Με Χημεία, Λατινικά και Πληροφορική συνεχίστηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις-Οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου «Αιχμή» σχολιάζουν τα θέματα

2 Min Read

Χημεία προσανατολισμού

Από τις χημικούς Γιώτα Δέδε και Ειρήνη Μακρυγιάννη

Τα θέματα κρίνονται σε γενικές γραμμές βατά και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ωστόσο, η διαχείριση του χρόνου είναι σημαντικός παράγοντας καθώς σε αρκετά υποερωτήματα απαιτούνταν πολλές αριθμητικές πράξεις με αποτέλεσμα να χρονοτριβήσουν οι μαθητές. Απουσίαζαν κεφάλαια όπως οι διαμοριακές δυνάμεις και η θερμοχημεία, όπως επίσης και η νέα προστιθέμενη ύλη.

Ειδική αναφορά αξίζει να κάνουμε στο υποερώτημα Δ3 όπου το δεύτερο σκέλος του, απαιτούσε καλή κριτική ικανότητα καθώς η χημική εξίσωση της αντίδρασης δεν αναφερόταν στο σχολικό βιβλίο παρά μόνο σε θεωρητικό πλαίσιο.

 

Λατινικά

Από την φιλόλογο Βάσω Σιώμου

Τα λατινικά μετά από δύο χρόνια απουσίας τους από τον στίβο των πανελλαδικών εξετάσεων επανήλθαν ως εξεταζόμενο μάθημα στο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών. Οι ενότητες στις οποίες εξετάστηκαν οι υποψήφιοι (16, 36, 45) δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία. Η ερώτηση που αφορούσε την εισαγωγή, η προσθήκη της οποίας στην ύλη προβλημάτισε και δυσκόλεψε τόσο πρακτικά όσο και ψυχολογικά τους μαθητές καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς εξαιτίας του όγκου και της «ελιτίστικης» διατύπωσης της εξετάστηκε τελικά με μορφή κλειστού τύπου η οποία – χωρίς να διευκολύνει απόλυτα τους μαθητές – σίγουρα τους ανακούφισε.

Η ίδια μορφή άσκησης επιλέχθηκε και για τον άλλο «νεοφερμένο» της εξέτασης, την ετυμολογική συγγένεια των δύο γλωσσών γεγονός που θα βοηθήσει σίγουρα τους υποψηφίους.

Οι ασκήσεις τόσο της γραμματικής όσο και του συντακτικού δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία.

 

Πληροφορική

Από τον εκπαιδευτικό Κωνσταντίνο Πάσχο

Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας αλλά λίγο πιο δύσκολα από τα περσινά.

Θέμα Α

Αναμενόμενα θέματα θεωρίας με το βάρος να πέφτει στη νέα ύλη. Το Α4 θα έπρεπε να είναι καλύτερα διατυπωμένο.

Θέμα Β

Β1. Συμπλήρωση κενών που ήθελε καλή κατανόηση της εκφώνησης.

Β2. Δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία.

Θέμα Γ

Απαιτητικό θέμα με μια συνθήκη  που μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές.

Θέμα Δ

Τυποποιημένη άσκηση πάνω στους πίνακες. Το Δ2 απαιτούσε αυξημένη προσοχή για την σειρά με την οποία θα προσπελαστεί ο πίνακας.

 

Μοιραστείτε την είδηση