Χρειάζεται νέο τουριστικό αφήγημα λέει η μελέτη που παρουσιάστηκε στο Περιφερειακό

Στην ποιοτική αναβάθμιση και την αύξηση της μέσης διάρκειας διαμονής των επισκεπτών στοχεύει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο μάρκετινγκ του τουρισμού της Δυτικής Μακεδονίας. Το σχέδιο, που αφορά στην περίοδο 2020-2025, παρουσιάστηκε στο τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο και πέρασε κατά πλειοψηφία.

Όπως δείχνουν τα έως τώρα δεδομένα, η Δυτική Μακεδονία έχει να αντιμετωπίσει την πολύ μικρή επισκεψιμότητα, αλλά και τον μικρό χρόνο παραμονής των επισκεπτών (μόλις δύο διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο), οπότε είναι σημαντικό να αυξηθεί η μέση διάρκεια διαμονής, να γίνει διάχυση αναγνωρισιμότητας, αλλά και να αναβαθμιστούν οι τουριστικές της υπηρεσίες.

Η εισήγηση έγινε από τον επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Δ. Κούτουλα, στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που έχει συναφθεί μεταξύ Περιφέρειας και Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Διάζωμα».

Ο κ. Κούτουλας έκανε λόγο για ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τον καλπάζοντα ψηφιακό μετασχηματισμό και τα νέα εργαλεία. Όπως ανέφερε ο κ. Κούτουλας, η Δυτική Μακεδονία έχει να διαχειριστεί τη μεγάλη αντίφαση που υπάρχει μεταξύ μιας παρθένας από πλευράς αξιοποίησης περιοχής που, ωστόσο, έχει να αντιμετωπίσει και το λιγνιτικό αποτύπωμα.

Μέσα στα προτεινόμενα τουριστικά προϊόντα είναι οι πολιτιστικές περιηγήσεις, τα city-breaks, αλλά και οι τουριστικές εξορμήσεις με επίκεντρο τις γαστρονομικές απολαύσεις. «Χρειάζεται ένα νέο τουριστικό αφήγημα» ανέφερε ο κ. Κούτουλας και αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσα από το φωτογραφικό υλικό, αλλά και τα κείμενα.

Δωρεάν η μελέτη από το «Διάζωμα»

Για πρώτη φορά έρχεται ένα θέμα τόσο οργανωμένα ανέφερε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γ. Κασαπίδης. «Η δουλειά αυτή έγινε δωρεάν και ήταν μια ευγενική προσφορά και χορηγία από το «Διάζωμα», αναγνωρίζοντας τις αληθινές ανάγκες που προέκυψαν και επιτάθηκαν με την απολιγνιτοποίηση. Η αποδοχή της δωρεάς έγινε αποδεκτή με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής το προηγούμενο διάστημα» τόνισε ο Περιφερειάρχης.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Κούτουλας μέσω του «Διαζώματος» του Σταύρου Μπένου έχει αναλάβει την οργάνωση και την υλοποίηση της στρατηγικής Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης των λιμνών της Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο του μνημονίου που υπογράφτηκε το Δεκέμβριο του 2020 μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και «Διαζώματος». Ανάλογο μνημόνιο υπεγράφη και μεταξύ «Διαζώματος» και του Δήμου Κοζάνης και του μη κερδοσκοπικού σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», για την υποστήριξη της ολοκληρωμένης ανάπτυξης του αστικού και περιαστικού χώρου της πόλης, ενώ ανάλογα μνημόνια συνεργασίας έχει υπογράψει το «Διάζωμα» με φορείς της αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα.

Οι τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο κ. Καρυπίδης τόνισε ότι το πρόβλημα με τη Δυτική Μακεδονία είναι ότι ενώ όλες οι άλλες περιφέρειες πουλούν προϊόν από την περιοχή μας, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε το ίδιο. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Καρυπίδη, έχει συνέπεια και στην καταγραφή των διανυκτερεύσεων που εμφανίζονται ιδιαίτερα μειωμένες.

«Επείγει» να δημιουργηθεί ένα αφήγημα τόνισε η κ. Ζεμπιλιάδου, εστιάζοντας στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα δυνατό εργαλείο, που θα μπορούσε να είναι η Εταιρεία Τουρισμού, ώστε η Περιφέρεια να έχει ένα δυνατό τουριστικό προϊόν.

 

Σωκράτης Μουτίδης www.xronos-kozanis.gr