε επισκέπτης θα έχει την δυνατότητα να οδηγηθεί στον ρεαλισμό και ιμπρεσιονισμό μέσα από τις χρωματικές εξάρσεις και τα σύμβολα του υπαρξιακού προβληματισμού που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος στα έργα του.

Με αφορμή την συνέντευξη που έδωσε ο κ. Κώστας Ντιός στον κ. Παναγιώτη Τσαρτσιανίδη (www.kozani.tv) σχετικά με την παρούσα έκθεση, όλοι αντιλαμβανόμαστε και γνωρίζουμε, το πλούσιο καλλιτεχνικό έργο αλλά και την σημαντική πορεία του καλλιτέχνη. Σπουδές στην Γαλλία, ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, έργα που δεσπόζουν σε μόνιμες συλλογές μουσείων (Δες: Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης) κοκ.

Όμως, ο κ. Ντιός ανέφερε με δυσαρέσκεια , πως οι ατομικές του εκθέσεις προσελκύουν το ενδιαφέρον των πολιτιστικών οργανισμών άλλων πόλεων, δεν συμβαίνει το ίδιο και από αντίστοιχους οργανισμούς της Κοζάνης απ’ όπου και κατάγεται. Αν και οι επιλογές των χώρων εκθέσεων είναι περιορισμένες και οι διαθέσιμοι δυσκολεύονται στηρίξουν δομικά τις εκθέσεις.

Ειδικότερα, ο καλλιτέχνης,  εξέφρασε τον προβληματισμό του σχετικά με τηδόμηση της αίθουσας εκθέσεων της Κοβεντάρειου Δημοτικής Βιβλιοθήκης, η οποία όπως έχουν αναφέρει και άλλοι καλλιτέχνες, στερεί από αδυναμίες αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ώστε να φιλοξενήσει έργα τέχνης. Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως,  η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες στην Ελλάδα, με πλούσιο αρχειακό και έντυπο απόθεμα, το οποίο χρηματοδοτήθηκε μέσω  ΕΣΠΑ/ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας 2007–2013 , 2014–2020 με συνολικό εγκεκριμένο προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια.

Εύλογα λοπόν, γεννιούνται απορίες σχετικά με τα παραπάνω δεδομένα:

  • Γιατί υπάρχουν μέχρι και σήμερα, αρχιτεκτονικές αστοχίες και δεν έχουν προβεί στην επίλυσή τους;
  • Ποιες ενέργειες έχει υλοποιήσει η  Αντιδημαρχία Πολιτισμού – Αθλητισμού & Κοβενταρείου Βιβλιοθήκης για να διασφαλίσει την αποκατάσταση της αίθουσας;

Αναντίρρητα, ο ρόλος των πολιτιστικών μονάδων είναι να προστατέψουν και να διαφυλλάξουν τα πολιτιστικά αγαθά, πόσο μάλλον να αναδείξουν και να στεγάσουν την τοπική πολιτιστική κληρονομιά. Τόσο οι καλλιτέχνες, όσο και οι συντελεστές του «κόσμου της τέχνης» π.χ. συλλέκτες έργων τέχνης, επιμελητές, ιστορικοί τέχνης κλπ, συμβάλλουν στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στην ταυτότητα του  τόπου. Καθώς, η πολιτιστική κληρονομιά μας δεν αφορά μόνο τα παρελθοντικά αποθέματα αλλά και τα σύγχρονα.

Συμπερασματικά, το να αφήνουμε τους τοπικούς καλλιτέχνες και τους συντελεστές της τέχνης να αναζητούν άλλους τόπους και τρόπους προβολής των έργων τους δεν μας τιμά ως επαγγελματίες του πολιτισμού και πολίτες. Η ευθύνη όμως, βαραίνει τον Δήμο, ο οποίος ως αρμόδιος φορέας οφείλει να ακούει τα ζητήματα των πολιτών και να διερευνά τρόπους επίλυσης. Ιδιαίτερα σε θέματα πολιτισμού- τουρισμού που αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα της τοπικής κοινωνίας και έχουν σχέση με την υψηλή κουλτούρα.

*H Κορίνα Χατζηπαναγιωτίδου είναι Πολιτιστική Διαχειρίστρια MSc, Πολιτιστικό Management Τελειόφοιτη Διοίκηση Τουρισμού, ΠΔΜ

Μοιραστείτε την είδηση